'

Pelješki most slavi drugu godišnjicu od spektakularnog otvaranja bez ijedne prometne nesreće i potrebe za popravcima

Autor: Ivana Smilović Autori fotografija: Goran Mratinović/DD
Planirao se 24 godine, a prije dvije godine se konačno i otvorio. Pelješki most najavljivan je kao “ostvarenje hrvatskog sna”, a u dvije godine njime je prošlo skoro pet milijuna vozila 

Spektakularni vatromet, Rimčeva Nevera u jurnjavi koja se na sredini mosta susreće s vozilom kojim upravlja Niko Pulić, let Krila Oluje, brojni govori, pjesme, ples – teško je zaboraviti otvaranje Pelješkog mosta koje se dogodilo prije točno dvije godine, 26. srpnja 2022. Godine. Bio je to veliki događaj kojem su prisustvovali brojni hrvatski, ali i međunarodni dužnosnici, a zabava se nastavila do dugo u noć u mjestima Brijesta i Komarna, koja „čuvaju“ obje strane mosta. Proslava je upriličena i u Gradu, uz zvonjavu gradskih zvona i pjesmu.

No nije Pelješki most izgrađen samo radi dobre zabave i fantastičnog otvaranja. Njegova namjena kroz dvije godine se iskristalizirala, a rijetko tko se njime nije provozao. Tako je, prema podacima Hrvatskih cesta, od puštanja u promet do 22. srpnja ove godine mostom prometovalo 4.835,000 vozila, a s obzirom na intenzitet prolaska vozila, očekuje se i 5-milijunto vozilo početkom kolovoza.

REKORDAN BROJ VOZILA ZABILJEŽEN PROŠLE GODINE U SRPNJU

U Hrvatskim cestama provjerili smo i koliko u prosjeku dnevno vozila prođe samim mostom.

“Uzimajući u obzir podatke od puštanja mosta u promet do danas, dnevni prosjek iznosio je oko 6.500 vozila, ali bismo naglasili kako se prosječni dnevni promet prikazuje za razdoblje od godine dana te je isti za 2023. godinu iznosio 6.713 vozila dnevno”, odgovorili su iz Hrvatskih cesta.

Kako stoji u odgovoru na naš upit, najveći promet na samom mostu bilježi se tijekom srpnja i kolovoza, kada mostom dnevno prometuje oko 15 tisuća vozila, a rekordan promet u jednom danu zabilježen je 29. srpnja 2023., kad je mostom prometovalo 20.151 vozila. Također, srpanj i kolovoz čine preko trećinu ukupnog godišnjeg prometa.

A brojke samo rastu. Od početka godine bilježi se povećanje prometa od gotovo 12 posto, što je prije svega zahvaljujući puštanju u promet Stonske obilaznice, kojom se omogućio promet teških teretnih vozila u tranzitu, navode iz Hrvatskih cesta.

Vrijedi napomenuti da u dvije godine nije zabilježena niti jedna prometna nesreća na samom mostu, kao i da dodatnih radova nije bilo. No iz Hrvatskih cesta naglašavaju kako se obavljaju radovi redovitog održavanja, sukladno uputama projekta.

Most duljine 2404 metra, širine 21 metar, s dva prometna i dva zaustavna traka, unio je promjene u živote građana, ali i rad Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, posebno na graničnim prijelazima.

VELIKO RASTEREĆENJE NEUMA I KLEKA

“Otvaranje Pelješkog mosta, 26. srpnja 2022. godine, rezultiralo je značajnim smanjenjem prometa osoba i vozila preko graničnih prijelaza Neum i Klek, koji su posebice tijekom turističke sezone bili među najopterećenijim graničnim prijelazima na području ove Policijske uprave”, pojašnjavaju iz PU dubrovačko-neretvanske.

Uspoređujući podatke o prometu vozila preko tih dvaju prijelaza tijekom lipnja, srpnja i kolovoza 2021. godine, prije otvaranja mosta i istih mjeseci 2023. godine (cijelo referentno razdoblje nakon otvaranja mosta) zabilježen je pad prometa putnika za 68 posto. Tako ih je 2021. bilo  2.381.568, a 2023.  762.320). Bilježi se pad prometa vozila za 74 posto, 2021. ih je na graničnim prijelazima prešlo 1.177.756, a 2023. -  311.104.

“Navedeni pad prometa omogućio je graničnoj policiji preraspodijele službenika na druge, sada više opterećene granične prijelaze, no istovremeno je uzrokovao povećanje gužvi na izlazu iz Republike Hrvatske prema Crnoj Gori, s obzirom na to da se značajan dio poslova koji su obavljala ta dva granična prijelaza prelio na granične prijelaze Karasovići i Vitaljina”, zaključuju iz PU dubrovačko-neretvanske.

MIJENJAJU SE TRENDOVI

Pelješki most budi poseban osjećaj ponosa županu Nikoli Dobroslaviću.

„Od početka moga prvog mandata župana ključni strateški projekt bio je upravo Pelješki most, kao temeljni projekt prometnog povezivanja županije. Našom upornošću, uz odlučnost Vlade Andreja Plenkovića, Ministrarstva prometa i Hrvatskih cesta most je sagrađen i u 2022. otvoren i njime smo spojili teitorij RH i EU. Povijesna je to investicija za našu državu, a posebno za Dubrovačko-neretvansku županiju“, kazao je Dobroslavić.

„Danas, s odmakom od dvije godine vidimo pravi doprinos Pelješkog mosta za gospodarstvo našeg područja. Do njegovog otvaranja, Dubrovačko-neretvanska županija bila je isključivo avio-destinacija, no danas svjedočimo i promjenama takvih trendova te smo ostatku Europe nikad bliže. Pelješki most pozitivno je utjecao na razvoj cijelog Pelješca, doline Neretve, ali i naših otoka“, dodao je Dobroslavić i naglasio kako će Županija nastaviti inzistirati na ključnim projektima cestovne infrastrukture, poput nastavka autoceste od čvora Metković do Osojnika, brzoj cesti od Osojnika do Zračne luke Ruđer Bošković te brzoj cesti preko poluotoka Pelješca, a poseban naglasak je stavljen na povezivanje otoka.

*Objavljeno u tiskanom izdanju Dubrovačkog dnevnika

Popularni Članci