test

Jedan od posljednjih klasičnih putničkih brodova posjetio nas je kao francuski kruzer ''MERMOZ'' i ciparski ''SERENADE''

Autor: Ivo Batričević
U brodogradilištu Chantieres de l'Atlantique u St. Nazaireu 1956. godine izgrađen je JEAN MERMOZ kao francuski putničko - teretni lajner od 12460 bruto tona za plovidbu prema svojim afričkim kolonijama. Brod je dobio ime po poznatom francuskom avio pilotu Jeanu Mermozu.

Naručitelj broda, brodarska kompanija Fabre Line odmah ga je uposlila na liniji iz Marseillesa preko gradova Casablance (Maroko), Dakra (Senegal), Conakry (Guinea), Monrovia (Liberia), Abidjan (Ivory Coast), Tema (Ghana), Lomé (Togo), Cotonau (Benin), Lagos (Nigeria), Duala ( Cameroon), Libervillea (Gabon), Port Gentil (Gabon) do Point Noirea (Congo). Bio je dug 162, širok 20 metra, mogao je u tri razreda primiti 750 putnika i 200 članova posade te i nešto tereta u brodskim skladištima. Dva dizel Pennhoet - Burmeister & Wain brodska motora ukupne snage 10600 KS preko dvije propele omogućavali su mu brzinu od 17 čvorova. Bio je to ujedno i posljednji putnički brod izgrađen u programu poslijeratne obnove u Drugom svjetskom ratu teško stradale francuske flote. Kada su jedna za drugom afričke kolonije postajale samostalne, posla je bilo sve manje pa je JEAN MERMOZ sve češće počeo ploviti na krstarenjima, a od 1965. pod operatorom Nouvelle Cie des Paquebots.

KOMPLETNO PREUREĐEN U KRUZER                                           

Na koncu je 1969. u Genovi kompletno preuređen, ima 13804 bruto tona te od sljedeće godine pod novim skraćenim imenom MERMOZ plovi isključivo na kružnim putovanjima pod novim vlasnikom Paquet Cruises. Godine 1993. ga kupuje Costa Cruises, ali i dalje plovi pod Paquet brendom za francusko tržište, a dolaskom Coste pod vlasništvo Carnival Cruise Line, zbog starosti ga stavljaju u raspremu. Godine 1999. prodan je ciparskoj kompaniji Louis Cruise Lines koja mu daje novo ime SERENADE.

 U vrijeme ekspanzije modernih mega kruzera kada tržište nije bilo naklonjeno veteranima, brod plovi na različitim rutama, uglavnom na kraćim kružnim putovanjima između Cipra i brojnih grčkih otoka te Bliskog istoka. Od listopada 2004. je u raspremi u zaljevu Eleusis pored luke Pirej u Grčkoj. Od sredine lipnja 2005. ponovo plovi na kratkim krstarenjima između grčkih otoka i Egipta. Početkom 2008. SERENADE je prodana da bi 14. lipnja pod imenom SERENA bila nasukana na plaže indijskog rezališta brodova Alang. Tu je uskoro izrezana te je završila u hrpi staroga željeza i istopljena u visokim pećima indijskih čeličana.

PRVI PUT DOŠAO SEDAMDESETIH

MERMOZ je do Domovinskog rata posjetio Dubrovnik ukupno 16 puta, uglavnom u predsezoni i posezoni. Prvi put uplovljava u luku Gruž 7. srpnja 1973., a posljednji put 22. rujna 1989. Nakon rata ponovo se vraća dana 9. rujna, 1. listopada i 4. listopada 1997. U programu iz 1982. godine navodi se itinerer 12 - dnevnog putovanja s polaskom 5. srpnja iz Toulona tičući luke: Livorno, Dubrovnik, Hvar, Venecija, Itea i Napulj. Star, ali još upotrebljiv MERMOZ pod novim vlasnikom i imenom SERENADE teško je odolijevao konkurenciji i kao jedan od posljednjih klasičnih putničkih brodova bio je sve bliži svome kraju. 

Ciparska brodarska kompanija Louis Cruise Line nas je obradovala te je 15. listopada 2006. oko 15:00 sati SERENADE doplovila na sidrište pored Dakse. S oko 500 putnika otplovila je oko 20:00 sati prema Veneciji i nikad se više nije vratila.

Popularni Članci