Andro Vlahušić: Vijećnice HDZ-a protive se jedinom brzom rješenju problema prometne povezanosti Dubrovnika
Dame imaju prednost njima se žuri, rekao je voditelj jedne avio tvrtke prije dvadesetak godina jednoj ženi koja je prekoreda željela proći rengen uređaj i ući u avion pritom ne suočavajući se sa istinom da avion za sve putnike ide u isto vrijeme.
	
	„Destrukcija s logičkom greškom“ bio bi najkraći opis priopćenja HDZ-ovih
	oporbenih vijećnica Sanje Putice i Dubravke Marunčić.
	Naime, tražiti od gradonačelnika Dubrovnika da podupire Pelješki most, a
	tvrditi da za uspostavu povoljnijih letova nije nadležan, komentar je koji
	nema smisleno utemeljenje.
	
	Kako bih mogao biti nadležan za trošenje milijardi Hrvatskih cesta, ako
	nisam nadležan za davanje tisuću puta manje svote građanima Dubrovnika
	koji koriste usluge Croatia Airlinesa? Kada bih i uspio nagovoriti Vladu
	da počne graditi Pelješki most već danas, on ne bi mogao biti pušten i
	promet do 2018. Vidjeli smo kako je osam godina mandata njihove gradske i
	državne vlasti Dubrovnik ostao nepovezan. Tada nisu trebali kršiti tuđe
	nadležnosti, jer su imali vlast na svim razinama, ali sve je ostalo samo
	na riječima, koje s vremenske distance možemo bez ustezanja nazvati
	lažima.
	
	Zato je, suglasne su naše vijećnice, bolje „uzeti nadležnost županiji i
	državi“ zbog projekta koji će problem prometne povezanosti riješiti tek za
	pet godina, nego početi s onim što možemo učiniti već sutra. Time bi se
	nastavile višegodišnje manipulacije javnošću, u kojima su stekle bogato
	pseudo-političko iskustvo nakon što su HDZ-ovci pred svake izbore otvarali
	radove na Pelješkom mostu za koji nikad nisu predvidjeli sredstva i
	upriličili legendarno otvaranje imaginarnih radova na autocesti Osojnik –
	Doli u režiji Fimi-medije, a u sklopu predizborne kampanje vijećnice Šuice
	2009. Propustile su nažalost ove gradske vijećnice primjetiti kako
	politika već neko vrijeme ne funkcionira na takav način i kako se građane
	više ne može varati.
	
	Zaključak koji sam dao na usvajanje Gradskom vijeću prvi je preduvjet
	ostvarivanja Zračnog mosta, uz usvajanje proračuna u kojem smo za njega
	predvidjeli i sredstva. U suradnji s Vladom Republike Hrvatske, Croatia
	Airlinesom i Zračnim lukama Zagreb i Dubrovnik donijeti ćemo potrebne
	pravilnike i mehanizme kako bi subvencioniranje zaživjelo već 1. siječnja
	2013. Ne sumnjamo u učinkovitost jer od svih partnera u programu Grad
	Dubrovnik očekuje samo podršku i eventualno odricanje od dijela nameta
	koji čine cijenu karte, dok smo sva sredstva za samo subvencioniranje
	osigurali samostalno, što uzornim poslovanjem kanimo činiti i ubuduće.
	Uspostavom Zračnog mosta ODMAH rješavamo problem prometne izoliranosti
	našim sugrađanima, ne čekajući da bilo koja druga hrvatska ili europska
	institucija ispuni dužnost omogućavanja nesmetanog i povoljnog prolaza
	Dubrovkinjama i Dubrovčanima do ostatka Hrvatske. HDZ-ov stav kako to
	građanima nije interes pretpostavlja da građani ne bi plaćali prirez kada
	ne bi bilo subvencije aviokarata što je još jedna logička vratomolija kada
	se na istoj sjednici Gradskog vijeća usvaja odluka o smanjenju prireza.
	
	Podsjetit ću ih i kako našu inicijativu na društvenim mrežama podupire
	više od 8800 Dubrovkinja i Dubrovčana. Time je potvrđeno da je ovaj
	projekt od javnog interesa, a samim time još više čudi HDZ-ovo
	destruktivno djelovanje prema „zračnom mostu“ i to baš danas kada su, zbog
	bure i snijega, ceste prema Zagrebu neprohodne.
	
	Na kraju, najmanje smislena, a najviše destruktivna je vaša nada kako
	projekt „zračnog mosta“ neće uspjeti u realizaciji jer, realno, javno mu
	se neće radovati samo vijećnici HDZ-a, a privatno će i oni koristiti nove
	beneficije, kao što su članovi HDZ-a ravnopravni korisnici
	subvencioniranih studentskih kredita i potpora za pripravnike, protiv
	kojih su se vijećnice i vijećnici ove stranke deklarativno zalagali kada
	smo donosili odluke kojima su programi pokrenuti.
	
	Gradonačelnik,
	Andro Vlahušić