TSS "MONTEREY" U Dubrovnik je uplovljavao kako kruzer MSC-ja i Pacific East Linea

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Osobna arhiva

U svojim plovidbama diljem svijeta je plovio do 2006., nekoliko puta je posjetio Dubrovnik, a njegov zadnji dolazak na sidrište pored otoka Dakse zabilježen je 6. srpnja 2001. godine. 

MONTEREY je bio izvorno izgrađen kao jedan od velike serije od 37 jednakih transportnih brodova klase C-4 Mariner koje je američko ministarstvo obrane naručilo u domaćim brodogradilištima za potrebe logističke podrške svojim vojnim postrojbama u Korejskom ratu. Bili su to brodovi od 9200 bruto registarskih tona, dugi 171 i široki 23,2 metra koje su brzinom od 20 čvorova pokretale dvije Betlehem DRG parne turbine ukupne snage 14160 kW.  

Kvalitetno izgrađene brodove su nakon kratkog, ali uspješnog obavljenog posla zadesile različite sudbine. Jedan od njih, BADGER MARINER je preuređen u putnički brod ATLANTIC, nama kasnije poznat kao UNIVERSE koji je često dolazio u Dubrovnik sa skupinama britanskih i američkih studenata.  

LUKSUZNI KRUZERI 

Poznati američki brodar Matson Line osnovan još daleke 1882. kupio je u srpnju 1955. dva broda iz ove serije, PINE TREE MARINER i FREE STATE MARINER. Izgrađeni su 1952. u brodogradilištima grupacije Bethlehem Shipbuilders, prvi u Quincy Massachusatts, a drugi u Sparrow's Point Maryland.  

Nakon što su ih potpuno preuredili u luksuzne putničke brodove u brodogradilištu Willamette Portland u Oregonu, PINE TREE MARINER je koncem 1956. zaplovio pod imenom MARIPOSA, a FREE STATE MARINER kao MONTEREY. Od tada imaju 14800 bruto registarskih tona i mogu prihvatiti 365 putnika isključivo u prvom razredu te 264 člana posade.                      

MARIPOSA i MONTEREY su u paru održavali brodsku putničko teretnu prugu tičući luke: San Francisco, Honolulu, Auckland, Sydney i natrag. Kad ih je Matson Line prodao 1971., novi je vlasnik Pacific Far East Line nastavio s jednakim programom plovidbe, ali i s prvim povremenim kružnim putovanjima.  

POSJETI DUBROVNIKU 

Na jednom od njih je MONTEREY tako doplovio i do Dubrovnika. Na poleđini originalne razglednice, netko je kemijskom olovkom zabilježio datum njegove prve posjete u Dubrovnik dana 20. svibnja 1975. godine. Brodovi su s promjenjivim uspjehom plovili sve do siječnja 1978. kada su raspremljeni u San Franciscu.  

MARIPOSA  je tek 1983. otegljena u Kinu gdje je još neko vrijeme pod imenom JIN JIANG plovila između Šangaja i Hong Konga. Nakon što je još nekoliko puta promijenila ime, prodana je 1996. indijskim rezalištima brodova u Alangu gdje je konačno i izrezana.         

MONTEREY je još dulje ostao raspremljen na prisilnom vezu u San Franciscu sve do konca 1987. kad ga je kupila brodarska kompanija Aloha Pacific Cruises. U finskom brodogradilištu Wartsila su ga preuredili u brod za kružna putovanja te je od tada mogao ukrcati 660 putnika. U rujnu 1988. zaplovio je iz San Francisca prema Havajima, ali je već nakon samo osam mjeseci ponovo raspremljen, ovaj put u luci Honolulu. Nakon godinu dana mrtvog veza, kupio ga je panamski Star Lauro, a od 1995. je u floti njegovog nasljednika MSC Cruisesa. U svojim plovidbama diljem svijeta je plovio do 2006., nekoliko puta je posjetio Dubrovnik, a njegov zadnji dolazak na sidrište pored otoka Dakse zabilježen je 6. srpnja 2001. godine. Nažalost, veliki rast cijena na svjetskim tržištima sekundarnih sirovina bio je koban za veliki broj poznatih kruzera pa je tako na red došao i na MONTEREY. U listopadu 2006. posljednji put je napustio  Genovu pod imenom MONTE prema indijskim rezalištima Alang gdje je uskoro izrezan. 

Popularni Članci