Sudbina Dubrovačko-neretvanske županije u rukama Belgijanaca
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju sve se brže približava, a krajnji jug mogao bi ostati odsječen od ostatka zemlje, stoga je nužno što prije pronaći rješenje. O načinu kako premostiti Neum vode se žustre rasprave. iako određeni broj građana zagovara izgradnju mosta Komarna - Pelješac, problem je što Hrvatska novca nema, pa Vlada Zorana Milanovića pod pritiskom opozicije pokušava problem financiranja riješiti preko europskih fondova.
Tu u igru dolazi tvrtka Safage koja je izabrana u konkurenciji još tri tvrtke koje se bave poslovima izrade studija izvedivosti, a nalaze se na listi Europske komisije. Osnovni posao im je planiranje i vođenje investicijskih projekata na području prometne, vodne i poslovne infrastrukture, a već otprije su na raznim poslovima prisutni u Hrvatskoj. 'Njihov je zadatak napraviti financijsku projekciju, utvrditi koliko će koji projekt koštati, odrediti dinamiku radova, koliko je gust promet na određenim dionicama, hoće li biti potrebne dvije ili četiri trake i slično', objasnila je Renata Ivanović, glasnogovornica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture u razgovoru za t-portal.
Dodala je da stručnjaci Safegea sve potrebne inpute dobivaju od hrvatske strane koja je također aktivno uključena u projekt. S radom bi, navodi Ivanović, trebali početi odmah, a očekuje se da će biti gotovi negdje u lipnju. Nakon što dovrše studiju konačno će biti raspetljan 'gordijski čvor' izgradnje Pelješkog mosta. Njihova studija će pokazati je li isplativo graditi Pelješki most i shodno tome hoće li Hrvatska za njegovu gradnju moći tražiti novac iz europskih fondova jer nitko neće financirati projekt koji nije isplativ.
Studija koju će Safege izraditi odnosit će se i na isplativost i izvedivost ostalih mogućih rješenja - prolaza kroz Neum koridorom, povezivanja trajektom ili famoznog prijedloga o podvodnom tunelu.
Izvor: t-portal.hr