Pitali smo direktora Hrvatske turističke zajednice smatra li kako su dovoljno napravili za Dubrovnik u pandemijskim godinama
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić danas je u Cavtatu održao koordinacijski sastanak s predstavnicima turističkih zajednica s područja Dubrovačko-neretvanske županije. Sastanku su, uz direktora Staničića i predstavnike Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije, prisustvovali i predstavnici devet turističkih zajednica gradova i općina s područja županije.
Na samom početku sastanka predstavljeni su pozitivni turistički trendovi po destinacijama, ali i na razini same županije. Tako su u dosadašnjem dijelu godine bolji rezultat u noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2019. godine ostvarile destinacije Orebić i Blato, dok su se ostale destinacije značajno približile trendovima iz predpandemijskog razdoblja. Gledajući rezultat ostvaren na razini županije, u Dubrovačko-neretvanskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno oko 2,8 milijuna noćenja što predstavlja 80 posto rezultata iz istog razdoblja 2019. godine.
BRITANCI I DALJE NAJBROJNIJI
Staničić je nakon sastanka izjavio kako su se upoznali sa stanjem u destinacijama na terenu, aktualnosti po pitanju sadržaja, boravka turista, aktivnosti koje su zajednički provodili. Tom se prilikom osvrnuo i na brojke
„Mogli smo zajednički konstatirati kako imamo jedan pozitivan trend turističkog prometa ovdje. Trenutno je DNŽ, kad gledamo samo srpanj, na 95 posto ostvarenja turističkih noćenja, a dolasci su tu negdje blizu. To je u skladu s prosjekom Hrvatske što je dobro i što je pokazalo kako su se turistički trendovi i tokovi s glavnih turističkih tržišta došli na razinu 2019. Kad gledamo kumulativno, Hrvatska je danas na 94 posto noćenja u odnosu na 2019. DNŽ je na 80-ak posto. Posebno želim apostrofirati povratak britanskog tržišta. Britanci su ponovno najbrojniji gosti ovdje što potvrđuje činjenicu kako smo ove godine imali puno intenzivnije veze s tog tržišta. Amerikanci su na trećem mjestu, što je posljedica izravne aviolinije United Airlinesa između Dubrovnika i New Yorka. Njemačko je tržište na drugom mjestu, a vjerujem kako će otvaranjem Pelješkog mosta doći do bitnog pomaka u turističkom prometu cijele DNŽ,“ izjavio je Staničić.
Odgovarajući na novinarska pitanja, dotaknuo se i poništavanja natječaja za direktora TZ DNŽ.
„Želio bih zahvaliti i čestitati kolegi Vladi Bakiću na dugogodišnjem radu i angažmanu u vođenju TZ DNŽ. Mi, mlađe generacije, smo imali priliku štošta naučiti od kolege Bakića. Prema mojim informacijama, natječaj će uskoro biti ponovljen. Zakon je tu vrlo egzaktan, on propisuje uvjete i način izbora direktora, pa tako i na regionalnoj razini. Za vrijeme dok nema direktora, TZ vodi predsjednik TZ i prema informacijama koje imamo s terena nema nikakvih problema ni zastoja u funkcioniranju TZ, tim više što su sve promotivne aktivnosti odrađene puno ranije. Vjerujem kako će sve biti u redu,“ izjavio je Staničić.
Upitan je i o izazovima u sezoni.
„Jedan od ključnih izazova je radna snaga. To je problem koji se, s globalne turističke perspektive, preslikava i na Hrvatsku. Ključno je dobro odraditi ovu sezonu s postojećim resursima i pripremiti se za sljedeću jer su okolnosti na globalnom turističkom tržištu jako osjetljive. S jedne strane moramo pratiti što se događa globalno, a s druge biti fleksibilni u pripremi promotivnih aktivnosti i pripremi turističke sezone za sljedeću godinu,“ izjavio je Staničić dodavši kako je teško predvidjeti tijek situacije, referirajući se na korona krizu, ali i ratu u Ukrajini.
„Mislim kako smo dobro reagirali po pitanju protekle godine i kako smo pokazali fleksibilnost. Uz mjere koje je Vlada osigurala kroz očuvanje radnih mjesta, doprinijeli tome da privatni sektor bude što otporniji. Po pitanju krize koja se odnosi na agresiju Rusije na Ukrajinu, u prvom mahu se to reflektiralo na stanje bukinga i potražnju. Kasnije se to normaliziralo, ali opet smo dobro reagirali, pa i u smislu komunikacije prema tržištu, ali i promotivnih kampanja. Kroz dobru sinergiju unutar turističkog sektora, mislim kako ćemo se dobro pripremiti za sljedeću godinu,“ izjavio je.
'UVIJEK MOŽE BOLJE, ALI MORAMO BITI SVJESNI MOGUĆNOSTI'
Dubrovačko je područje najsnažnije pogođeno turističkim gubicima uslijed koronakrize, u prvom redu jer je aviodestinacija. Dubrovački dnevnik je upitao predsjednika Hrvatske turističke zajednice smatra li kako su napravili dovoljno kako bi pomogli Dubrovniku.
„HTZ je značajna sredstva uložila u avioprijevoz što je jedna od temeljnih pretpostavki za ostvarenje turističkog prometa u Dubrovniku i cijeloj županiji. S posebnom pažnjom i pozornošću komuniciramo sa strateškim partnerima i apostrofiramo nužnost i veći stupanj osjetljivosti na južne destinacije. Prije svega mislimo na Dubrovnik i Zračnu luku Dubrovnik, Split i Zračnu luku Split te destinacije koje gravitiraju ovom području. I u tom smislu smo ove godine izdvojili 15 milijuna kuna za zajedničko oglašavanje s turoperatorima i avioprijevoznicima upravo u tom segmentu. Izdvojili smo i značajna sredstva kroz druge javne pozive i kroz našu generalnu brend kampanju u kojoj smo promovirali Dubrovnik i DNŽ. Uvijek se može više, ali moramo biti svjesni naših mogućnosti odnosno budžeta s kojim raspolažemo,“ odgovorio je Staničić.
Za nekoliko se dana otvara Pelješki most s dijelom pristupnih cesta. Pitali smo predsjednika HTZ kako će se to reflektirati na turizam u Dubrovniku i smatra li kako će to značiti pretpostavku za eventualni razvoj grada kao autodestinacije.
„Pelješki most vidimo ne samo kao novu stranicu u budućnosti Hrvatske, nego i veliki potencijal u još značajnijem promoviranju i pozicioniraju upravo ovog područja. Mislim kako će most približiti Dubrovnik nego samo ostatku Hrvatske nego i ključnim emitivnim tržištima, ali će približiti Dubrovnik i neretvansko područje, pelješko područje. Želim reći kako je ovo nova prilika i mogućnost da se određeni segmenti turističke ponude udruže, da se stvore novi turistički proizvodi i da se udruženim snagama krene u zajedničku promociju na emitivnim tržištima. Vjerujem kako će se za nekoliko godina jako promijeniti slika turističkog razvoja i Pelješca i Neretve, a naravno i cijele županije,“ izjavio je Staničić.
OPĆINA OREBIĆ BOLJA NEGO 2019.
O turističkim kretanjima nešto su više kazali direktori turističkih zajednica Ston, Konavle i Orebić.
„Imamo raspon istih brojeva kao i 2019. godine. Čak Orebić pokazuje jedan posto i više. Nadamo se kako će to ići uzlazno. Sad se bilježe manji padovi, ali uvijek je to tako bilo. Od 15. ovog mjeseca kreće naviše,“ izjavila je direktorica TZ Ston Fani Slade.
„Sa zadovoljstvom možemo konstatirati kako turistička sezona na području Konavala protječe uspješno. Prvih dana srpnja dostižemo pomalo brojke istog razdoblja 2019. godine što nam daje optimizam za nastavak sezone i sve ono što nas očekuje. U tijeku su brojni kulturni i zabavni programi u sklopu manifestacije 'Cavtatsko ljeto' tako da svi posjetitelji Cavtata i Konavala svaku večer mogu doživjeti nešto drugačije i posebno na cavtatskoj rivi,“ izjavio je direktor TZ Općine Konavle Frano Herendija.
Direktor TZ Orebić Mladen Đeldum je izjavio kako oni bilježe čak i bolje rezultate od 2019. godine.
„Ova sezona je krenula odlično. U odnosu na 2019. godinu smo bolji za jedan posto. Od 1. siječnja do 13. srpnja bilježimo 273 tisuće noćenja, a 2019. 269 tisuća. Zadovoljni smo, a s otvaranjem mosta ćemo se dodatno približiti splitskom i dubrovačkom aerodromu te ćemo biti bolje povezani, a više će gostiju doći,“ izjavio je dodavši kako Općinu Orebić najviše posjećuju gosti koji se vraćaju iz godine u godinu, prvenstveno iz Poljske i Češke, a potom i Njemačke, Austrije i Velike Britanije.