/* */

COSTA VICTORIA Prvi Costin brod koji je nakon rata posjetio Dubrovnik, presudila mu je Covid kriza

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Ivo Batričević privatna arhiva

Brod je nakon samo 25 godina plovidbi žrtvovan kako bi preživjeli noviji brodovi u Covid-19 krizi, a njezinom prijevremenom odlasku u rezalište kumovao je i veliki kvar u strojarnici  

COSTA VICTORIA ja prvi mega kruzer iz flote velikog talijanskog brodara Costa Cruises iz Genove koji je nakon Domovinskog rata posjetio naš grad. Doplovio je pod gradske mire 3. svibnja 1997. inaugurirajući najopsežniji program posjeta kojeg je jedan putnički brodar u sljedećih 10 godina uopće postavio prema Dubrovniku. Te iste godine, Costa Cruises nam upućuje još i brodove COSTA CLASSICA s 11 uplovljavanja i COSTA MARINU koja je s jednom posjetom 16. listopada zaključila ovu prvu uspješnu poratnu sezonu. Kosovska kriza 1999. je malo poremetila uspješan razvoj ove za grad vrlo značajne gospodarske djelatnosti koju nakon toga više nitko nije mogao ozbiljnije poremetiti. Koncem 2006. COSTA VICTORIA nas je napustila na duže vrijeme, ali nam se ponovo vratila u petak 15. svibnja 2009. u programu redovitih ticanja do kraja 2012. godine. 

COSTA VICTORIA je izgrađena 1996. u njemačkom brodogradilištu Bremen Vulcan kao novogradnja broj 107 za 300 milijuna američkih dolara. Imala je 75050 bruto tona, bila je duga 253 i široka 32 metra, a šest MAN B&W dizel - električna motora ukupne snage preko dvije propele su joj omogućavali brzinu do 24 čvora. Bila je prva u klasi Victoria od dva naručena ista broda za istog brodara. Drugi brod se trebao zvati COSTA OLYMPIA međutim zaplovio je u brodarskoj kompaniji Norwegian Cruise Line's pod imenom NORWEGIAN SKY. COSTA VICTORIA je na svojim 14 putničkih paluba mogla prihvatiti 2274 putnika i 766 članova posade.  

UGOSTILA SPORTAŠE NA UNIVERZIJADI, PLOVILA I AZIJOM 

Na svoje prvo putovanje krenula je 28. srpnja 1996. godine. Ljeti je plovila po Jadranu i Sredozemlju s polaznom lukom Venecija, a Dubrovnik je posjećivala nedjeljom i to je sidrila pored otoka Lokrum, a zimi bi plovila po Karibima. Godine 2000. Costa Cruises je prešla u vlasništvo Carnival Corporation & plc. ali sjedište kompanije ostaje u Genovi, a kapetan i časnici ostaju Talijani.  

Počekom 2004. u brodogradilištu Lloyd Werft u Bremerhavenu imaju veliku rekonstrukciju broda te su na 246 kabina nadogradili balkone i otada je brod mogao ukrcati maksimalno 2394 putnika. I ostale kabine su preuređene kao i ostali prostori za putnike kako bi brod izgledao što više u talijanskom dizajnu. U travnju 2018. brod je plovio Azijom, uključujući Kinu, a ljeti 2018. Mediteranom.  

COSTA VICTORIA je u srpnju 2019. ugostila sportaše na Univerzijadi u Napulju, a na brodu je bilo smješteno preko 1900 sportaša i 38 nacionalnih delegacija iz cijelog svijeta.  

COVID I VELIKI KVAR 

U studenom 2019., brod je plovio na krstarenjima od Mumbaija do Maldiva i dvotjednim krstarenjima do Šri Lanke. COSTA VICTORIA trebala je ploviti iz Aqabe od listopada 2019. do 2020. ali zbog pandemije COVID-19, Costine operacije su obustavljene, a planirana putovanja otkazana prije konačnog odlaska iz flote.  

Dana 19. lipnja, Costa Cruises je prodala COSTU VICTORIU tvrtki Cantiere Navale San Giorgio del Porto SpA za moguću prenamjenu u brod za smještaj njihovih brodogradilišnih radnika u Genovi ili u suprotnom, za rashodovanje. Dana 23. lipnja, prebačena je u podružnicu Genova Trasporti Marittimi i privezana u Piombinu. Dana 13. siječnja 2021., preimenovana u ST. VICTORIA, brod je napustio Piombino tegljen tegljačem VOS CHABLIS prema turskom rezalištu brodova Aliaga gdje je nasukan 28. siječnja. Rezanje broda je započelo u ožujku. Tako je COSTA VICTORIA nakon samo 25 godina plovidbi žrtvovana kako bi preživjeli noviji brodovi u Covid-19 krizi, a njezinom prijevremenom odlasku u rezalište kumovao je i veliki kvar u strojarnici tako da je na posljednju plovidbu krenula u teglju. 

Popularni Članci