Gosti s Kalamote sasuli komentare, nema radnika, hrana je užasna, a iz TUI –ja odgovaraju: Svi u turizmu imaju problema

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: čitateljica
Hotel TUI BLUE Kalamota Island Resort posljednjih je tjedana na meti kritika, kako gostiju, tako i otočana. Kako informacije brzo putuju, dio njih došao je i do Dubrovačkog dnevnika. 

Redakciji Dubrovačkog dnevnika javili su se čitatelji nezadovoljni odnosom hotela TUI BLUE Kalamota Island Resort prema otoku, radnicima i gostima. Izvori bliski hotelu i otočani odlučili su nam ispričati o problemima koje uočavaju na Kalamoti uz uvjet da im se identitet ne otkriva. O svim optužbama na račun hotela upitali smo za komentar i upravu TUI-a, a iako štur, odgovor smo dobili. 

Izvor blizak hotelu govori nam kako su problemi počeli ove godine. Prethodnih godina TUI Kalamota je kotirao kao jedan od hotela s izvanrednom uslugom i sadržajima. Ipak, nešto se ove godine dogodilo, iako nam točno ne može poentirati što je uzrok, naš izvor govori kako je očigledno da postoje veliki problemi unutar hotela. 

'RAZOČARANJE'

„Odakle da uopće počnem... Nakon što smo u ovom hotelu odsjeli 2018. godine i proveli prekrasno vrijeme, odlučili smo da bi ovo bila savršena lokacija za boravak za naš medeni mjesec. Malo je reći da smo ostali razočarani. Ovo iskustvo sada, i ono 2018. godine su potpuno drugi svjetovi. Jednostavno, hotel ne bi trebao raditi kao dio TUI BLUE niti punim kapacitetom, ali čini se da TUI pokušava iskoristiti sve što može nakon korona krize. Oboje smo osjećali neugodnost tražeći bilo što od bilo koga, jer su svi izgledali tako preopterećeni“, samo je jedan u nizu loših komentara o ovom hotelu na stranici TripAdvisor. Ovi gosti, kao i većina drugih, izrazili su najviše kritika na hranu za koju kažu da je jedva jestiva, istaknuli su kako konobara nema (dovoljno), sadržaji poput bara na bazenu otvarali su se kasno i zatvarali rano. Ono što svakako privlači pažnju je veliki broj kritika na račun osoblja. Zanimljivo je da se većina ne žali na kvalitetu osoblja, već na njihov nedovoljan broj i preopterećenost. 

TripAdvisor

„Posljednji put kada smo došli u ovaj hotel, bilo je duplo više osoblja“, jedan je od komentara. 

„Jedva smo čekali otići!! Proveli smo četiri noći u alternativnom smještaju. Mislili smo da smo odsjeli u hotelu s četiri zvjezdice (i platili smo puno novca za to), a pokazalo se da nije vrijedan dvije zvjezdice“, piše jedan gost.

Nakon što je izvor blizak hotelu uočio probleme u organizaciji poslova, odlučio je pratiti upravo TripAdvisor kako bi dobio sliku (ne)zadovoljstva gostiju. Ta ideja pokazala se kao dobra, negativne recenzije počele su se nizati jedna za drugom, a upravo one daju uvid u najizraženiji problem hotela – nedostatak kadra.

„Činilo nam se da hotel nema dovoljno osoblja. Sam otok Koločep je vrlo lijep, ali TUI BLUE Kalamota je zaista grozan! Nemojte ići tamo!!“, zapisao je gost uz opasku kako će se žaliti i TUI upravi. 

BESPRAVNO KORISTILI PLAŽU

Mnoge su se optužbe nanizale od strane naših izvora, prema hotelu. Naša čitateljica i otočanka s Kalamote istaknula je problem koncesijskog odobrenja. Prema njenim riječima hotel je usprkos tome što nije predao zahtjev za koncesijsko odobrenje, još u svibnju postavio ležaljke i suncobrane na plažu. 

U odgovoru iz TUI grupacije kazali su nam kratko kako 'imaju rješenje o koncesijskom odobrenju za korištenje plaže'.  Ipak, kako smo u jednom od prethodnih brojeva donijeli popis svih plaža s koncesijskim odobrenjima koje izdaje Grad Dubrovnik, a među kojima nije bila navedena plaža na Kalamoti, upitali smo Grad Dubrovnik imaju li rješenje za korištenje plaže u gospodarske svrhe i od kada. Zanimljiv je odgovor Grada Dubrovnika: „Koncesijsko odobrenje za 50 ležaljki i 50 suncobrana, na dijelu čest. zem. 1752/1 k.o. Koločep, izdano je dana 6. lipnja 2022. podnositelju zahtjeva Hoteli Koločep d.d.“.

Još zanimljivija je činjenica kako je čitateljica fotografije plaže na kojoj su hotelske ležaljke snimila u svibnju, kada hotel nije imao koncesijsko odobrenje, iz čega proizlazi kako je plaža tada korištena bespravno. 

čitateljica

Ležaljke i suncobrani na plaži ispod hotela TUI Kalamota. Fotografija je snimljena 30. svibnja.

Kako izvor blizak hotelu tvrdi, oni su zapravo zaboravili zatražiti koncesijsko odobrenje. „Isto kao što su zaboravili predati oglase za posao i radnike tražiti na vrijeme“, govori nam naš izvor. 

PROBLEM NEDOSTATKA KADRA

Iako problem nedostatka radne snage nije nepoznat poslodavcima u turističkoj branši, niti je ovaj hotel jedini koji se suočava s tim problemom, svakako je neobično da su i gosti to primijetili, što samo po sebi govori o veličini njihovog problema. 

„Drugi hoteli su se snašli jer su na vrijeme počeli tražiti radnike. TUI je izdao oglas 27. travnja za velik broj hotelskog osoblja, a 1. svibnja su im dolazili prvi gosti. Ljudi koji rade u ovoj branši su se smijali, oglas tog datuma izgleda kao loša zezancija jer je nevjerojatno da netko tako kasno traži velik broj osoblja. Međutim to je bio ozbiljan oglas, ali zaista čudno da se tek nekoliko dana prije otvaranja hotela traže zaposlenici“, kaže naš izvor. 

Iz hotela je u posljednje vrijeme otišlo i nekoliko radnika koji su radili na tom mjestu desetljećima. Prema riječima našeg izvora, prethodnih je godina u hotelu radilo većinom hrvatsko osoblje, sada su to u ogromnom postotku strani radnici. To zapravo i nije neobično s obzirom na situaciju koja trenutno vlada na tržištu rada turističkih branši. 

„Prije korona krize nije bila ovakva situacija. Naravno da uvijek na poslu ima dio onih koji nisu zadovoljni radnim uvjetima, ali tada je sve funkcioniralo i gosti su bili zadovoljni. Sada, ne znam što se događa, ali čini se da s hotelske strane nema naznake da će se išta popraviti“, govori nam izvor. 

Upitali smo TUI Kalamota među ostalim i koliko bilježe raskida ugovora o radu ove godine, s obzirom na to da se po otoku 'šuška' da se brojke bilježe u desetcima. Međutim odgovor na to pitanje nismo dobili. 

Do nas je došla i informacija kako su prije nekoliko dana gosti došli s kuferima na otok, a zbog nedostatka kadra kuferi su sat vremena stajali na rivi na kiši. Na pitanje je li ovaj navod istinit nismo dobili komentar od TUI-ja, ali niti demantij. 

Ipak na pitanje o nedostatku kadra dobili smo odgovor: 

„Naši uvjeti rada su u skladu sa standardima u branši. Kako su mediji već izvijestili, turistička industrija u cijelom svijetu trenutno se suočava s nedostatkom osoblja, jer su mnogi kvalificirani zaposlenici tijekom pandemije prešli u druge industrije. Stoga smo i mi poduzeli mjere za zapošljavanje i obuku novih zaposlenika kako bismo kontinuirano poboljšavali doživljaj odmora za naše goste. Osim toga, TUI Blue Kalamota Island Resort je u travnju ove godine dobio i novog direktora hotela“, napisali su u odgovoru na naš upit.

RECEPCIJA POPLUTALA FEKALIJAMA

Ni tu nije kraj optužbama. Kako nam govori izvor, prošlog tjedna za vrijeme jednog kišnog dana u hotelu je recepcija poplutala – fekalijama. Izljevi kanalizacije na otoku nažalost nisu novost, problem je to na koji svake godine, više puta, upozoravaju otočani. Ipak, nevjerojatno je ono što čujemo – iz hotela su nakon ovog incidenta proveli 'pravu malu istragu' – tko je 'cinkao' sve osobama izvan hotela. 

„Umjesto da su pokušali popraviti tu štetu koja je nastala, oni su krenuli istraživati tko je poslao informaciju izvan hotelskog osoblja. Cijela Kalamota je smrdjela, a svi otočani su ujutro na brodu razgovarali o tome. Tako da zapravo nitko nije ni trebao 'izdati', to je bilo očito. Istražuju tko je to rekao, umjesto da rješavaju problem. To govori samo po sebi da se tamo ništa neće popraviti“, govori nam izvor. 

Je li navod o izljevu kanalizacije točan upitali smo direktno TUI Kalamota, a evo što su nam odgovorili:

„Pretpostavljamo da mislite na curenje na podvodnom cjevovodu 2019. godine. Odmah nakon identificiranja problema poduzeti su potrebni koraci za sanaciju cjevovoda. Osim toga, uložili smo u novu tehnologiju kako bismo spriječili ovakve incidente u budućnosti“.

Nakon što smo im naveli da se ne radi o događaju iz 2019. godine, već o incidentu za kojega naš izvor tvrdi da se dogodio prošloga tjedna, iz TUI grupacije još su nam jednom poslali gornju rečenicu: „Provođenjem potrebnih koraka za sanaciju cjevovoda i ulaganjem u novu tehnologiju poduzeli smo sve kako bismo spriječili ovakve incidente u budućnosti“. Međutim, navode kako su imali incident s izljevom kanalizacije prošloga tjedna nisu izričito demantirali.

„Nevjerojatno mi je da brend kao što je TUI sebi ovakvo nešto dopušta. Znam samo da cijeli otok priča o tome, oni koji su vezani uz hotel, pa i oni koji nisu jer vide što se događa“, komentira izvor. 

DOK TUI PRIMA 'UDARCE', DRUGI TRLJAJU RUKE 

Među negativnim osvrtima najviše ih se odnosi na hranu. 

„Hrana je užasna, prezentacija i kvaliteta loša, ponuda nije raznolika, a suđe ostaje prljavo na stolovima“, samo je jedna od kritika koja se odnosi na hranu.  Zbog činjenice kako gosti nisu zadovoljni hranom, ugostitelji na otoku 'trljaju ruke'. Kako nam govori izvor, ugostiteljski objekt koji se nekada otvarao tek u vrijeme objeda, sada se otvara ujutro i poslužuje doručke. Čak je i teško naći slobodno mjesto s obzirom na to da bude prebukiran gostima koji odsjedaju u hotelu, ali su tamo nezadovoljni s hranom. 

„Ljudi su gladni u all inclusive hotelu“, zaključuje naš izvor. 

Iako je ukupna ocjena hotela još uvijek prilično dobra, odnosno bilježi visokih 4.5 na TripAdvisoru, izgleda kako TUI Kalamota živi na staroj slavi, jer jednostavnim filtriranjem komentara samo na ovu godinu dolazimo do nevjerojatnog zaključka – više od polovice komentara su negativne prirode. A čak i oni pozitivni u svojim recenzijama često naglašavaju kako hotel ima problema s osobljem koje bi trebao riješiti. 

„Uložite u zapošljavanje više osoblja, obuku tog osoblja i stvaranje pristojne upravljačke strukture. Tada biste imali zadovoljno osoblje i sretne goste. Trenutno u cjelini, nažalost, nemate ni jedno ni drugo. Neki ljudi kažu da je ovaj hotel bio izvrstan prije pandemije koronavirusa, pa se stvarno nadam da se može poraditi na tome da se vrati na razinu na kojoj ima potencijala“, stoji u jednoj od recenzija, a uz koju ćemo se i mi složiti. 

Kalamota zaslužuje više. Naši gosti koji posjećuju Hrvatsku, Dubrovačko-neretvansku županiju i Kalamotu – zaslužuju više. 

Iz tiskanog izdanja Dubrovačkog dnevnika

Popularni Članci