'Brošura Dubrovnik Card je najbolja u Hrvatskoj'
Predstavljanju su nazočili gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić, pročelnica ureda za kulturu Ana Hilje, Tonći Daničić, glavi odgovorni za projekt dubrovačke kartice i direktorica Turističke zajednice Romana Vlašić.
Veliki porast u noćenjima te u popularnosti kongresnog turizma
„Zvijezda današnjeg druženja je Dubroovnik Card koja postiže izvrsne rezultate“, rekla je Romana Vlašić potom naglasivši pojedine brojke turističkog prometa od početka godine do danas. „Imali smo oko 120 tisuća dolazaka što je 12 posto više nego u istom razdoblju prošle godine i 360 tisuća noćenja što je porast od osam posto.“
Nadalje, direktorica Turističke zajednice naglasila je kako je na dan 13. svibnja bilo oko 8700 noćenja i gostiju što je deset posto više nego prošle godine. Vodeća tržišta su još uvijek Velika Britanija, Hrvatska, Francuska, Njemačka, SAD, BiH i tako dalje.
„Imamo i izvanredne rezultate objavljene od strane ICCA-e, prestižne svjetske asocijacije po kojima je kongresna industrija u Dubrovniku u uzlaznom trendu. Sa 87. popeli smo se na 74. mjesto na listi kongresnih gradova. U Europi smo na 39. mjestu“, rekla je Romana Vlašić.
Također napominje kako je kongresni turizam bitan za Dubrovnik iz razloga što produžuje sezonu. Zagreb je tako ove godine daleko iza Dubrovnika, sudeći po statističkim podacima.
Prva slijedeća manifestacija je program ulaska Hrvatske u Europsku uniju, a potom slijede ljetne priredbe pa će tako za Dubrovačku noć gostovati Nina Badrić, a neće izostati ni ostale estradne zvijezde.
Treća godina kartice donosi lijepu uzlaznu liniju
Potom se prisutnima obratio Tonći Daničić. „Novo izdanje brošure radimo svake godine, a sada bih naglasio kako je ovo treća godina da je zaživjela Dubrovačka kartica“, rekao je uvodno te dodao kako projekt ide „lijepom uzlaznom linijom“.
Nadalje, Daničić je ukratko opisao brošuru i njen novi izgled. „Ponosimo se velikim brojem fotografija i to hrvatskih autora“, izjavio je te opisao kako je vodilja zapravo bila dubrovački grb. Naveo je i kako su informacije osvježene i pojednostavljene. „Osim brošure, tko kupi Dubrovnik Card, na dar dobije redizajnirani planom grada“, kazao je glavni odgovorni za karticu.
Spomenuti su i oglašivači koji zapravo i omogućavaju uspješno lansiranje projekta. Među takvim poslovnim partnerima ima pizzerija, suvenirnica restorana i tako dalje, ukupno čak 70.
„Brošura će biti tiskana u 33 tisuće primjeraka čije će tiskanje i distribucija koštati 146 600 kuna plus PDV s time da će ovogodišnja brošura dati prihode od čak 236 tisuća kuna“, rekao je Daničić dokazavši tako koliko je ovakav pothvat zapravo isplativ.
Ana Hilje nadovezala se riječima kako Ured za kulturu bilježi samo trend porasta i prodaje, tako i prihoda u gradskom proračunu.
Romana Vlašić potom se uključila kazavši kako rezultati pokazuju kako je kartica potvrdila svoju važnost i razlog zašto je izdana.
„Kad imate ovakve rezultate, možete razvijati razne druge pogodnosti“
Zahvale i pohvale Turističke zajednice bile su uvodni dio gradonačelnikova govora. „Imamo jednu od najboljih turističkih knjiga u državi“, rekao je Andro Vlahušić te naglasio kako je bitan drugačiji pristup tiskanom materijalu kojeg mnogi danas ne odobravaju. „Mi zarađujemo na svakoj knjizi dvije do tri kune što dokazuje koliko je ovo zapravo bio pametan potez“, rekao je te dodao kako turisti uistinu cijene vrijednost za novac.
Nadalje, kazao je kako će Dubrovnik Card kroz tri do četiri godine postati sastavni dio boravka svakoga gosta koji dođe u Dubrovnik, neovisno o duljini ostanka. „Želimo postići da svatko uz primjerenu cijenu dobije karticu te da im to omogući sve odnosno dnevni izlet, parking, prijevoz iz Gruža do Grada i natrag“, rekao je Vlahušić dodavši kako je od 1. svibnja do 14. svibnja porast od čak 30 posto jer se u hotelskom smještaju ne može naći soba. „Kad imate ovakve rezultate, možete razvijati razne druge pogodnosti“, kazao je Vlahušić za kraj.