Učiteljice: "Svako dijete napreduje različitom brzinom, a Malac Genijalac svima omogućava postizanje uspjeha"
Da matematika može biti zabavna, dokazuje to škola Malac Genijalac. Razgovarali smo s učiteljicama Klarom Knego i Karmen Leto koje od rujna vode grupu malih dubrovačkih genijalaca.
Malac Genijalac međunarodna je škola za intelektualni razvoj djece koja se od rujna i u Dubrovniku bavi razvojem kognitivnih sposobnosti i intelektualnih potencijala djece. Malac Genijalac kroz svoje programe kod djece razvija pažnju, koncentraciju, analitičko razmišljanje, logičko zaključivanje, fotografsko pamćenje, maštu, kreativnost, samopouzdanje... Djeca iz ove škole odlaze s ljubavlju prema brojevima i matematici, a nas je zanimalo kakav je to pristup koji prakticiraju u Malcu Genijalcu zbog čega smo porazgovarali s učiteljicama Klarom Knego i Karmen Leto.
Kako su se mali Dubrovčani snašli u školici Malac Genijalac?
Dječica su se snašla i više nego dobro. Na oglednom satu su se prvi put susreli s onim što se u Malcu Genijalcu radi i reakcije djece su bile i više nego zadovoljavajuće, pa smo već od prvog redovnog sata krenuli punom parom.
Super su prihvatili novi način učenja kakav im pruža naša školica. Puno učimo, zabavno nam je i djeca se vesele svakom novom zadatku. Atmosfera u grupicama je izvrsna, djeca su se međusobno povezala i sprijateljila, sprijateljili su se s učiteljicama i ugodno im je raditi i usvajati nova znanja.
Radite nešto za što će se većina roditelja, ali i mnogi drugi naši sugrađani zapitati – 'kako?'. Matematiku činite zabavnom. U čemu je tajna?
Tajna našeg uspjeha je zapravo vrlo jednostavna, spojili smo ljubav prema brojevima i djeci - u rad s djecom i s brojevima na jedan veseli, zabavan i dinamičan način. Djeci nikada nije dosadno jer Malac Genijalac nudi programe koji djeci na inovativan način približavaju svijet matematike s fokusom na razvijanju kognitivnih sposobnosti i intelektualnih potencijala.
U našoj školici u Dubrovniku imamo program Mentalna aritmetika i program Numicon, programi koji se odrađuju uz pomoć materijala specifično namijenjeni istim.
Djeca, kada počnu pohađati jedan od naša dva programa, upoznaju se sa samim programom i materijalima s kojim se služimo za njihovu realizaciju i upravo u tom prvom kontaktu ono što im uzme najviše pozornosti su njihovi novi, kako ih mi zovemo „najbolji prijatelji”.
Za manju djecu to je Numicon set (šareni oblici koji predstavljaju brojeve od 1-10) uz pomoć kojeg upoznaju matematiku i rješavaju svoje prve matematičke zadatke, a za malo stariju djecu koja pohađaju Mentalnu aritmetiku to je abakus koji im, nakon što djeca usvoje njegove računske formule, pomaže brzo i točno riješiti sve zadatke koje im učiteljica zada na satu.
Djeca se kod nas prvi put susreću s takvim materijalima za rad, logičke zadatke uz pomoć istih rješavaju na jedan njima novi, zabavni i kreativni način. Znamo da djeca najbolje uče kroz igru pa imamo priliku vidjeti djecu kako odrađuju ozbiljne zadatke kroz igru služeći se Numicon setom i abakusom.
Nastava u Malcu Genijalcu je organizirana u malim grupama, često stručnjaci koji se bave psihologijom djece napominju da je upravo takav način rada ključan za uspjeh.
U našoj školici djeca pohađaju nastavu u malim grupicama kako bismo se svakom djetetu mogli posvetiti i pratiti njihov napredak. Individualizirani pristup omogućava nam opširniji i kvalitetniji uvid u dijete pa tako i samo usmjeravanje djeteta. Mnogo djece u osnovnim školama (u kojima su razredi veliki i jednostavno se nije moguće na ovakav način posvetiti svakom djetetu) ima problem s izlaženjem na ploču pred cijeli razred. U Malcu Genijalcu male grupice nam daju prostora da, osim razvijanja kognitivnih sposobnosti i intelektualnih potencijala, radimo i na razvoju inicijative i samostalnosti djece i na njihovom samopouzdanju pa tako nakon što smo naše Malce pratili i usmjeravali pet mjeseci, pravo je bogatstvo vidjeti tu istu djecu kako su napredovala u tako kratkom periodu te kako jedva čekaju izići na ploču te ponosno pred svojim novim prijateljima rješavaju zadatke i iznose svoje stavove. Kada se naši Malci nauče služiti abakusom oni znaju nešto što ne znaju njihovi prijatelji ni roditelji. Djeca kod nas razvijaju svoju kreativnu i svoju logičku stranu, postaju svjesni svoje sposobnosti te je prava radost gledati kako njihovo samopouzdanje raste prateći ih iz mjeseca u mjesec.
Iza vas je prvi semestar, jeste li zadovoljne postignutim rezultatima? Kakvi su dojmovi?
Na naš prvi semestar smo jako ponosni. Najvažnije nam je da su naša djeca zadovoljna i da su povratne informacije vrlo pozitivne. Djeca se kod nas raduju matematici, a mi se jako radujemo njihovim veselim i zadovoljnim licima kada dolaze i odlaze s nastave te njihovim rezultatima koje postižemo iz tjedna u tjedan.
U Malcu Genijalcu rezultate ne gledamo kroz prosjek grupice, već svako dijete evaluiramo individualno kroz njegov osobni napredak. Trudimo se omogućiti da u što većoj mjeri ostvarimo željene ishode učenja pri čemu je bitno uvažavati činjenicu da svako dijete napreduje različitom brzinom i da svako dijete ima različit razvojni put. Zahtjevnost zadataka je takva da svakom djetetu omogućava postizanje uspjeha. Takvom prilagodbom, osim spomenutog lakšeg ostvarivanja ishoda učenja, postiže se i veća motiviranost za učenjem i veće samopoštovanje.
Program Malac Genijalac je nešto drugačije i posebno u Dubrovniku, kakvi su planovi za budućnost?
Što se planova za budućnost tiče, cilj nam je razvijati se i napredovati iz dana u dan, uvoditi nove kreativne elemente u nastavu, osluškivati potrebe djece i roditelja, dodatno ulagati u edukacije naših učiteljica te iduće godine uvesti dva nova programa koje mogu pohađati i djeca starija od 12 godina.
Za nadolazeći zimski upisni rok, koji počinje u veljači, kapacitet je još samo 70 djece, stoga pozivamo sve zainteresirane roditelje da što prije prijave svoju djecu na besplatne probne sate koji počinju već idući tjedan.
Prijave na besplatni probni sat na:
mob: 099 532 4884
E-mail: dubrovnik@malacgenijalac.hr
Više informacija potražite na društvenim mrežama Instagram i Facebook.