test

PROŠETALI SMO PELJEŠKIM MOSTOM Sve konstrukcije mosta su tu, samo ga još treba sastaviti (FOTO)

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović/DD
Završni dijelovi konstrukcije ovog važnog infrastrukturnog projekta prošloga tjedna su stigli brodom iz Kine na jug Hrvatske .

Osamdeset posto Pelješkog mosta je završeno tako da se spajanje hrvatskog teritorija očekuje krajem srpnja ili najkasnije početkom kolovoza. Prošloga tjedna, otkrivaju nam iz Hrvatskih cesta, stigla su 24 segmenata čelične rasponske konstrukcije od ukupno njih 165. Početkom ovog tjedna spojena su 134 segmenta, a trenutak ugradnje tog važnog, prvog zatvarajućeg, segmenta u Komarni su Kinezi proslavili vatrometom.

- To je inače običaj od početka ovog projekta. Kinezi kad god nešto rade prvi put i završe posao to proslave vatrometom. Primjerice, kada su radili prvu betonažu, zabili čelični pilot… To je jednostavno u njihovoj kulturi – govori inženjera iz Hrvatskih cesta Davor Perić koji nas je proveo gradilištem Pelješkog mosta. 

Gradnja dobro napreduje 

Perić pojašnjava kako se sada svi dijelovi Pelješkog mosta nalaze na gradilištu.

- Cijeli most je u Hrvatskoj samo ga treba spojiti. Sad kada je ugrađen taj 134. segment imamo u kontinuitetu, od kopna sa strane Komarne, oko 620 metara konstrukcije. Sve skupa u zraku je 1850 metara, a  most je inače projektiran na 2404 metra što znači da gradnja dobro napreduje – istaknuo je inženjer Perić.

Europska komisija je Republici Hrvatskoj odobrila bespovratna sredstva za projekt izgradnje Pelješkog mosta u iznosu od 357 milijuna eura, a ukupna vrijednost projekta iznosi 526 milijuna eura (s PDV-om), odnosno 420 milijuna eura (bez PDV-a).

Nakon fizičkog spajanja kopna s  poluotokom Pelješcem slijedi opremanje mosta. Perić navodi kako će to uključivati kolničku konstrukciju, hidroizolacije, asfalt, ugradnju zaštitnih ograda i onih koje će štiti od udara vjetra te postavljanje elektro instalacija, od ugradnje svjetlovodnih kabela i opreme za praćenje prometa i nadzor. Na mostu će biti kamere, rampe, meteo stanica, promjenjiva signalizacija…

 Pristupne ceste ne zaostaju

Most je zaštićen od potresa na najvećoj razini do devet stupnjeva po Richteru, a promet će se moći neprekinuto odvijati do udara vjetra čak 180 kilometara na sat zahvaljujući ogradi od 3,2 metra koja će biti duž cijelog mosta.

Paralelno s gradnjom mosta rade se i pristupne ceste, a puštanje prve dionice u promet, od magistrale do čvora Brijesta, za osobna vozila očekuje se u ožujku ili travnju iduće godine dok bi obilaznica Stona trebala biti gotova idućeg ljeta.

- Kinezi imaju kilometer i pol ceste uz samo gradilište i taj dio su dobili da bi imali veći prostor radi organizacije. Na ulazu u Komarnu cestu radi Strabag koji također gradi pristupne ceste do čvora Zaradeže što uključuje dva tunela i dva manja mosta. Posljednji dio projekta je od čvora Zaradeže do spoja na staru, postojeću pelješku cestu Ston-Orebić i onda ide cesta koja će biti obilaznica Stona do čvora Prapratno. Nakon toga gradi se najkompleksniji dio, a to su dva tunela kod Stona od 1,2 kilometra i most Ston od 485 metara. Cijeli taj posao ide zadovoljavajućom dinamikom – zaključio je inženjer Davor Perić iz Hrvatskih cesta.

Sve bi trebalo biti drukčije, a most je već sad postao turistička atrakcija

Kada most profunkcionira ljudima će to puno značiti, jer će krajnji jug Hrvatske biti neprekinutom prometnicom povezan s ostatkom zemlje. Do Dubrovnika nećete trebati prolaziti kroz drugu državu, niti strahovati od gužve na granici. Konstrukcija Pelješkog mosta izmijenila je vizuru Malostonskog zaljeva, u prometu bi sve trebalo biti drugačije, očekuje se i revitalizacija pelješkog turizma, a most je već za vrijeme gradnje postao turistička atrakcija. U Komarni se zaustavljaju automobili, ljudi se dive i fotografiraju njegovu nadmorsku vizuru zbog vrhunske estetike. Most kakav su kreirali Marjan Pipenbaher, proslavljeni slovenski, i Jure Radić, proslavljeni hrvatski mostograditelj, čini se kao lagana traka blago položena na moru Malostonskog zaljeva.

*Tekst je objavljen u tiskanom izdanju Dubrovački dnevnik Petkom

Popularni Članci