ZAVRŠENO VIŠE OD 50 POSTO RADOVA NA PELJEŠKOM MOSTU 'On neće samo spojiti Hrvatsku nego će biti i arhitektonski spomenik'
S predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem Večernji je razgovarao o najvažnijem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj - Pelješkom mostu, ali i drugim projektima. Škorić poručuje da je unatoč koronakrizi Pelješki most i dalje moguće završiti u ugovorenom roku.
Škorić je za Večernji kazao kako je kašnjenje moguće.
- Govorimo o mogućem kašnjenju. Mi i dalje radimo po prvotnim dinamičkim planovima. CRBC nam je samo poslao obavijest o mogućem zakašnjenju radova bez navođenja termina, jer je to sukladno ugovoru. No moramo razlikovati planirane rokove koje imamo za cijeli projekt Pelješac i ugovorene rokove. Kroz ugovoreni i planirani rok za šest mjeseci već smo smanjili vrijeme izgradnje Pelješkog mosta. Planirani rok bio je 3,5 godina, a CRBC je ugovorio da će ga izgraditi za tri godine. Dakle mi smo još uvijek debelo ispred planiranih rokova. Da ugovoreni rok i bude možda produljen za ta tri mjeseca, mi smo i dalje tri mjeseca ispred planiranog roka završetka mosta. - rekao je on.
Odgovorio je na pitanje je li i dalje u planu da most bude gotov u ugovorenome roku od tri godine.
- Imamo izvrstan odnos s kineskim partnerima. U Kini je sve stalo zbog koronavirusa još od početka ove godine, a njihov direktor podružnice u Zagrebu rekao je da će biti nekog utjecaja pandemije i na gradnju Pelješkog mosta, ali i da će napraviti sve da on bude što manji ili da ga uopće ne bude. Ako i bude odstupanja od ugovorenog roka, smatra da će biti minimalno. Sad je samo pitanje hoće li se dodatnim angažmanom uspjeti nadoknaditi to razdoblje kad se radilo smanjenim intenzitetom. Napravili smo sve da utjecaj koronakrize na gradnju mosta bude što manji. Zbog korone otkazane su Olimpijske igre, otkazano je europsko prvenstvo u nogometu..., a mi sad govorimo o tome hoće li ili neće biti dva, tri mjeseca pomaka roka za Pelješki most!? Sad se opet počinje stvarati negativna priča, a taj projekt je apsolutno sve samo ne negativna priča. To je projekt stoljeća i za nešto više od godinu dana imat ćemo most koji će spojiti Hrvatsku, a koji je i arhitektonski spomenik. - dodaje.
- Mi smo već u siječnju, prije nego što je efekt koronakrize stigao u Hrvatsku, poduzeli sve mjere zaštite svih ljudi na gradilištu. Uveli smo najstrože epidemiološke mjere, na gradilište se ulazilo kao u bolnicu, čovjek u skafanderu svakom tko je dolazio mjerio je temperaturu. Tako smo spriječili moguće zatvaranje gradilišta. S CRBC-om smo dogovorili, dok traje koronakriza, da njihovi ljudi ne odlaze u Kinu. Neki od njihovih inženjera dobivali su djecu, ali nisu mogli ići u Kinu. A Kinezi su mogli reći, a na to su imali pravo ugovorom čim je proglašena pandemija, da stavljaju ključ u bravu i da idu u Kinu te da će se vratiti kad sve prođe. Samo takvim korektnim odnosom uz pridržavanje svih epidemioloških mjera radovi su se mogli izvoditi neometano i dalje. - kaže.
Zbog koronavirusa na dva mjeseca stala je proizvodnja segmenata čelične nosive konstrukcije za most u kineskim pogonima, piše Večernji. Sad je proizvodnja pokrenuta, ali hrvatski nadzorni inženjeri ne mogu otputovati u Kinu. večernji je Škorića pitao kako će riješiti taj probllem.
- Proizvodnja segmenata opet je pokrenuta, proizvedeno ih je još 28 i sad se treba istražiti njihova kvaliteta. Ukupno će biti proizvedeno 165 segmenata, 29 ih je već dopremljeno na gradilište. Naši nadzorni inženjeri još uvijek ne mogu ići u Kinu kako bi kontrolirali kvalitetu proizvodnje čelične nosive konstrukcije. Sad pokušavamo riješiti da uskoro, za 10-ak dana, kad se otvore granice, naša tri nadzorna inženjera odu u Šangaj. Oko toga nam pomažu i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i njegove službe koje pokušavaju naći za naša tri nadzorna inženjera bilo kakav prijevoz do Šangaja. To nam je sad ključno. No nema tog roka zbog kojeg bismo ugrozili kvalitetu proizvodnje dijelova za Pelješki most. - zaključio je on.
Više pročitajte OVDJE.