Butković u obilasku stonske obilaznice najavio: Radovi će biti gotovi do Uskrsa! (FOTO)

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je obišao radove u sklopu izgradnje obilaznice Stona, završne faze projekta „Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom“. Uz potpredsjednika Vlade i ministra Butkovića obilasku su nazočili i predstavnici Hrvatskih cesta te regionalne i lokalne vlasti s područja Dubrovačko-neretvanske županije.

Butković je tom prilikom istaknuo kako projekt polako ide svome kraju i kako je dovršetak posljednje dionice čija ukupna duljina iznosi oko osam kilometara predviđen prije Uskrsa.

„Nakon završetka radova, koji su u završnoj fazi, slijedi procedura tehničkog pregleda i svega ostalog prije samog otvaranja i puštanja u promet posljednje dionice, te vjerujem kako će to biti na vrijeme i kako treba. Ovo je jedan od najvažnijih i najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj,“ izjavio je Butković te najavio nove projekte, a pri tom je spomenuo obilaznicu Orebić i brzu cestu do Zračne luke.

 „Pripremamo se i na novu perspektivu, novu omotnicu, pri tom mislim na Nacionalni program oporavka gdje će, po pitanju ulaganja u promet, ona najveća biti ulaganja u željezničku infrastrukturu, ali će i cestovna imati svoju zastupljenost. Tu prvenstveno mislim na projekte splitske aglomeracije, obilaznicu Splita jer je u prometnom smislu grad dosta zagušen. Što se tiče DNŽ, to je brza cesta prema Zračnoj luci, potom obilaznica Orebića i čitav niz projekata na čijoj pripremi rade Hrvatske ceste i koji se, istina, neće moći svi moći financirati iz EU fondova jer za to nema dovoljno sredstava, ali ćemo gledati da te projekte HC kroz svoj proračun, ali i međunarodne projektne institucije s povoljnim zajmom pokušamo realizirati u narednom razdoblju,“ izjavio je.

Odgovarajući na novinarska pitanja, kazao je i što je s projektom autoceste do Dubrovnika.

„Autocesta je isto u pripremnoj fazi, to je veliki projekt, vi znate kako su postojale nekad dozvole i dokumentacija je bila spremna, no sve je to isteklo pa smo morali ponovno krenuti u taj posao. Bilo je i žalbi koje su nekada frustrirajuće i dugačke, ali HC vode taj postupak prema svome kraju, a to je doći do građevinske dozvole. Onda moramo sjesti i osmisliti kako ćemo to financirati. To će biti najveći izazov jer se vrijednost tog projekta procjenjuje na oko milijardu, milijardu i pol eura,“ izjavio je Butković.

Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić je, govoreći o obilaznici Ston, kazao kako bi 30. ožujka sve trebalo biti završeno.

„Ovo je posljednja dionica duga 7,9 kilometara, nešto manja od ostalih, ali vrlo kompleksna. Tu ima pet objekata, od čega su dva tunela, most Ston i dva podvožnjaka. Što se stanja radova tiče, svi objekti su u visokoj fazi dovršenosti, osim jednog tunela gdje se radi na centralnoj odvodnji, no i ti radovi bi trebali biti brzo završeni,“ izjavio je.

Odgovarajući na novinarska pitanja, otkrio je u kojoj je fazi projekt brze ceste Dubrovnik-Zračna luka Dubrovnik. 

„Studija utjecaja na okoliš je predana u Ministarstvo gdje će razmatrati tu studiju, izradili smo i HIA studij utjecaja na baštinu, dodatno ćemo još u dogovoru s Gradom razraditi projekt mosta, napravit ćemo arhitektonski natječaj, preko Omble i spoj na Mokošicu,“ izjavio je Škorić dodavši kako se radi o dvotračnoj cesti, a kako je 'trasa zacrtana prostornim planom'. Nakon ishođenja lokacijske dozvole, krenut će se u realizaciju projekta. 

Na novinarsko pitanje kad ćemo se voziti tom cestom, Škorić je odgovorio kako je ’10 godina prihvatljiv rok, ali kako će to biti i prije'.

Župan Nikola Dobroslavić je, govoreći o obilaznici Ston, kazao kako je radi o iznimno važnom projektu koji je pomalo ostao u sjeni projekta Pelješkog mosta.

„Uvjerili smo se kako radovi teku prema planu te kao će biti završeni koncem ožujka, a tehnički prijem će biti u zadnjim danima ožujka. To je za nas dobro i prihvatljivo. Ova dionica predstavlja važan dio sveukupnog projekta, vrlo je zahtjevna, ostala je u sjeni velikog projekta samog Pelješkog mosta kao jednog monumentalnog prometnog rješenja,“ izjavio je Dobroslavić.

Popularni Članci