TSS "FEDERICO C" Prevozio je putnike u sklopu Disneyevih putovanja, potonuo pod nikad razjašnjenim okolnostima
Novogradnja broj1516 krštena imenom FEDERICO C zaplovila je 22. ožujka 1958. između Genove i Buenos Airesa. Bio je to brod od 20416 bruto tona, dug 185 i širok 24 metra, koji je mogao prihvatiti ukupno 1279 putnika. Dvije DRG Ansaldo parne turbine ukupne snage 21336 kW omogućavale su mu preko dvije propele plovidbu brzinom od 21 čvora.
POVEZIVAO MEDITERAN S AMERIKOM
Na plovidbama prema Rio de Janeiru i Buenos Airesu uz povremena pristajanja u Gibraltaru i Casablanci, FEDERICO C ostaje uspješno ploviti do 1966. kada ga je zamijenio nešto veći i komforniji EUGENIO C. Još neko vrijeme održava redovnu prugu iz Genove prema Floridi, Venezueli i Karibima, ali i prema Sydneyu, sve do 1968. kada je potpuno rekonstruiran.
Od tada sve češće plovi na kružnim putovanjima između karipskih otoka, u kojima je mogao prihvatiti 840 putnika i 400 članova posade. Ipak, od 1972. prestaje s linijskim prometom i do 1983. plovi isključivo na kružnim putovanjima, u kojima povremeno dolazi i u Sredozemlje.
PUTOVANJA U SKLOPU WALT DISNEY WORLDA
FEDERICO C je prvi put uplovio u Dubrovnik 23. rujna 1978., a ukupno nas je posjetio devet puta. Posljednji put je na lokrumskom sidrištu digao sidro 25. rujna 1983. i ovamo se više nikada nije vratio. Prodan je 1983. panamskom brodaru Premier Cruise Lineu, specijaliziranom za jeftinija obiteljska putovanja "Cruise and Disney Week" u programu Walt Disney World, za kojeg je u veljači sljedeće godine nakon potpune rekonstrukcije zaplovio pod imenom ROYALE. Uglavnom se zadržava u plovidbama između karipskih luka.
U veljači 1989. još jednom mijenja ime, ovaj put u STARSHIP ROYALE. Ipak, već koncem godine je dobio novoga vlasnika, panamski Ulysses Cruises, ali i novo ime SEABREEZE I. Nakon četiri relativno uspješne sezone kružnih putovanja u Karibima, a poslije otkaza suradnje Walt Disney Worlda, ponovo je prodan, sada brodaru Dolphin Crusies Lines, da bi 1997. postao članom flote Cia. de Vap. Seabreeze. Od 1998. još se jednom našao u rukama Premier Cruise Linea.
POTONUO NAPUŠTEN OD KAPETANA I POSADE
Očito je da su sve ove panamske kompanije imale čvrste međusobne vlasničke veze, kojima ipak, unatoč svemu, u rujnu 2000. godine više nije bilo spasa. Stečaj Prermier Cruises odveo je SEABREEZE I u raspremu i na prisilni vez u kanadski Halifax. Neočekivano koncem godine je SEABREEZE I prodan rezalištima brodova u Galvestoneu za 5 milijuna dolara, ali istovremeno i osiguran na 20 milijuna dolara. I naravno, u plovidbi prema svojoj posljednjoj luci, u visini obala Sjeverne Karoline i Virginije negdje na oko 225 milja od obale, nakon eksplozije kotla u strojarnici brod je napušten od kapetana i posade te je potonuo na morsko dno.
Kako je plovio pod panamskom zastavom i 25 milja izvan američkih teritorijalnih voda (200 milja od obalne crte), američki istražitelji su bili nemoćni ispitati o čemu se zapravo tu radilo, a panamski su im kolege olako ustvrdili da je brod potonuo na način koji je potvrdio isplatu osiguranja. Nije nevažno napomenuti da je grčki zapovjednik broda odbio bilo kakav razgovor sa svojim spasiteljima, američkom obalnom stražom, što još više baca sumnju na njegovo namjerno potapanje zbog visoke premije osiguranja. Nasreću, žrtava nije bilo, a korist je vjerojatno bila obostrana, pa je cijeli slučaj relativno brzo i kvalitetno ostavljen arhivi.