/* */

Pelješki most dobitna kombinacija ulaska Hrvatske u Schengen

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL

Hrvatskoj je cilj da 85 posto novca od procijenjenih 2,8 milijardi kuna za gradnju mosta dobije iz fondova Europske unije.

U Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ( MMPI) ovih je dana napokon stigla potvrda JASPERS-a, zajedničke pomoći za potporu projektima u europskim regijama, da je projekt Pelješkog mosta spreman za realizaciju. Ministarstvo je u još u srpnju ove godine srpnju poslalo Prijavu za projekt izgradnje Pelješkoga mosta stručnjacima JASPERS-a na mišljenje. A ono je ključno u procesu odobravanje sufinanciranja projekata iz EU fondova jer JASPERS ocjenjuje prijavljeni projekt i daje potvrdu o njegovoj pripremljenosti.

Stroge provjere
Sljedeći korak je slanje Prijave na pregled Neovisnoj kontroli kvalitete (Independent Quality Review - IQR)) koja je dio JASPERS-a, a koja ponovno pregledava cjelokupnu dokumentaciju za potrebe Europske Komisije vezano za donošenje odluke o financiranju te donosi pozitivno ili negativno mišljenje o projektu. Rok u kojem IQR mora donijeti odluku nije propisan. No s obzirom na to da je JASPERS izdao svoju potvrdu očekuje se da će i mišljenje IQR-a u vezi Pelješkog mosta biti pozitivno. A nakon što IQR donese pozitivnu ocjenu, prijava za sufinanciranje gradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta ide EK koja ima rok od tri mjeseca osporiti projekt jer se u protivnom smatra odobrenim na temelju mišljenja IQR-a.

Konzultanti JASPERS-a su između ostalog naveli da je Pelješki most tehnički najpovoljnije rješenje za cestovno povezivanje Južne Dalmacije i to u odnosu na podmorski tunel, tunel ispod Neuma, trajektne veze.... U JASPER-u su naveli i da projekt Pelješkog mosta u kombinaciji s projektom Zračne luke Dubrovnik rješava najveće probleme pristupačnosti južne Dalmacije, pogotovo u kontekstu ulaska Hrvatske u Schengenski prostor. Napominju i da problem lokalnih uskih grla između Dubrovnika i zračne luke zahtijevati posebnu procjenu izvedivosti i može se riješiti u kasnijoj fazi. No isto tako upozoravaju da bi gradnja paralelne autoceste na području Hrvatske od Ploča do Crne Gore ugrozilo izvedivost projekta i preporučuju da se gradnja te autoceste izbjegne u svakom slučaju, piše Poslovni dnevnik.

Popularni Članci