Franković: U listopadu kreće oborinska na Montovjerni i kružni tok na Batali, Orsan će biti dvosmjerna, radimo parkiralište
Sjednica Gradskog vijeća, 41. po redu u ovom sazivu, održava se danas u Velikoj vijećnici. Radi se o posljednjoj sjednici u ovom sazivu, prije lokalnih izbora. Prva točka dnevnog reda su Vijećnička pitanja.
Saša Škrabić (SDP): Pitanja za uskoro bivšeg gradonačelnika. Na cesti Tamarić koja je dvosmjerna iscrtane su stanice na obje strane, a Ulica Bartola Kašića će biti jednosmjerna. Kako je zamišljeno da navedeno funkcionira, gdje će se autobusi okretati i kako će to biti organizirano? Zašto se odmah nije išlo na spajanje s kružnim tokom? Sve parcele između su u gradskom vlasništvu. Preko sporne ceste zbog nadogradnje OŠ Mokošica, tu će prolaziti teška mašinerija, koliko ćemo morati platiti uređenje ulice zbog nepromišljenih poteza?
Dugo je najavljivana gradnja doma za beskućnike. Ništa od toga se nije realiziralo, bilo je dio izbornog programa. Bez lažnih obećanja, recite nam točan datum početka izgradnje i datum useljenja u prostore željezničke stanice ispod mosta.
Mato Franković (gradonačelnik): Izvrsna su pitanja, uz malo kontradiktornosti. Kažete da sam uskoro bivši gradonačelnik ,a sad kažete da navedem datum. Kontinuitet je stvarnost, a iluzija pojedinaca je iluzija. Cesta Tamarić -20 godina su je čekali stanovnici, došli smo do kraja, skoro će biti gotova. Postavili ste pitanja, a ne baratate činjenicama. Govorite o spajanju ceste na kružni tok, ali ta cesta u prostornom planu nema veze s cestom Tamarić. To je druga cesta, koja se nastavlja prema Petrovom selu, odnosno spaja se na Pobrežje. Ulica Bartola Kašića se u naravi koristi kao dvosmjerna, ali je usko grlo do kojeg trebaju doći vozila hitnih službi i imamo tamo školu i vrtić. Zamislite da smo tu dodali i tešku mehanizaciju. Zato smo i radili Tamarić, da ta komunikacija bude lakša.
Što se tiče doma za beskućnike, prvi smo koji smo se uhvatili u koštac s time kupili projekt, izradili dokumentaciju, nismo prošli na EU natječaju i sad čekamo novi fond. Projekt je spreman, objekt je spreman, to je ono što smo napravili. U osam godina nismo mogli riješiti sve probleme Grada. U osam godina gradimo treću školu. Gradimo dom umirovljenika. Dovoljno je reći koliko smo novca povukli iz EU fondova - 250 milijuna eura. To je više do milijarde kuna. U osam godina. Ovo je vrijeme predizbornih utakmica, nadmetanja, ali znam tko sam, što sam i što iza mene stoji. Građani znaju na čemu su samnom, ne mijenjaju mišljenja i stavove preko noći. Kod nas se zna koliko u povijesnoj jezgri treba biti javnih površina, mi ne. Vi planirate sa Srđevcima ukinuti 60 posto javnih površina u Gradu. To ste predložili na GV. Puno je magle oko svega, ali razdanit će se sve uskoro i bit će čisto i jasno. Za razliku od nekih, kad mi se postavljaju osjetljiva pitanja, ja odgovornim. Ne budem nedostupan, kao neki.
Maro Kristić (nezavisni): Tragičan događaj se dogodio na jadranskoj magistrali kad je u odronu stijene stradala mlada osoba. Sanirano je mjesto s kojeg se odronio kamen, a cijelo područje je prijetnja. Osigurana su sredstva za žurnu sanaciju. Zbog svega je odgođena zona posebnog prometnog režima. Sad se ne izvode radovi, molimo bih gradonačenika što se događa po ovom pitanju. Prema HC sam uputio mail prije 20 dana, nisu odgovorili.
Drugo pitanje, natječaj Javne ustanove Rezervat Lokrum, sufinancira se djelovanje sportskih klubova koji su zaista u problemima. No sad su samo neki klubovi dobili ozbiljna sredstva, a neki razvojni projekti nekih drugih ne. Rastužilo me što sredstva nisu dodijeljena jednom mladiću koji se natječe u jedriličarstvu, on uskoro ide na Svjetsko prvenstvo.
Franković: S padina brda Srđ se odlomila stijena na cestu i bilo je potrebno riješiti sigurnosno pitanje tog dijela. Prije nekih 20-ak dana je dolazilo do značajnih odrona stijena i na području Makarske, Omiša, Karlobaga, cijeli niz je na toj dionici državne ceste problematičnih mjesta. Takvo je područje na kojem živimo, ali moramo napraviti sve što možemo. U razgovoru s potpredsjednikom Vlade Butkovićem sam dogovorio da Ministarstvo osigura sredstva i na sjednici Vlade je donesen zaključak zaštititi padine Srđa od strane HC. Od strane Uprave sam 24.3. obaviješten da je žurno ugovoreno projektiranje i kako će trajati 30 dana, a onda i ugovoriti izvođenje radova, identifikacijom kritičnih stijena i dionice. Vjerujem da je projektiranje pri kraju. Kad se to dovrši, Ceste mogu direktno ugovarati posao. Očekujem skoro početak radova.
Drago mi je da Lokrum pomaže brojnim sportskim klubovima. Ovaj put je natječaj išao za klubove u prvom rangu natjecanja. Dobit će se sredstva za jedrenje, dogovorena je pomoć JK Orsan.
Đuro Capor (SJG): Vikali ste da ste za golf za govornicom, onda ste se prikazali kao glavni borac protiv, a onda ste 31.1. podizali zastavu Svetog Vlaha na Srđu i poručili da su svi procesi gotovi, no prešutjeli ste da je Grad na Trgovačkom sudu izgubio proces zbog zemlje koju je Šuica prodala Razvoj Golfu. Jeste li se unutar HDZ-a spremni dogovoriti sa Šuicom da barem podmiri zatezne kamate u ovom procesu? Mislim da od svoje plaće od 30 tisuća eura mjesečno, ona to može podmiriti.
Drugo pitanje se tiče ciljanih izmjena UPU-a Radeljević i GUP-a i PPU-a Grada. Govorili ste da promet ostaje isti, da je to projekt koji ima konkretnu ideju, no na javnoj raspravi prijedlog UPU-a ne samo da je različit nego nestala cesta koja povezuju Hebrangovu i Vukovarsku. Briše se cesta koju postojeći planovi i dalje nose. Također, u tom prostornom planu se konstatira da je izlazak na Vukovarsku kompatibilan s izgradnjom tunela ispred gruške rive, što je neistina, kosi se s mišljenjem Upravnog odjela.
Franković: Drago mi je što se vraćate na istu temu jer ste manipulirali videom, pa sam objavio pravi u kojem se vidi da ste izvlačili iz konteksta ono što sam govorio. Srđ je postao neka druga stranka, prijašnji Srđ to ne bi napravio. Srđ je politička stranka koja se promijenila po pritiskom Možemo. Osobno sam raskinuo Dubrovački dogovor. Nadalje, osobno ste otišli u koaliciju sa strankom koja je bila aktivni sudionik Dubrovačkog dogovora. Moja uprava je vratila Imperijal Gradu. Ova gradska uprava je dobila dosad dvije arbitraže u slučaju 'golf', obje su završile u korist Grada i RH, nijedna nije izazvala štetu po proračun, što ste vi tvrdili ispred Spinze. Nepravomoćna presuda Trgovačkog suda je – nepravomoćna. Kad pravomoćnost dođe, siguran sam kako će pokazati ispravnost Grada. Moj posao je štititi interes Grada, a ne svaljivati na leđa onih koji su bili prije mene. I tako radim.
Što se tiče Radeljevića, procedura je u tijeku, dopustite stručnim službama da se očituju. Kako danas imamo UPU Područje, tako će na red doći Radeljević – Libertas, zona koju teba urediti i kojoj treba šoping centar jer ga Dubrovnik zaslužuje. Ne možemo saditi tratinčice, kako biste vi željeli, a istodobno podizati kvalitetu života sugrađana, kako biste vi željeli.
Ima jedna pošalica - Što je SDP? Srđevci Drže Poklopac. Krivom loncu.
Petra Marčinko (SJG): Gornji kono 52, riječ je o braniteljskoj obitelji koja nema valjani pristup svom objektu. Gospodin se u prosincu lani obratio Ministarstvu da se uputi službeni dopis Gradu. Mi moramo omogućiti braniteljima komunalnu infrastrukturu. Ministarstvo je to uvažilo i poslalo dopis Gradu. No, do danas nisu dobili ni odgovor ni rješenje problema.
Već sad smo zatrpani gužvama. Koji je konkretni datum zone posebnog prometnog režima?
Franković: Vaše prvo pitanje se ne odnosi na slučaj zbrinjavanja branitelja jer su branitelji zbrinuti nego na činjenicu da navedeni branitelj želi nadograditi kuću, a za to mu treba pristupni put. Grad treba provesti uknjižbu i provodi navedene postupke, nadam se da ćemo ih uskoro dovršiti. Njegov zahtjev nismo zaprimili, a s gospodinom sam se više puta čuo. Počeli smo rješavati problem kad smo za njega doznali. Moramo omogućiti pristupni put do kuće jer je prvotni bio s donjeg dijela parcele, a on želi s gornjeg dijela.
Što se tiče zone, mislim da smo bili jasni i da je GV donijeli odluku kako od lipnja kreće zona sa svim svojim pravilima. Imamo informaciju da je samo do 14. veljače izdano preko 300 dozvola za autotaksi vozače strane radnike. Dosad ih nismo imali, kao radnike iz trećim zemalja. 300 dozvola je izdato u roku od nepunih 2 mjeseca. Naš najveći problem su agregatori, oni dovedu u grad po 170 vozila i onda njih voze strani vozači. Iz Zagreba tvrdi da je to najveći problem. Moj prijedlog je da se liberalizacija svede na županijsku razinu pa da vozila mogu voziti samo žitelji DNŽ. Kad bi se sve svelo na gradsko, onda ljudi iz Župe i Konavala ne bi mogli dovesti goste u Grad.
Ivan Cetinić (KLGB Ivica Roko): Mogu li se uvesti za stanovnike Bosanke preko vikenda Libertasove linije subotom i nedjeljom?
Sanira se što je pala stijena na Bellevue, kad bi to trebalo biti otvoreno? Sanira se i park Gradac, ljudi se kupaju na stijenama, može li se napraviti koridor da ljudi prolaze tuda?
Franković: Kordiniramo sve navedeno s predsjednikom mjesnog odbora i vjerujem da je Libertas pronašao načina da se uvedu češće linije. Djelomičnom gradnjom dvotračne ceste prema Bosanci, smo napravili puno, stanovnici kažu da je to poboljšanje od 1000 posto. Nije on još gotov, ali će biti. Po prvi put, Bosanka ima direktnu liniju s Gradom, ne mora ići preko Brgata.
Što se tiče plaže Bellevue, situacija je problematična. Izrađujemo projekt sanacije stijenske mase. Nemamo čvrstu stijensku masu pa ne možemo postaviti ni zaštitu. Sad se radi kako to uopće zaštititi, a to je problem koji traje desetljećima. Nisam znao da Dančari ne mogu proći, riješit ćemo to. Radimo povijesni projekt, jedan smo nedavno završili - skalini od Jezuita. Drugi je park Gradac, otkad se napravio, nitko ga nije rekonstruirao.
Anita Bonačić Obradović (SDP): Odvodnja bi trebala biti među prioritetnim komunalnim projektima. Radi se o projektu oborinske odvodnje Montovjerna-Batala, projekt kolektora kroz Ulicu Iva Vojnovića, Marka Marojice, Od Mihajla, do ispusta Batala. Ishođena je pravomoćna građevinska dozvola, kroz projekt se planira i raskrižje Batala. U proračunu za 2025. godinu za gradnju stoji svega 10 tisuća eura pa očito taj projekt nije prioritetan. Drugi projekt se odnosi na odvodnju Kunske ulice te se iznos smanjuje za 90 posto, što govori da od toga nema ništa.
Je li državna revizija bila u nadzoru 2022. i što je utvrdila? Je li izviješten DORH, jesu li odgovorne osobe bile na ispitivanju u policiji?
Što se tiče kratice HDZ, Chat gpt kaže: Hlapljiva državna zmija, Hoću da zaboraviš.
Franković: Od mene ćete dobiti sve konkretne odgovore, za razliku od vas, javnost nije dobila nijedno. Dozvole za Montovjernu i Kunsku postoje, a ako znate kako funkcionira Grad, a iz vašeg izlaganja u to nisam siguran, onda treba znati kako izgleda proračun. Onda bi trebao znati kako postoje sredstva, ali u projekcijama proračuna, jer se nastavljaju i iduću godinu. Grad često raspisuje nabavu u ime nužnih i neophodnih sredstava za početak radova, a ostalo stavlja u projekcije. Onda rebalansom proračuna se osigurava više sredstava i tako balansirate proračun. Imamo 64 investicije u tijeku, onda je ključan cash flow. I Kunska i Montovjerna, ide javna nabava i za jedan i za drugi projekt. Nastavljamo raditi na projektima oborinske odvodnje.
Što se tiče državne revizije, drago mi je da je bila u Gradu i rekla da možemo biti promjer zbog transparentnosti, načina upravljanja… Ono što ste istaknuli kao problem je izdavanje dozvola za kamine prekomjerne težine. Tu se radi o pogrešci službenika Grada Dubrovnika koju smo utvrdili već prije revizije, no nije u redu govoriti o nekome tko više nije među nama. I tu ću se zaustaviti. A ono što vi radite je nisko. Što se tiče reprezentacije, ono što Grad Dubrovnik radi vezano uz troškove jest potpomaganje kongresa, većinom liječničkih, i otvaranje DLJI.
Jasmin Deraković (DDS): Što se tiče prometne infrastrukture Lapadske obale, u kojoj je fazi izgradnja kružnog toka na Batali?
Drugo pitanje, hotel Belvedere. Imate li nova saznanja o projektu obnove? Postoje li neki alati pomoću kojih Grad može pomaknuti ovu temu s mrtve točke?
Franković: Pitanje kružnog toka je i pitanje oborinske odvodnje na Montovjerni. Očekujemo kako ćemo u listopadu krenuti s projektom. Napravili smo projektno rješenje izgradnje novog parkirališta kod Pomorske i onu cestu kod Orsana ćemo napraviti dvosmjernom. Bit će tamo i dodatno parkiralište, bit će ih više nego prije.
Što se tiče Belvedera, vlasnik je na Cipru, ne javljaju nam se, ništa ne znamo o njihovim planovima. Dolazili su nam dobri brendovi poput One and Only, neki koji su htjeli rekonstruirati Belvedere u ovom obliku kakav jest, ali ovo je privatno vlasništvo, ne možemo u to ulaziti.
Počeli su i radovi na kanalizacijskoj mreži Svetog Jakova, na završenih smo 95 kilometara kanalizacijske mreže.
Andro Vlahušić (nezavisni) je postavio pitanje oko utvrđivanja cijena poslovnih prostora.
„Provedena je javna rasprava, nijedan zakupac nije imao primjedbu. Očito je ta metodologija korektna. No po toj odluci glavni zakupac dvorane Revelin plaćat će 186 kuna mjesečno, a od 2015. godine do danas plaća 200 kuna. Piše da se treba uskladiti s indeksom cijena stambenih nekrentina, ispada da će plaćati 96 kuna po kvadratu, a dosad je plaćao 200 kuna po kvadratu. Od 2011. do 2015. godine zbog procesa koji se provodi zakupac je koristio 20 posto vremena dvoranu Revelina, za to vrijeme plaćao DuCard, plaćao je 102 kune po četvornom metru, a Gradska kavana 105 kuna za full time. Je li ovim pravilnikom napravljena šteta po Grad? Mene bi jedino trebalo kazniti jer sam zakupcu to naplaćivao tri puta više nego što vrijedi“, upitao je.
Franković: Jedan je medij objavio je li na pomolu nova afera Revelin, a da nitko nije postavio pitanje gradsku upravu. Legitimno, međutim svatko i ovlaš pismen je mogao pročitati kako je sve vezano uz cijene rađeno sukladno zakonu. Za sve postojeće zakupce, na snazi ostaje cijena koja je ugovorena, ona se ne može smanjivati. Znate da za sve zakupe za koje se raspisuje natječaj potrebno definirati minimalnu cijenu i definirana je minimalna cijena koju raspisujemo na natječaju, a kolika će biti postignuta, ovisi o natječajnom postupku. Definirano je i da se cijena povećava za postotak inflacije. Ugovor istječe 15.12. za Revelin.
Željko Raguž (DUSTRA): Bio sam nekidan u ulici Od izvora 63 i 65, braniteljske zgrade napravljene 2013.. Stanje nije dobro, od prizemlja do krova ima problema. Ljudi su pitali može li im se ikako pomoći jer ono što je u redovnom programu Domouprave nije im dostatno.
Drugo, inicijativa sa strane otočana, u suradnji s predsjednikom MO Šipanska luka, htjeli bi krenuti u priču vezanu uz Park prirode Elafiti. To nije kratkoročan proces, postoje pogodnosti, ali i obveze. Ako bi im trebala logistička podrška od Grada, bilo bi dobro da uskočite, mada nije direktno vezano uz Grad.
Franković: 2013. godine su izgrađene prve zgrade, a poviše njih gabionski zid. No kako je Mokošica klizište, došlo je do pomicanja, i nastala je prilična šteta. Tlo se smirilo kad su došle četiri zgrade poviše jer su bile na pilotima koji su stabilizirali tlo. No, šteta je ostala u zgradama, zgrada je skliznula. Vidjet ćemo što se kroz Domoupravu može napraviti.
Drugo pitanje, ljudi pričaju o tome koliko je teško živjeti na području rezervata jer nosi limite. Nama nije problem uskočiti, no treba vidjeti žele li to ljudi, tu je puno više nedostataka nego prednosti.
Pero Vićan (DDS): Nemaju se kad pokrenuti ciljane izmjene lapadske livade da bi ovi politički patuljci sadili ljubičice pa ćemo to učiniti na prvoj sjednici novog saziva Gradskog vijeća. Pa ćemo lapadsku livadu preseliti negdje… Možda na plato Grabovice. Dotad će se možda stvar sanirati, a dotad profunkcionirati Centar za ogospodarenje otpadom.
Franković: Čvrstog sam stava da lapadski stadion mora ostati to i u budućnosti, da arena mora biti tu, nikakve lokacije ne dolaze u obzir. Ovaj Grad je zaslužio da u svom centru ima stadion. Svatko tko je bio na velikim svjetskim natjecanjima zna kako funkcionira prometni sustav i kako funkcionira. Nitko nikad nije došao tu automobilom i parkirao ga. Dolazi se javnim prijevozom, zato radimo projekt Park and ride na Pobrežju. Izgradit ćemo arenu Lapad i napraviti parkiralište koje će biti isključivo za naše sugrađane, tako ćemo Bulevar napraviti brzim i prohodnim. Oni koji bi htjeli pretvoriti hram nogometa u livadu tratinčica, u tome neće uspjeti.
IBM