test

'CABO SAN ROQUE' i 'CABO SAN VICENTE' bili su česti dubrovački gosti, ostajali su i više dana

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Osobna arhiva
Brodovi su izgrađeni 1957. i 1959. u španjolskom brodogradilištu u Bilbau

Česti posjetitelji gruške luke početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća bili su španjolski putnički brodovi CABO SAN ROQUE i CABO SAN VICENTE. Prvi je brod izgrađen 1957. kao novogradnja broj 75 za brodara Ybarra y Cia iz Seville u brodogradilištu Sociedad Espanola de Construccion Naval Bilbao. Bio je dug 170, širok 21 metar, imao je 14500 bruto tona dok su mu glavni Sulzer brodski strojevi ukupne snage 14600 KS preko dvije propele omogućavali plovidbu brzinom do 22 čvora. Prevozio je do 900 putnika, 230 članova posade i imao je pet malih teretnih skladišta. Dvije godine kasnije, za istog brodara, u istom brodogradilištu izgrađen je i brod blizanac CABO SAN VINCENTE.                                                                                                                                         

EMIGRACIJSKE LINIJE

CABO SAN ROQUE je zaplovio na prvo komercijalno putovanje 5. rujna 1957. iz Genove za Marseilles, Barcelonu, Montevideo i Buenos Aires. Redovnu emigrantsku liniju za Južnu Ameriku je održavao u paru s našim dobro znanim brodom MONTE UMBE (pisali smo o njemu u feljtonu broj 17), a dvije godine kasnije im se pridružuje i novogradnja CABO SAN VINCENTE. Plove iz Genove preko sredozemnih luka Barcelona, Palma i Algeciras, atlantskih Cadiz, Vigo, Lisabon i Tenerife do južnoameričkih Bahia, Rio de Janeiro, Rio Grande do Sul, Montevideo i Buenos Aires.                                                                                        

ŠEZDESETIH PLOVILI KAO KRUZERI

Kako je posla na prekoatlantskim putovanjima zbog agresivnog razvoja zračnog putničkog prometa počelo biti sve manje, CABO SAN ROQUE i CABO SAN VICENTE su sredinom šezdesetih godina započeli ploviti na kružnim putovanjima većinom oko Australije i po Antarktiku, ali i sve češće u Sredozemlju. Već 1973. prvi put plove prema Malvinima (Falkland Islands). 

Nakon što je u siječnju 1977. teško stradao u požaru, CABO SAN ROQUE je prodan ciparskom brodaru Growth Marines koji ga je u Pireju sljedeće godine kompletno preuredio i dao mu novo ime GOLDEN MOON. Međutim, pod tim imenom nije nikada komercijalno plovio jer je iste godine prodan na Kubu gdje je dobio i novo ime AFRICA CUBA. Što je radio na Kubi, nije baš jasno, ali je po svemu sudeći isključivo plovio prema prijateljskim lukama Etiopije i Angole, prevozeći kubanske vojnike koji su u to vrijeme bili izrazito angažirani u tamošnjim vojnim sukobima. Otpisani CABO SAN ROQUE je u srpnju 1982. konačno doplovio u Barcelonu gdje je i izrezan u staro željezo.                

CABO SAN VICENTE je 1976. prodan indijskoj brodarskoj kompaniji Mogul Line Ltd. gdje je još neko vrijeme prevozio hodočasnike pod imenom NOOR JEHAN. Raspremljen je u veljači 1984. u Bombayu gdje je do kraja 1985. godine potpuno izrezan.      

NJIHOVI DOLASCI U DUBROVNIK                                                                                     

CABO SAN ROQUE i CABO SAN VICENTE su često uplovljavali u grušku luku. Prvi ovamo dolazi CABO SAN ROQUE na kružnom putovanju tičući luke: Barcelona, Tunis, La Valletta, Venecija, Split, Dubrovnik, Krf, Katakolon, Catania, Barcelona u vremenu od 17. srpnja do 1. kolovoza 1966. Sljedeće godine dolazi i CABO SAN VICENTE koji je u vremenu između 22. kolovoza i 7. rujna 1967. poduzeo krstarenje tičući luke: Barcelona, La Valletta, Venecija, Dubrovnik, Pirej, Delos, Mikonos, Barcelona. 

CABO SAN ROQUE plovi na uskršnjim putovanjima 1968. s itinererom: Barcelona, Palma de Mallorca, Dubrovnik, Istanbul, Constanza, Haifa, Pirej, Napulj, Livorno, Barcelona. Sljedeće 1969. plovi s itinererom:  Barcelona, Palma de Mallorca, Venecija, Split, Dubrovnik, Istanbul, Constanza, Pirej, Napulj, Livorno, Barcelona. 

CABO SAN VICENTE se ponovo vraća na kružnom putovanju od 14. do 31. srpnja 1970. u plovidbi s itinererom: Barcelona, Dubrovnik, Split, Pirej, Yalta, Odessa, Constanza, Istanbul, Cagliari, Barcelona za što je po osobi trebalo platiti 18.400 pezeta. CABO SAN ROQUE se vraća između 14. i 30. srpnja 1971. na putovanju: Barcelona, Dubrovnik, Krf, Katakolon, Pirej, Odessa, Constanza, Istanbul, Barcelona te napokon posljednji put na dvotjednom krstarenju s polaskom 2. travnja 1974. tičući luke: Dubrovnik, Krf, Katakolon, Pirej, Istanbul i Kavala. 

CABO SAN VICENTE poduzima krstarenje s polaskom 28. kolovoza 1972. iz Barcelone i uplovljava u luke: Dubrovnik, Split, Pirej, Istanbul, Delos i Mikonos, a na putovanju od 1. do 15. srpnja 1973. luke Dubrovnik, Split, Venecija, Krf, Katakolon i Pirej. Osnovna cijena dvotjednog aranžmana je iznosila 19.900 pezeta. CABO SAN VICENTE plovi između 10. i 22. rujna 1974. na krstarenju tičući luke: Barcelona, Itea, Venecija, Split, Kotor, Dubrovnik, Bari, Barcelona i konačno 1975. dolazi dva puta, prvi put od 17. do 31. ožujka tičući luke: Barcelona, Palermo, Dubrovnik, Split, Venecija, Krf, Pirej. Barcelona te posljednji put između 15. i 26. srpnja tičući luke: Barcelona, Krf, Dubrovnik, Split, Venecija, Malta, Barcelona.        

Naš sugrađanin i ljubitelj kruzera gosp. Nevenko Bilobrk rekao je da se dobro sjeća kako su CABO SAN ROQUE i CABO SAN VICENTE u gruškoj luci znali boraviti i po dva dana i da je za njihove putnike organiziran bogati izletnički program. Između ostaloga putovali su čak i do Beograda, što u to vrijeme i nije bilo ništa neobično, s obzirom na to da mu je agent u Dubrovniku bio beogradski ''Putnik".

Popularni Članci