BRODOVI 'ROYAL VIKING LINEA' Prvo su im putnici bili bogati umirovljenici, a kasnije im je Covid-19 zapečatio sudbinu
Brodarska kompanija Royal Viking Line je poslovala od 1972. do 1998. godine. Tvrtku je osnovao Warren S. Titus, a sjedište joj je bilo u San Franciscu u Kaliforniji. Prvi brod od tri iz ove serije sličnih brodova je bio VIKING STAR te je bio u vlasništvu jednog od njezinih početnih investicijskih partnera tj. bergenske Dampskibsselskab (Bergen Line), a isporučen je vlasniku 1972. godine.
Drugi brod ROYAL VIKING SKY je bio u vlasništvu nordenfjeldske Dampskibsselskab iz Trondheima, isporučen je vlasniku u srpnju 1973., a treći brod ROYAL VIKING SEA isporučen je vlasniku AF Klaveness & Co iz Osla u prosincu iste godine.
ZABAVA ZA BOGATAŠE
Ovi brodovi bili su namijenjeni duljim putovanjima prema egzotičnim odredištima, a značajan postotak putnika su bili bogati umirovljenici. Kao takvi imali su brojne jednokrevetne kabine i apartmane, pa je njihov kapacitet bio samo oko 550 u usporedbi sa 750-850 na brodovima sličnih veličina.
Sve brodove izgradilo je brodogradilište Wartsila Helsinki New Shipyard u Finskoj, a svaki je imao približno 21500 bruto registarskih tona i gotovo identičan izgled, s visokim nadgrađem. Bili su dugi 178 metra, a četiri dizel motora Wärtsilä - Sulzer ukupne snage 13240 kW su ih preko dvije pitch propele pokretali brzinom od 21 čvora.
Počevši od 1980. pod vodstvom tadašnjeg izvršnog direktora Torsteina Hagena, svaki od tri broda je otkinut popola te su im dodali već izrađene sekcije duge 28 metara u sredini broda. Ta produljenja su obavili u brodogradilištu AG Weser u Bremerhavenu te otada imaju po 28000 bruto registarskih tona. To je povećalo kapacitet svakog broda za 200 putnika. Produljenje brodova poboljšalo je i njihov vanjski izgled i njihovu ekonomičnost.
PRODAJE I SUDBINE BRODOVA
Godine 1984. direktor Torstein Hagen je dogovorio otkup tvrtke od strane menadžmenta za 240 milijuna dolara, uz pomoć tvrtke rizičnog kapitala JH Whitney. Nakon što je otkup bio najavljen, ali prije nego što je zaključen, dvije tvrtke koje su posjedovale Royal Viking odlučile su ga prodati tvrtki Norwegian Caribbean Line, tadašnjem dijelu Kloster grupe, a središte tvrtke je preseljeno na Floridu.
Nakon još nekoliko promjena imena i vlasništva, bivši ROYAL VIKING STAR i ROYAL VIKING SKY plovili su za brodarsku tvrtku 'Fred. Olsen Cruise Lines' i to ROYAL VIKING STAR kao BLACK WATCH i ROYAL VIKING SKY kao BOUDICCA.
U kolovozu 2020. 'Fred. Olsen' zbog pandemije COVID-19 je prodao BLACK WATCH i BOUDICCU za smještaj radnika u Tuzli u Istanbulu. U svibnju 2021. BOUDICCA je nasukana u turskom rezalištu brodova Aliaga, a BLACK WATCH također je u lipnju 2022. završio u istom turskom rezalištu. Bivši ROYAL VIKING SEA plovio je od 2004. za njemačku tvrtku Phoenix Reisen kao ALBATROS.
U listopadu 2020. zbog svjetske pandemije COVID 19, ALBATROS je prodan kao hotelski brod za Pick Albatros Group na Bliskom istoku, koja upravlja s oko 15 hotela i odmarališta u Hurghadi. Međutim, projekt nikada nije započeo, a brod je ostao u Hurghadi sve do prodaje u indijskom rezalištu brodova Alang gdje je nasukan 27. srpnja 2021. godine.