RMS "PANNONIA" Početkom prošlog stoljeća je povezivala Dubrovnik s New Yorkom
Među prvim brodarima koji su se po završetku Prvog svjetskog rata u svojim plovidbama Sredozemljem vratili u Dubrovnik je bio britanski Cunard Line. Jedan od brojnih brodova iz njegove doista impresivne flote bio je transatlantik PANNONIA koji je prvi put uplovio u grušku luku 25. veljače 1920. na putovanju iz New Yorka preko: Gibraltara, Alžira, Napulja, Messine, Palerma, Pireja, Patrasa, Dubrovnika i Trsta. Ponovo nam se vratio 19. rujna iste godine. Bilo je planirano uplovljavanje još i 5. prosinca, ali zbog loših vremenskih uvjeta samo je produžio mimo gradskih mira prema Trstu.
Sljedeće 1921. godine PANNONIA je 17. svibnja započela s putovanjima iz New Yorka tičući luke: Havana, Coruña, Gibraltar, Patras, Dubrovnik, Trst, Rijeka, a 22. listopada je isplovila iz New Yorka za Rijeku s ticanjem luka: Vigo, Gibraltar, Patras, Dubrovnik i Trst. Cijena putničke karte iz New Yorka do Dubrovnika u jednom smjeru je iznosila 200 dolara u drugom i 110 dolara u trećem razredu.
PANNONIA I SLAVONIA
PANNONIA je s navoza brodogradilišta John Brown & Co Ltd. u Clydebanku kod škotskog Glasgowa kao novogradnja broj 348 porinuta u more u ožujku 1903. godine. Imala je 9851 bruto registarskih tona, bila je duga 148 i široka 18 metara, a mogla je prihvatiti 90 putnika u prvom, 70 putnika u drugom i 2066 putnika u trećem razredu. Dvije John Brown 3- cilindrične parne turbine trostruke ekspanzije preko dvije propele su joj omogućavale brzinu od 14 čvorova.
Brod blizanac imena SLAVONIA je u isto vrijeme izgrađen u brodogradilištu James Laing Sunderland te je zajedno s njim u paru od svibnja 1904. godine naizmjenice preuzeo redovnu putničko- teretnu i poštansku prugu iz Trsta preko: Rijeke, Patrasa, Messine, Palerma, Napulja, Gibraltara do New Yorka.
PRODANA CUNARDU U ČIJEM JE VLASNIŠTVU BILA I CARPATIA
PANNONIA je prvotno bila naručena za flotu brodara Furness Line, ali je tijekom gradnje prodana Cunardu koji je u to vrijeme od mađarske vlade dobio monopol za prijevoz emigranata iz luke Rijeka prema Americi. Tada je početkom 20. stoljeća britanski Cunard kao jedan od najvećih svjetskih brodara i sa svojim ostalim brodovima održavao redovne putničko-teretne pruge iz Trsta preko Rijeke prema američkim lukama i to parobrodima: CARPATIA (sudjelovala u spašavanju putnika s TITANICA), CARMANIA, CARONIA, ULTONIA i SAXONIA.
PANNONIA je tijekom Prvog svjetskog rata plovila iz Glasgowa ili Londona prema New Yorku u najmu brodarske kompanije Anchor Line, a povremeno je korištena za prijevoz vojnih potencijala iz Kanade prema Francuskoj. Nakon rata je vraćena na svoju prijeratnu prugu pa je ponovo uplovljavala u grušku luku. Nakon 1921. godine PANNONIA napušta Sredozemlje te plovi između Liverpoola i New Yorka, a na svoje posljednje putovanje odlazi iz Brooklyna 18. travnja 1922. prema Plymouthu, Cherbourgu i na koncu Hamburgu. Tu je na ušću rijeke Elbe PANNONIA raspremljena te je 9. listopada iste godine završila u rezalištu brodova gdje je započelo njeno rezanje.