SAVJETOVANJE O AUTIZMU Odgajatelji su važan dio mozaika u socijalizaciji djece s autizmom

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Jedna od odlika poremećaja iz autističnog spektra su nerazvijene ili nedovoljno razvijene socijalne vještine, dok je vrtić prirodni ambijent u kojem se dijete može razvijati u društvu vršnjaka u najboljem trenutku u svom životu. Zbog važnosti iskorištavanja takve prilike prema što boljem razvoju djeteta s autizmom, organizirano je Savjetovanje „Kako prihvatiti dijete s autizmom u vrtićkoj skupini i što učiniti kako bi se povoljno utjecalo na njegov razvoj?" , koje je u Dvorani Ivana Pavla II u Samostanu svete Klare u Dubrovniku okupilo 120 osoba.

Skupu, koji je organizirala Sekcija za autistični spektar i komunikacijske teškoće Udruge „Zajedno do zdravlja, u suradnji sa Školom s posebnim programom pri Osnovnoj školi Marina Držića, Županijskom podružnicom Udruge „IDEM“ i Sandom Vrljičak, prof. edukatorom – rehabilitatorom iz Dječjeg vrtića Bajka Zagreb, prisustvovali su odgojitelji, asistenti i stručni suradnici vrtića iz Dubrovačko – neretvanske županije, te članovi obitelji djece koji žive s ovim poremećajem.


Anita Šimović, prof. edukator – rehabilitator, pojasnila je uz primjere što obuhvaća poremećaj iz autističnog spektra te kako primjeniti načela osnovnih razvojnih pristupa u autizmu u vrtiću. Logoped Andrea Džakula govorila je o važnosti komunikacije i alternativnim načinima njenog postizanja. Prof. edukator – rehabilitator Hana Sinanović izlagala je o nepoželjnim ponašanjima i njihovom tretiranju, a fizioterapeut Jelena Roko o primjeni elemenata senzorne integracije kako bi se dijete učinilo spremnijim na učenje i umirilo.


Odgojitelji su, istaknuto je na savjetovanju, uz obitelj i stručne osobe, dio „mozaika“ potrebnog za razvoj djeteta s autizmom, no oni nisu niti mogu biti terapeuti. Njihova je uloga, kao i kod sve druge djece, rad na socijalizaciji i osamostaljivanju u društvu vršnjaka, što je zahtjevno, ali je moguće uz potporu struke koja prati autizam.


Želja je i organizatora savjetovanja, a i pojedinih vrtića, nastaviti suradnju tematskim radionicama za manje skupine polaznika, kako bi se konkretnije moglo pomoći i djeci s autizmom u našoj županiji i njihovim odgojiteljima. 

Popularni Članci