/* */

GARAŽA IMA NOVOG VLASNIKA Vlahušić: 'Ni meni, ni PBZ-u se nije javio nego Jugu Bašici' (FOTOGALERIJA)

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović

Prvi dio sjednice Gradskog vijeća, 23. po redu u ovom sazivu, održao se danas u Velikoj vijećnici. Sjednica će se nastaviti i sutra, obzirom kako dnevni red sadrži 60-ak točaka.

Neke od njih su Prijedlog odluke o izradi Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Dubrovnika, Izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana Grada Dubrovnika te stavljanju izvan snage Detaljnog plana uređenja Belvedere, Prijedlog odluke za davanju suglasnosti trgovačkom društvu Libertas Dubrovnik d.o.o. za nabavku 20 autobusa za prijevoz putnika u javnom prometu putem operativnog leasinga, Prijedlog odluke o osnivanju javne ustanove Muzej Domovinskog rata Dubrovnik, Prijedlog zaključka o izmjeni Zaključka Klasa: 343-01/14-01/03, Urbroj: 2117/01-09-15-51 od 26. listopada 2015., Gradskog vijeća Grada Dubrovnika o utvrđivanju koncesijske naknade i roka trajanja koncesije za gospodarsko korištenje općeg ili drugog dobra koji se tiče koncesije i brojne druge.

Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o radu Javne ustanove u kulturi Dubrovačke knjižnice Dubrovnik za 2015. godinu, Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o poslovanju Boninova d.o.o. za 2015. godinu i Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća o poslovanju Sanitata Dubrovnik d. o. o. za 2015. godinu točke su koje su izostavljene s dnevnog reda jer direktori nisu mogli prisustvovati sjednici. Prijedlog odluke o osnivanju Povjerenstva za autotaksi prijevoz te oni koji se tiču GUP-a, prostornog plana Grada Dubrovnika te plana uređenja Solituda su uvršteni u dnevni red.

VIJEĆNIČKA PITANJA:

Maro Kristić (Srđ je Grad):

Graodnačelniče, kad će biti izgrađeno spomen obilježje za branitelje Grada Dubrovnika? Nakon što je zaustavljena izgradnja azila za životinje, jeste li spremni napraviti sastanak s predstavncima općina i osigurati sredstva za rješenje ovog problema do konačnog rješenja dakle izgradnje azila?

Andro Vlahušić, gradonačelnik (HNS):

Znamo točno gdje će biti spomen-obilježje, na Batali, blizu broda sv. Vlaho. Predvidjeli smo sredstva i pregovaramo s udrugama. Batala će postati naš park branitelja.

Što se tiče azila, jučer sam imao sastanak s Društvom i sestrama Sambrailo, Sanitatom i Upravnim odjelom. Zvali smo i predstavnike Ministarstva poljoprivrede. Mi imamo njihovo Rješenje da se azil treba zatvoriti. Potrošili smo više od 500 000 kuna, a ne smijemo gore graditi. Dio kućica je gotov, ali Ministarstvo je dalo rješenje. Pomozite nam da odgovorna osoba iz Ministarstva dođe u Grad i da nam kaže možemo li dio kućica koje smo uradili dati za neregistrirano sklonište. Navodno postoji 267 prijava za ljude koji su ostavili životinje, no ništa od toga nije procesuirano. Na Žarkovici su 252 psa koje su ostavili Dubrovčani, a 50-ak ih je iz susjednih općina.

Ljubomir Nikolić (KLGB Srđ je Grad):

Kad se može očekivati izgradnja umirovljeničkog doma?

Porporela je zatvorna staklima, pod mutnim okolnostima. Kako se to dogodilo?

Vlahušić:

Hotel Gruž ima građevinsku dozvolu i moramo odlučiti kako ga financirati. Pokušali smo dom uvesti u mrežu, da 50 posto plati Država. Problem je trošak smještaja koji stoji od 5 do 7 tisuća kuna po osobi. Jesu li naši umirovljenici to spremni platiti?

Što se tiče Peskarije, nemam dovoljno informacija, dostavit ću vam pisani odgovor.

Olga Muratti (HSU):

U više navrata sam ukazivala na potrebu izgradnje lifta u ovoj zgradi kako bi se njome mogle kretati i osobe s invaliditetom. Nedopustivo je da naši sugrađani koji imaju fizička oštećenja ne mogu doći u ured gradonačelnika ili gradskih službi. Što se poduzelo po pitanju izgradnje lifta?

Kad će parking za invalide na Pilama biti dostupan onima kojima je i namijenjen?

Vlahušić:

Što se tiče lifta, napravili smo projekt i košta oko 700 tisuća kuna. Zatražili smo mišljenje konzervatora koji nisu to odobrili jer ova zgrada ima posebnu povijesnu vrijednost. Zamolit ćemo Ministarstvo da nam da smijernice kako to možemo napraviti.

Što se tiče parkinga na Pilama, radi se o tome da vlasnici motora zagrade prostor i to rade kontinuirano. Sanitat je kupio posebnu prikolicu za odvoz tih motora, imamo i nadzorne kamere. Stavili smo i table s upozorenjima, i sam ponekad fotografiram te probleme i šaljem Sanitatu. Nisam siguran da je dobro da zabranimo dolazak motora.

Matija Čale Mratović (HNS):

Uputili ste pismo direktoru Zračne luke Roku Toliću s prijedlogom da se i oni uključe kao supokrovitelji Ljetnih igara i Zimskog festivala. Jeste li dobili odgovor?

Krajem sprnja je donesena Odluka o autotaksi proijevozu, dozvole su istekle, kolika je šteta po Proračun?

Vlahušić:

Grad Dubrovnik je 10 posto vlasnik ZL koja ostvaruje značajnu dobit. Tražili smo da iz dijela svoje dobiti sudjeluju u razvoju ljetnog i zimskog turizma, kad već ne davaju ništa u Proračun.

200-tinjak taksista nisu platili ništa Gradu. Koriste stajališta bez da su platili ijednu lipu. Nadam se da će zaživjeti i ta tarifa, 12 kuna start plus šest kuna po svakom prijeđenom kilometru te se nadam da ćemo do kraja godine odabrati autotaksi prijevoznike koji će imati nove, važeće dozvole.

Ivo Jadrušić (HSU) je upitao kad će ljudi moći kupiti grobnice na groblju Dubac.

Vlahušić:

Razumijemo pitanje kad vidimo da 1. faza od 6 milijuna kuna ide jako dobro te da je završen natječaj za gabrionske zidove. U roku od mjesec dana planiramo pozvati ljude koji će izabrati jedno od mjesta, Dubrovčane i Župljane jer drugi ne mogu, koji će platiti dio na račun, 3 tisuće kuna na skrbnički račun i to je na neki način polog za kupnju grobnice. Očekujemo da će do konca studenog biti javni poziv da uplatom pologa izaberu jedno mjesto, a ostatak novca će uplatiti kad bude proveden javni natječaj.

Davor Mrša (SDP):

Kad bi se mogla asfaltirati Vinogradarska ulica u Mokošici gdje je sređen nogostup u potpunosti? Kakav je status toga projekta jer je to ulica koja je zadnji put asfaltirana 80-ih?

Udruga sudionika Domovinskog rata Luka Dubrovnik 20. studenog Frankoviću i Vlahušiću je uputila dopis u kojem stoji kako je nad osobnih računima 65 zadrugara izvršena ovrha u iznosu od preko 9 tisuća kuna po osobi, ukupno oko pola milijuna kuna. Grad Dubrovnik je nakon toga dopisa odlučio stati iza članova udruge i obećao im je da će napraviti sve da ih se obešteti za ukupan iznos uvrhe, obzirom kako je i Grad Dubrovnik jedan od vlasnika Luke. Članovi udruge žele znati hoće li biti obeštećeni za navedenu nepravdu koja im je napravljena?

Vlahušić:

Ako ne bude Rebalansa, neće biti ni asfaltiranja Vinogradarske ulice. Uputili smo prijedlog Rebalansa prema Frankoviću, a ono što je HDZ uputio prema nama je sve prihvatljivo.

Stvari nisu baš tako jednostavne po pitanju Luke Dubrovnik. Ako ćemo platiti 500 000 kuna svima koji nisu socijalni slučajevi, to nije 9 tisuća kuna nego 18 tisuća kuna po osobi. Luka Dubrovnik mora to riješiti u okviru svoga dijela, a mi možemo pomoći socijalnim slučajevima u okviru svog socijalnog programa. Uputite nam spisak ljudi koji pripadaju socijalnim kategorijama i uplatit ćemo taj iznos, a za sve ostalo ćemo morati platiti doprinose, za nešto za što nemamo ni zakonsku obvezu.

Lukša Matušić (DDS):  

Iz medija smo saznali da je Javna garaža dobila novog vlasnika. DDS je o ovoj temi u više navrata pisao prema Gradu i upozoravali na sve nepravilnosti te podatke o tome tko je njome upravljao. Tko je novi gazda, je li došao u Grad i kakve su mu namjere?

Vlahušić:

Novi vlasnik se nije javio meni nego Jugu Bašici. Meni se nije javio. Cijela uprava PBZ-a nije obaviještena da je došao novi vlasnik, rekli su mi da oni o tome pojma nemaju. Znamo da postoji novi vlasnik, znamo kako izgleda, ali Gradu i PBZ-u se nije javio. Samo sam ovlaš infomriran da se otvara stečaj cijele Javne garaže i da midia grupa nema namjeru platiti svoja dugovanja. Trenutno PBZ potražuje 150 milijuna kuna, Midia 50 milijuna, a Porezna uprava 20 milijuna kuna. Očekuje se da će se do kraja godine otvoriti stečajni postupak, ali tražit ću da se ne otvara nova arbitraža i da se time pisano obaveže jer prema tome Grad nema nikakav trošak.