/* */

Otvorena brojna pitanja: Razmatraju se trase brze ceste do aerodroma, ali i kroz Pelješac, a za otoke je stigao novi helikopter

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Petra Srebrović

Danas se održava druga sjednica novog saziva Županijske skupštine. Sjednica je počela vijećničkim pitanjima. 

TEO ANDRIĆ (HDZ): Jedan od vaših prvih poteza u novom mandatu je bio kolegij s načelnicima i gradonačelnicima, kako je prošao i hoće li to biti ustaljena praksa?

BLAŽ PEZO: Kolegij gradonačelnika i načelnika je nešto na čemu ćemo inzistirati i ubuduće, prvi je protekao vrlo dobro i otvorili smo važne teme za funkcioniranje i dobru suradnju Županije s jedinicima lokalne samouprave. Vidjeli smo kako postoje pitanja koja ne možemo sami riješiti nego u suradnji, prvo mi pada na pamet pitanje ulaganja u obrazovnu infrastrukturu, dakle osnovne i srednje škole gdje imamo puno neriješenih imovinsko pravnih odnosa. Zbog toga povlačenje sredstava može biti veliki problem, a do sada smo uspjevali određenom gimnastikom doskočiti, ali za budućnost je važno da se razriješe. Dobili smo ideje i za buduće dnevne redove na sastancima, pa mogu obećati da će na tragu ovog iskustva ti sastanci biti redoviti. Uzeli smo si obvezu da to bude dva puta godišnje, a nije isključeno da će biti i češće. Tema koja će  u budućnosti biti naš prioritet gospodarenje otpadom, mogu najaviti da ćemo u rujnu imati prvu tematsku sjednicu zajedničkog kolegija. 

TEO ANDRIĆ (HDZ): "U kampanji, a i u javnosti smo dosta slušali o komunalnim vezovima, čak su vam neki u kampanji govorili kako županija nije napravila apsolutno ništa, pa vas molim da nam malo pojasnite kakva je stvarna situacija i koji su planovi za nove vezove"

BLAŽ PEZO: "Bili smo predmet kritika kako je županija obećala čitav niz vezova, a da je rezultat nula. To je bila manipulacija i laž, ali uspjeli smo je dematirati u izbornom procesu, ljudi su nam povjerovali jer su svjedoci da je realizirano 800 vezova. Napravljena je projektna dokumentacija za još 1250 vezova, može ih biti još i više, ali znamo da se radi o području koje je osjetljivo jer su investicije uz obalu uvijek pod povečalom. Idemo s novim vezovima, siguran sam da ćemo ovih 1250 vezova za koje smo ishodovali dokumentaciju od Dubrovnika, Srebrenog, Korčule i Ploča započeti, a nadam se i dovršiti u ovom mandatu. 

IVO KARAMATIĆ (SDP): Od 1. siječnja uveden je novi namet, taj je namet 30 eura po toni otpada. Da je prethodna vlast u 16 godina mandata izgradilo centar za gospodarenje otpadom, ovog nameta ne bi bilo. Ove će godine građani platiti milijun ipo eura nameta, a oni su najmanje krivi za ovu situaciju, pa predlažem da to plati Županija i preuzme odgovornost za nečinjenje. 

BLAŽ PEZO: "Od prvog dana mandata Dobroslavića, ali i moga, prioritet je CGO, on se mora izgraditi i završiti jer bez njega nemamo temelje za upravljanje otpadom u županiji. To je naša obveza, a partnere imamo u jedinicama lokalne samouprave. U tom sustavu oni imaju svoju veliku odgovornost, možda i veću nego mi. Možda je naš projekt velik, skup i zahtjevan, ali njihova odgovornost je veća u smislu edukacije građana. Nažalost, naše jedinice lokalne samouprave nisu baš na visokoj razini razvrstavanja otpada i možda iz tog razloga dolazi do velikog iznosa kako ste vi ukupno zbrojili. Odgovornost je podjednaka, u ovom slučaju rekao bih malo više na jedinicama lokalne samouprave, pa zaključak da to plati Županija nije realan ni logičan. Dajem vam preporuku da s tom inicijativom idete prema gradovima, možda odmah prema Pločama gdje živite. A onda možemo i prema drugim jedinicama ako mislite da je to dobra inicijativa. Županija će i dalje raditi proaktivno da izgradi CGO, a moram napomenuti da tamo neće ići nerazvrstan otpad niti nekakve gomile smeća. 

IVO KARAMATIĆ (SDP): Građani Ploča, njihovo zdravlje i kvaliteta života u direktnoj su vezi s Lukom Ploče. Tražimo odgovor na pitanje da li je nepregledna gomila željeznog otpada koja je uskladištena u Luci Ploče radioaktivna i izvan dopuštenih granica, na što upozoravaju neki radnici anonimno, anonimno jer se boje za svoj posao. Kada će to biti uskladišteno pravilno? Što ćete poduzeti da zaštitite građane Ploča i osigurate im njihova temeljna prava?

BLAŽ PEZO: Nakon vašeg pitanja informirat ću se i saznati o čemu se radi. Spreman sam u ime Županije reagirati i prema državnim institucijama ako se radi o neprikladnom skladištenju, ako ima radioaktivnosti i posljedica za stanovništvo. Situaciju ću shvatiti ozbiljno i obećavam da ću sa svoje razine napraviti sve što mogu. 

KREŠIMIR VEJIĆ (HDZ): Vidjeli smo župane da ste se sastali s vatrogascima, pa vas molim odgovor kakva je situacija što se tiče priprema za požarnu sezonu i je li bilo razgovora o daljnjim ulaganjima u vatrogastvo?

BLAŽ PEZO: Susreo sam se s kompletnim vatrogasnim zapovjedništvom naše županije i uvjerio sam se o zavidnoj razini vatrogastva u našoj županiji. Ljudski faktor je najbitniji, najviše me oduševilo kako su ustrojeni i kakvu imaju ekipu, stvarno su kao jedna klapa. Županija je financirala vatrogasne domove u više mjesta i gradova, ulažemo u opremu, standard vozila i prostora, a siguran sam da ćemo i dalje dobro osluškivati njihove potrebe i biti im na pomoći jer oni opravdaju svaku kunu koju uložimo u njih. 

KREŠIMIR VEJIĆ (HDZ): U kojoj fazi  je cesta od Vida do Novih sela, u praksi se radi o spoju Metkovića na autocestu, kakva je dinamika izvođenja radova?

BLAŽ PEZO: Mogu vas izvijestiti da je postupak za izbor izvođača pokrenuti i vrijednost je 11,5 milijuna eura i to je prometnica koja će približiti metković autoputu pa će doprinijeti gosp razvoju cijele neretve

ANTONIJA KNEŽEVIĆ (MOST): Hoće li se u skoro vrijeme naručiti izgradnja studije izvodljivosti brze ceste Dubrovnik-zračna luka, a koja bi uzela u obzir sve prethodne primjedbe stanovnika? Ukazala bi na to kako su brojne primjedbe bile usmjerene na manjkavost prve studije koja je uzela u obzir samo jednu varijantu trase. Nova studija ne bi trebala dati podatke za samo jednu, nego više varijanti uključujući koridore koje ne prolaze preko izvorišta Omble, nego kroz Srđ. Ako nije planirana izrada nove studije, nego dopuna stare, kada će to biti prezentirano javnosti?

BLAŽ PEZO: Koliko sam upoznat trenutno se radi dodatna valorizacija varijanti, i kad ocjenjivanje tih varijanti završi onda ćemo imati javnu raspravu i krenut ćemo opet prema našim sugrađanima da se izjasne o tome. Pitanje je u prošlosti izazvalo puno medijskih nepotpunih informacija, bilo je tu svega, lutanja, raznih tumačenja i nespretnih izjava, a ubuduće ću se zalagati da se glas građana mora čuti. Na sve se treba dati konkretne odgovore, prije nego se krene s izgradnjom. Neće svi biti sretni, ali očekujem od stručnih službi, s ozbirom na manjkavost bivšeg dokumenta, da daju konkretne odgovore na pitanja i iza njih stoje i što nije bilo slučaj prije. Takav projekt će obilježiti prostor i generacije iza nas, pa mi vrijeme, u smislu brzine, nije ključno i presudno, nego da dođemo do pravog i kvalitetnog rješenja koje će naši sugrađani podržati. Ne smijemo zaboraviti da je Rijeka dubrovačka zaštićeno područje i mislim da smo zaslužili da institucije u Zagrebu s velikom pažnjom pristupe infrastrukturnim projektima na tom području.

FRANCISKA JURIŠIĆ BAČIĆ (HDZ): Za naše je otoke osigurano 28 milijuna eura sredstava kroz itegrirani teritorijalni program. Na čemu se radi i kako tu stojimo?

BLAŽ PEZO: Nedavno smo potpisali ugovor u Korčuli, prijavili smo obnovu sportskih terena na otocima i Pelješcu, a kruna je dvorana u Stonu koja će se izgraditi uz osnovnu školu. Kroz tu 'otočnu omotnicu' smo riješili i energetsku obnovu Kalosa, prijavili smo projekt inkluzivnog centra u Korčuli i financirali vatrogasne domove. 

FRANCISKA JURIŠIĆ BAČIĆ (HDZ):  Veliki je naglasak u proteklom razdoblju stavljen naglasak na lučku infrastrukturu, hoćete li vi nastaviti tim putem?

BLAŽ PEZO: To je nešto čime se stvarno možemo hvaliti jer se uložio ogroman novac, preko 100 milijuna eura. Niti jedna druga županijska uprava nije povukla toliko sredstava i uložila u lučku infrastrukturu. Ono što nas čeka po tom pitanju dalje je izgradnja Perne i Prigradice, za što su osigurana financijska sredstva. Mislim kad se ove dvije luke završe da će to biti lijepa mreža obnovljenih luka za 50 i više godina. Projekt koji sam osobno gurao kao ravnatelj Županijske lučke uprave, je nova obala s dvije trajektne rampe na području Batahovine, dobili smo EU sredstva 17,7 milijuna eura, a vrijednost je oko 21 milijun eura. Nova obala će biti rađena za povezivanje naših otoka, kako gradskih Elafita, tako i županijskih otoka, a neće biti u službi kruzera. 

IGRA ŠAIN KOVAČEVIĆ (MOŽEMO!): Izgradnja srednje škole u Korčuli projekt je koji se dugo čeka. Zanima me u kojoj smo fazi? Je li važeća građevinska dozvola i kad bi mogli očekivati da se nešto pomakne u projektu?

BLAŽ PEZO: Dozvola je važeća i trebat će nešto revidirati oko glavnog projekta, ali taj investicijski ciklus u školstvo ćemo dovesti do kraja. Financiranje je osigurano jer je Vlada veliki dio novca osigurala i projekt će se privesti kraju. Sastat ću se s gradonačelnikom i ne sumnjam da će se projekt realizirati do kraja. 

IGRA ŠAIN KOVAČEVIĆ (MOŽEMO!): Je li brza brodica hitne medicinske pomoći u funkciji, ima li zaposlenih i razmišlja li se o izmještanju brodice na neki otok, Korčulu, Lastovo ili eventualno Mljet?

BLAŽ PEZO: Ta nas je tema zaokupirala u predizbornoj kampanji, nažalost dogodila se tragedija, ali od prve sekunde ne dvojimo što treba napraviti. S obzirom da su se stekli preduvjeti za stacioniranje brodice na Lastovu, a to je formiranje posade, dogovoreno je s Ministarstvom da se rapišu mjesta pri Lučkoj kapetaniji u Lastovu da bi imali posadu tamo 24 sata. Nismo stali na tome jer će postojati vremenski uvjeti i sitacije kad brodica neće biti dovoljna za spasiti život, zato smo dogovorili dolazak većeg i boljeg helikptera, na kojemu su također učinjene određene preinake. Od prošlog tjedna je krenuo s radom. Uložili smo dodatno u ambulantu u dogovoru s liječnicom, omogućit će se i direktna veza s kopnom kako se ljudi ne bi osjećali izolirano. Što smo rekli, to smo odradili, briga o Lastovu će biti trajna i cjelogodišnja. 

PERICA PUŠIĆ (HSS): U tijeku su radovi na izgradnji nove osnovne škole u Cavtatu. Koji su postojeći i daljnji projektu ulaganja u obrazovanje koje možemo očekivati u narednom razdoblju? 

BLAŽ PEZO: Nitko sretniji od nas kako taj objekt raste, 23 milijuna eura je vrijedan, u svim smo rokovima i izvođač je veoma dobar i mislim da ćemo u novoj školskoj godini moći useliti učenike. Nadogradit ćemo škole i u Veloj Luci, Pločama, Metkoviću, Opuzenu, Župi dubrovačkoj. Bavimo se i rješavanjem Glazbene škole u Metkoviću, Vlada će ga poprilično sufinancirati. 

PERICA PUŠIĆ (HSS): Važno je i ulaganje u sportsku infrastrukturu. Koji su sljedeći projekti i konkretni planovi koje možemo očekivati?

BLAŽ PEZO: U cijeloj sam kampanji govorio puno o sportu jer smo imali dobre primjere kroz nogometni savez gdje smo bili zapuštena sredina, kritični glas na razini nogometne obitelji, na kraju je ta naša proaktivnost i kritika prema vodstvu u Zagrebu, urodila velikim ulaganjima od Metkovića, Stona, Župe, Čilipa, Lastova... Na taj način možemo raditi dalje i u županiji. Sportske dvorane će se graditi i kroz škole, pa će se kultura sporta širiti, govorili smo i o izgradnji dvorane u Korčuli, Metkoviću i to su velike investicije koje će se dogoditi.  

IVICA DAJAK (MOST): Obilaznica Orebića i državna cesta Brijesta, Ministarstvo zaštite okoliša donijelo je odluku o prihvatljivosti zahvata za okoliš i to za trasu koja je umnogome osporavana od građana, na što su se žalile i jedinice lokalne samouprave.U prostornom planu smo tu trasu definirali, a čak smo se i usuglasili da nije optimalna. Vidjeli smo u medijima kako je u Županiji održan sastanak s predstavnicima Hrvatskih cesta i jedinicama lokalne samouprave, kako su problemi intenzivno u fokusu građana ovih područja, zanima me možete li nam omogučiti uvid u nacrt prijedloga izmjena i dopuna prostornog plana i briše li se sporna varijanta pred ulazom u Orebić? Zanima me što su Hrvatske ceste poduzele kako bi smanjili površinu vinograda koje zahvaća projekt i može li Županija pokušati ponuditi vlasitita rješenja za trasu i kako će se onda to odraziti na studiju utjecaja na okoliš?

BLAŽ PEZO: To će biti fokus našeg rada. Imali smo sastanak i u Županiji s predstavnicima Hrvatskih cesta, pa sastanak s premijerom, pa s potpredsjednikom Vlade, pa s ministrom... Dakle, to su nam doslovno prioriteti, tu cestu ćemo izgraditi i napraviti. Sigurno to neće proći bez javne rasprave i uvida, a prostorni planovi su dostupni javno. Što se tiče obilaznice Orebića, mogu pohvaliti načelnika Ančića koji je tu situaciju shvatio ozbiljno i u njihovo ime se založio kako bi se riješili njihovi problemi kako bi u Hrvatskim cestama shvatili prirodu problema. Naći će se rješenje koje će onda moći izaći i u javnost. Nijedno rješenje neće do kraja zadovoljiti sve ljude. Što se tiče trase kroz Župu prema Potomju, trasa prolazi vinogradima i zahvaća praktički jednom vinogradaru puno prostora, to jest realan problem i pokušat ćemo iznaći pravo rješenje, nismo bez osjećaja kad se dogodi takva situacija.  

Popularni Članci