CALYPSO Njegove plovidbe po Jadranu prekinuo je rat, ponovno nam se vratio krajem 90-ih, preživio je havarije i požar
Kada je 28. travnja 1998. u grušku luku po prvi put uplovio putnički kruzer CALYPSO, malo tko je u njemu prepoznao dobrog nam starog znanca koji je u godinama pred Domovinski rat znao često puta posjetiti naš grad. Izgrađen je kao novogradnja broj 645 pod imenom CANGURO VERDE 1967. u brodogradilištu Ficantieri Castellammare di Stabia. Dug je bio 137 i širok 19,2 metara, imao je 5223 bruto tona, a dva FIAT dizel stroja ukupne snage 11900 KS omogućavali su mu preko dvije propele brzinu od 18,5 čvorova.
Naručitelj je bio Traghetti Sardi iz Cagliarija s namjenom održavanja trajektne linije Genova - Barcelona - Cagliari - Porto Torres. Mogao je prevoziti 350 automobila i 760 putnika. Od 1974. je u floti brodara Linee Canguro za kojeg plovi između Genove i Porto Torresa.
PRVO UPLOVLJAVANJE U GRUŽ
U grušku je luku uplovio 23. rujna 1977. gdje je bio na vezu između velikana ACHILLE LAURO i JACOPO TINTORETTO. Od 1981. mijenja zastavu te za saudijsku kompaniju Fayez pod novim imenom DURR povezuje Suez i Jeddah. Naravno, zbog lošeg održavanja je već sljedeće godine doživio havariju stroja te dva teža pomorska incidenta u Crvenom moru.
Ipak, uspio se tu nekako održati do 1989. kada ga je kupio grčki brodovlasnik Strintzis s namjenom održavanja trajektnih linija između: Barija, Ancone, Dubrovnika, Splita, Krfa i Patrasa. Pod novim imenom IONIAN HARMONY prvi put uplovljava u grušku luku 3. srpnja 1989. godine. Vrijeme je to veoma živog prometa između Dubrovnika i grčkih jonskih luka. Strintzis Line je 1989.i 1990. gotovo svakodnevno plovio na ovim linijama u srpnju i kolovozu s brodovima IONIAN STAR, IONIAN GALAXY, IONIAN HARMONY, IONIAN FANTASY i IONIANIAN ISLAND, u tom su pravcu redovno plovili i veliki Jadrolinijini trajekti SLAVIJA I LIBURNIJA, a od 24. svibnja 1989. i tek nabavljeni MARKO POLO.
VELIKA STANKA
Nažalost, zbog nadolazećeg rata prekinuti su dolasci brodova u Dubrovnik u tom veoma važnom prometnom pravcu, koji se i do današnjih dana nije uspio obnoviti. IONIAN HARMONY je posljednji put isplovio iz Gruža 20. rujna 1990. godine.
Dugo je trebalo da se ovaj brod ponovo vrati u Dubrovnik. Kako je u Jadranu ostao bez posla, odmah je u listopadu 1990. prodan na Karibe (Tobago) gdje je pod imenom SUN FIESTA trebao održavati liniju Puerto Rico - St. Thomas. I ovaj je projekt propao, pa sljedeće dvije godine ostaje ležati raspremljen u luci Mobile u američkoj Alabami.
PREŽIVIO POŽAR
Koncem 1992. ga kupuje grčki brodovlasnik Antonios Lelakis koji ga je u svom brodogradilištu Avlis Chalkis kompletno preuredio u brod za kružna putovanja. Od tada ima 11200 bruto tona, a na svojih osam putničkih paluba može primiti do 600 putnika. Novi pogonski strojevi Wartsila od 7720 kW omogućuju mu brzinu od 16 čvorova. Dobio je i novo ime, REGENT JEWEL, pod kojim s polascima iz New Yorka za Karibe plovi samo jednu sezonu. Već je 1994. u floti Jule Cruises s Bahama, kada i dobiva svoje novo ime CALYPSO.
U najmu njemačkog Transocean Toursa tako je 1998. doplovio i do Dubrovnika. Kada je Jule Cruises dospio u financijske probleme, brod je koncem 1998. raspremljen u Pireju, a sljedeće godine od vjerovnika i sudski zaplijenjen. Na aukciji ga je sredinom 2000. kupio Louis Cruise iz Limassola na Ciparu.
U plovidbi između engleske obale i otoka Guernsey 6. svibnja 2006. brod je iz strojarnice zahvatio požar pa je otegljen u Southampton. Havarija stroja je brzo otklonjena pa je CALYPSO nastavio svoje plovidbe. U sezoni 2007. za home port mu je izabran Solun, odakle je plovio u tri pravca: crnomorskim do ukrajinskog Sevastopolja, jonskim do albanskog Drača i egejskim do turskog Kusadasija. Te godine mijenja ime u THE CALYPSO. Kao i svi brodovi Louis Cruisea, samo je povremeno dolazio u Dubrovnik. Početkom 2013. THE CALYPSO je pod imenom CALY doplovio u svoje posljednje sidrište pred plažama indijskog rezališta brodova Alang. U travnju je konačno nasukan i uskoro izrezan u staro željezo.