Cijeli grad je 'brujao' o havariji broda: Život i zdravlje pomoraca nije senzacionalizam!
Jučer je na portalu Dubrovačkog dnevnika objavljena vijest o havariji broda AP Revelin u vlasništvu Atlantske plovidbe. Autori članka su naveli da su o toj havariji postavili nekoliko pitanja Atlantskoj plovidbi i da će objaviti njihov odgovor čim stigne. I odgovor je stigao. A što je u njemu pisalo?
Osim kratkih i općenitih konstatacija da je „sve pod kontrolom“ u priopćenju je pisalo da Atlantska plovidba nije ništa zataškala niti zatajila i da nema potrebe za senzacionalizmom.
Jučer je bio petak, a cijeli Grad je već dan prije, u četvrtak, „brujao“ o havariji tog broda. I na placi i na peskariji, i po butigama. Ja sam osobno o tome čuo na tri mjesta. Ali, od te tvrtke nije stigla nikakva obavijest o nezgodi nego tek kad je vijest objavljena na portalu Dubrovačkog dnevnika. Pa se postavlja pitanje kako to Atlantska plovidba nije ništa zataškala niti zatajila.
I, kao „cukar na kraju“, taj inicijalni članak su nazvali „senzacionalizmom“.
Pa gospodo draga, zašto bi bio senzacionalizam jedan benigni članak o tome da se dogodila havarija na brodu? Koliko god je brod vaše vlasništvo javnost ima pravo znati što se događa s njihovim bližnjim koji su na tom brodu ukrcani kao članovi posade. A isto pravo ima i ono malo preostalih tzv. malih dioničara Atlantske plovidbe.
Bi li senzacionalizam bio i izvještavanje npr. o požaru u nekom dubrovačkom hotelu (ne dao Bog da se dogodi) iako je hotel u vlasništvu neke fureste kompanije. Indikativna je i šutnja svih ostalih dubrovačkih portala. Niti jedan od njih nije o nezgodi objavio niti jednu jedinu rečenicu. Zašto nitko od njih nije smatrao da vijest zaslužuje pažnju? Naravno da je jasno zašto. Pametnome dosta.
Bit ću dosadan kad opet napišem da imam barku. Svakog proljeća je izvučem na suho radi pituravanja i redovnog servisa. Kad se dogovaram s meštrom oko servisa, iako sam prilična neznalica, prvo što od njega tražim da mi detaljno pregleda i podmaže osovinu, bukulu, propelu i timun. Kad meštar završi sve radove prvo ga pitam kakvo je stanje tih dijelova, je li sve čvrsto, je li provjerio sve vite, je li podmazao bukulu. Tek kad mi meštar to potvrdi tek onda sa njim počnem razgovor što je radio na motoru i u kakvom je stanju.
Naravno da su havarije u pomorstvu česte. Nažalost, ima sudara brodova, pa i potonuća. Dogodi se da se pokvari glavni motor, da se ne mogu otvorit štive, da se pokvari dizalica. Sve je to normalno jer se svaki uređaj jednom pokvari. Ali, da brod (kako je navedeno) „izgubi“ propelu!? Prevedeno: da mu otpadne propela u vožnji. Za takav kvar nikad u životu nisam čuo, a to mi potvrđuje i prijatelj koji je cijeli život navegavao i bolje od mene zna kakvi se sve problemi događaju po moru. Govori mi da se takav „gubitak“ propele može dogodit ako brod udari krmom u kraj, ako ga neki drugi brod udari po krmi, ako propelom udari u santu leda, ali ovako, „iz čista mira“...
Još mi govori da će financijski gubici bit jako veliki jer brod prvo treba oteglit do brodogradilišta. Pa onda iskrcat iz njega teret (ako ga ima), pa izvući brod u suhi dok i ugradit novu propelu. Kaže mi još da je dobro ako brod ima rezervnu propelu, ali ako je nema da je treba naručit i čekat dok se u nekoj tvornici izlije i dostavi u brodogradilište. Logično bi bilo da se utvrdi tko je bio odgovoran za pregled osovine i propele. Ali, to su već interni poslovi unutar Atlantske plovidbe i to ne treba bit predmet interesa javnosti.
No, život i zdravlje pomoraca, naših sugrađana, nije „senzacionalizam“ i javnost a ponajprije mali dioničari o tome trebaju i moraju znati koliko god oni iz Atlantske plovidbe žele prikriti sramotu zbog ovakve havarije.
Nakon što sam pročitao članak o havariji na brodu posjetio sam internet stranicu Atlantske plovidbe da bi vidio ima li tamo ikakvih vijesti. I, što mislite da sam našao? Niti jednog slova o problemima na tom brodu. Ali, kad sam već posjetio tu stranicu pregledao sam sve sadržaje koji se nude pa sam tako i pronašao da su im baš svi certifikati (o usklađenosti i kako se sve ne zovu) odavno istekli.
Ne mogu vjerovat da u međuvremenu nisu ponovo nabavljeni, ali takav nemar u izvještavanju govori puno.
Da li je takav nemar bio prisutan i kod posljednje provjere propele na AP Revelin?
Dubrovačko njorgalo PRENESENO S INTERNET STRANICE www.njorgalodu.com, uz suglasnost autora