ZAPOŠLJAVANJE U TURIZMU U Splitu i Dubrovniku najtraženiji konobari, spasilac na plaži najpoželjnije zanimanje

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Ilustracija

Rezultati akcije 'Poslovi u turizmu 2013.' pokazali su da se broj oglasa u kategoriji 'Turizam i ugostiteljstvo' zadržao na istoj razini kao i prošle godine. Među 2.100 objavljenih oglasa najviše ih je bilo za poslove konobara, kuhara i recepcionara. Među županijama na Jadranu, po broju oglasa prednjače Istarska i Primorsko – goranska županija. Najveća potreba za konobarima zabilježena je u Splitu i Dubrovniku.

U sklopu tradicionalne akcije 'Poslovi u turizmu', čiji je cilj ubrzati i olakšati pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza 2013. na portalu MojPosao objavljeno je preko 2.100 radnih pozicija u kategoriji 'Turizam i ugostiteljstvo' što je na razini 2012. godine. Od ukupnog broja oglasa, oglasi za kategoriju 'Turizam i ugostiteljstvo' činili su 19%. Većina oglasa (60%) odnosila se na županije na Jadranu što je gotovo isto kao i prošle godine kada se na Jadran odnosilo 62% oglasa.


Najtraženiji konobari u Splitu i Dubrovniku


Najtraženija zanimanja u kategoriji 'Turizam i ugostiteljstvo', ove su godine bila konobar, kuhar, recepcionar, pomoćni kuhinjski radnik te pizza majstor.


Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Grad Zagreb (23%), bilo je za Istarsku (16%) te Primorsko-goransku županiju (13%).


Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (4% od ukupnog broja oglasa u turizmu), dok se Dubrovnik smjestio na drugom mjestu ljestvice s 3% objavljenih oglasa.


Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, u većini oglasa tražena je srednja stručna sprema (67%). Stručna sprema nije bila bitna u 17% oglašenih radnih pozicija, a u 29% traženi su kvalificirani radnici.
Činjenici da se sezonski posao može dobiti i bez prethodnog radnog iskustva govori u prilog podatak da u polovici natječaja (49%) iskustvo nije navedeno kao obavezni uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo, kao i prošle godine, u prosjeku su bile potrebne dvije godine iskustva, što je manje od prosjeka za sve oglase (2 godine i 10 mjeseci).


Poznavanje stranih jezika tražilo se u 37% oglasa, što je značajno više nego prošle godine, kada se poznavanje stranih jezika tražilo u 27% oglasa. Ponajviše se tražilo poznavanje engleskog jezika (46% napredno, 33% osnovno i u 11% profesionalno).


U 36% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika (što je također više nego prošle godine kada se u 29% oglasa tražilo poznavanje njemačkog jezika), a u 24% oglasa uvjet je bilo poznavanje talijanskog jezika (u 2012. Uvjetovan je u 21% oglasa).


Poznavanje rada na računalu tražilo se u 13% oglasa, što je također više nego prošle godine, kada se poznavanje rada na računalu tražilo u 10% oglasa.


Slično kao i prošle godine (68%), i ove se godine u većini oglasa iz kategorije 'Turizam i ugostiteljstvo' (69%) nudio rad na određeno. Istovremeno, u 37% posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 7% oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 14% honorarnim odnosno sezonskim radnicima.

 


 

Idealan ljetni posao: spasioc na plaži


U anketi provedenoj na više od 850 ispitanika, portal MojPosao istražio je koji je to idealan ljetni posao. Gotovo polovica ispitanika (47%) smatra da je spasioc na plaži idealni ljetni posao zbog 'dobre satnice i lijepog okruženja'.


Drugo omiljeno ljetno zanimanje je iznajmljivač (pedalina, skutera i sličnih plovila) – 17% ispitanika odabralo bi taj posao jer smatra da je riječ o 'jednostavnom poslu bez stresa'.


Zanimanja poput skipera, turističkog vodiča i animatora najčešće su navedena zanimanja pod opcijom 'Ostalo' koju je odabralo 12% ispitanika.


Preostali ispitanici navode da je promotor zabavnog sadržaja (11%) odnosno prodavač na štandu (10%) idealan ljetni posao. Najmanje ispitanika, njih 3%, odlučilo bi se biti terenski prodajni predstavnik turističkih agencija.

 

 

Popularni Članci