test

Iris Domazet Malobabić: Rusi i Ukrajinci su oduševljeni Dubrovnikom, samo ih treba još više privući i animirati

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović/DD
Otvorenost prema svim tržištima, ali i fleksibilnost glavna je misao vodilja u promociji Dubrovnika s ciljem ostvarivanja što bolje sezone.

Okolnosti za uspješnu sezonu za sad su jako loše, ali situacija se mijenja iz dana u dan.  Uskršnji praznici i predsezona najvjerojatnije će izostati, a nade se polažu u bolji epidemiološku situaciju tijekom ljeta, no nitko se ne usudi predviđati što nas čeka za nekoliko mjeseci. Turisti su oprezni u planiranju i bukiranju zbog širenja epidemije i pripisanih mjera. Sva uigrana pravila padaju u vodu i čini se kako je pred nama period prepun izazova i iznenađenja.

Tradicionalni i omiljeni gosti poput Britanaca i Amerikanaca prošle godine su u manjem broju dolazili u Dubrovnik, no to je otvorilo prostor za neka druga emitivna tržišta. Zanimljivo je kako su gosti iz Ukrajine 'skočili'  s 39. na osmo mjesto TOP liste država čiji gosti su najzastupljeniji u Dubrovniku, a ove godine su na petom mjestu. Brojni djelatnici u turizmu mišljenja su kako je upravo ovo tržite, uz rusko, prepuno potencijala.

Ukrajinci su prošle godine iznenadili

Sredinom ožujka ove godine u Dubrovnik je stiglo nešto više od stotinu Ukrajinaca koji su doputovali charter letom iz Kijeva. Navodno je riječ o djelatnicima najveće ukrajinske tvrtke koja upravlja maloprodajnim trgovinama, a kako doznajemo boravili su u Jadranskim luksuznim hotelima.

Trend dolaska Ukrajinaca u Dubrovnik iznenadio je i vlasnicu tvrtke Adriatic Concierge Iris Domazet Malobabić koja je prošle godine 95 posto posla svoje tvrtke ostvarila upravo s gostima iz Ukrajine.

- Ukrajina se u Hrvatskoj doživljavala kao turoperatorska destinacija i nismo nikad imali veći segment gostiju iz te države. Oni inače često idu u Španjolsku, Grčku, Italiju, Monte Carlo, Cannes, Ibizu i druga razvikana mjesta, no prošle godine su 'otkrili' Hrvatsku jer smo mi, uz Crnu Goru i Tursku, jedini bili otvoreni za dolaske. Tako su zapravo bili oduševljeni kada su stigli u Dubrovnik – govori Iris Domazet Malobabić dodavši kako su dolazili razni gosti od individualnih, chartera, onih bolje platežne moći...

Goran Mratinović/DD

Što se tiče ove godine, govori ona, zabilježene su brojne rezervacije iz Ukrajine te razni upiti od strane touroperatora jer su gosti prema njezinim riječima pozitivno iznenađeni Dubrovnikom.

- Evo primjerice ova grupa koja je nedavno boravila u gradu, slučajno je došla prošle godine u Dubrovnik u lipnju jer su se željeli maknuti iz Kijeva gdje je bilo dosta zaraženih. Takvi gosti najčešće borave u hotelima te privatnim luksuznim vilama koje su sada atraktivne radi sigurnosti – priča Domazet Malobabić koja otkriva kako su gosti iz Ukrajine u Dubrovniku najčešće oduševljeni morem, kupanjem, toplom klimom, prirodom, mirom i sigurnosti.

- To su gosti koji su obišli cijeli svijet i nije ih lako impresionirati. Sviđa im se naš mentalitet koji je nešto mirniji i opušteniji, kao i stil života. Takvi posjetitelji često putuju i imućniji su pa im je Dubrovnik čak povoljan za razliku od primjerice Francuske – opisuje Domazet Malobabić.

Ove godine očekuju se kako bi moglo biti i znatno više posjetitelja iz Rusije.

- Rusi su cijepili veliki broj stanovništva tako da to obećava kako će putovati samo je problem to što su im potrebe vize za Hrvatsku, dok Ukrajincima nisu – kazala je vlasnica tvrtke Adriatic Concierge.

Za uspjeh na ovim tržištima, smatra Domazet Malobabić, potrebna je jača promocija.

- Rusi i Ukrajinci su tu, samo ih treba još više animirati i privući jer vidimo kako su prošle godine bili oduševljeni Dubrovnikom. Ključna je promocija, ali potrebne su godine ulaganja i rada, teško je to ostvariti odjedanput – govori Iris Domazet Malobabić koja je optimistična po pitanju ovogodišnje turističke sezone.

- Mislim da će biti dobro jer Hrvatska je divna, samo to trebamo stalno govoriti i iskoristiti što bolje ovu situaciju. Prošle godine je bio veliki broj 'vip' klijenata kako to odavno nije bilo u Dubrovniku, jer im se sviđalo to što nema gužvi – priča Iris.

Promocija je ključna

Ove godine i tvrtka Adriatic Concierge nastavit će se ulaganjima u promociju na tržištima Rusije i Ukrajine.

- Dogovorili smo event Adriatic Luxury u hotelu Porto Montenegro, u suradnji s jednim našim partnerom iz Bjelorusije koji radi male luksuzne sajmove. Podržat će nas i Turistička zajednica jer želimo prikazati najbolji segment naše ponude. Ok, to ne može spasiti cijelu Hrvatsku, ali želimo se promovirati. Svake godine sudjelujemo i na Luxury Travel Martu u Moskvi tako se nadam odlasku i ove godine – zaključila je za Dubrovački dnevnik Iris Domazet Malobabić.

Porast Ukrajinaca

U Dubrovniku je u 2020. godini boravilo 3625 turista iz Ukrajine, koji su ostvarili 21 097 noćenja, a u 2021. godini, točnije od početka godine do 21. ožujka, zabilježeno je 129 turista iz Ukrajine, koji su ostvarili  1 078 noćenja.

I Turistička zajednica grada  Dubrovnika planira pojačane online i offline aktivnosti u suradnji s predstavništvom Hrvatske Turističke zajednice u Moskvi, na tržištima Rusije, Ukrajine i Bjelorusije.

Goran Mratinović/DD

„Za Ukrajinu su, početkom svibnja, planirane promotivne aktivnosti na jednom od vodećih  portala www.obozrevatel.com  te oglašavanja putem društvenih mreža. U Ukrajini je u svibnju u organizaciji HTZ predstavništva planirana poslovna radionica Sell Croatia.

Na području Rusije, krajem travnja, počinje promotivna suradnja s ruskim časopisom i online portalom Rossiyskaya Gazeta, dok će se u listopadu održati prezentacija Dubrovnika predstavnicima medija i putničkim agentima u Moskvi, zajedno s nastupom Folklornog ansambla Linđo.

U Rusiji i Bjelorusiji je u planu održavanje online poslovnih radionica u organizaciji HTZ predstavništva u svibnju.

Krajem svibnja Turistička zajednica grada Dubrovnika sudjelovat će na poslovnoj radionici Adriatic Luxury u Crnoj Gori, koja će okupiti pedesetak agenata iz Rusije, Bjelorusije i Ukrajine, a Dubrovnik će se promovirati posebnom prezentacijom. U najavi su  i dolasci ruskih novinara i influencera u organizaciji HTZ predstavništva Moskva te glavnog ureda HTZ-a“, planovi su dubrovačkog TZ-a, dok direktorica Ana Hrnić ističe kako su tržišta Ukrajine i Rusije od izuzetnog značajna  za Dubrovnik.

Organizirala veličanstven koncert za 115 gostiju u vrijeme pandemije

Klijenti koji su nedavno boravili u Dubrovnik poželjeli su koncert što je Iris Domazet Malobabić i ostvarila, no nije bilo jednostavno zbog cijele situacije i nešto strožih mjera koje su na snazi. Koncert je organiziran za 115 posjetitelja u hotelu Palace, a nastupio je DSO koji je izveo Bethovenovu 7. simfoniju. Na prvu je to zvučalo nemoguće, no ipak je sve uspješno odrađeno.

- Glavni klijent je oduševljen Dubrovnikom i željeli su da to bude u nekoj od crkvi, no to nije bilo moguće zbog mjera. Kasnije sam iskomunicirala sa Stožerom civilne zaštite i pojasnili su mi kako trebamo pronaći veći prostor, izvođač mora biti profesionalni, razmak između posjetitelja dva metra, mjerenje temperature kao i zaštitne maske i dezinfekcijska sredstva su obvezni. Na kraju smo koncert tako uspješno organizirali i ljudi su bili oduševljeni. Da su normalna vremena, to ne bi bila vijest, ali sad je velika stvar. Sve to dokaz je da se turizma može događati, ali uz poštivanje pravila - zaključila je Iris Domazet Malobabić.

Popularni Članci