Jedan od najperspektivnijih mlađih hrvatskih umjetnika predstavio svoje radove u galeriji Flora
Slikar, grafičar, ilustrator, konceptualni umjetnik i dizajner Nikica Jurković, za kojeg likovni kritičari kažu da je jedan od najperspektivnijih mlađih hrvatskih umjetnika, predstavio je svoje radove u lapadskoj galeriji “Flora“. Izložbu radova “Bez naziva (Procesi)“ kojima je autor taj zagrebački umjetnik otvorila je Ivana Pegan, a na otvorenju okupljeni ljubitelji umjetnosti su imali rijetku priliku svjedočiti da im se umjetnik koji je diplomirao grafiku na zagrebačkoj Akademiju likovnih umjetnosti “otvorio“ te rekao nešto više o izloženim radovima i kako su nastali.
- Prvi put izlažem u Dubrovniku i kako me skoro nitko ne poznaje, odlučio sam predstaviti svojih pet radova nastalih od 2021. godine do danas. Od izloženih su radova tri “živa“ i još uvijek su u procesu izrade i dio su mojih rutina i situacija svakodnevice. Kad uočim neku naviku ili rutinu, fokusiram se i to može trajati u nedogled. Radim tematske cikluse i ciklus “Odlikaši (Sakupljači petica)“ nastao je od papirića rizli koje označavaju da je u paketu papirića za motanje duhana ostalo samo pet komada. Osobno sam ih skupljao ili su mi ih darovali prijatelji, također pušači i taj će rad živjeti vjerojatno sve dok pušim. Rad “Ovo je patka (Oglasi)“ nastao je kad sam došao u Beograd i prolazeći svaki dan kroz potpunu “mrtvi“ prolaz koji povezuje Balkansku ulicu i Terazije vidio sam fontanu koja nije bila u funkciji. U prolazu nije radila ni jedna trgovina i tu sam zalijepio crtež patke. Kad su prvi put uklonili taj crtež, napravio sam kopiju uz oglas koji se referira na traj crtež i tako svaki put kad bi ga uklonili. Tako sam ostvario indirektni dijalog s prolaznicima i živi prostor koji poprima beskonačnu dubinu. Najstariji rad su grafike formata tramvajskih karata, a moja ideja bila je da svaki put kad koristim javni prijevoz “oštancam“ komade papira dimenzija tramvajskih karata čime su te karte postajale grafike, a unutar mjesec dana su postale oblik “skupljanja vremena“ – rekao je Jurković, da bi na upit po čemu se izdvaja od svoje generacije suvremenih mlađih umjetnika, naglasio je kako je “njegova specifičnost u njegovom ritmu i dok god radi na tome, taj rad i dalje živi“.
Klamericom učvršćeni snop potpisanih rednih brojeva koje je Jurković vremenom sakupljao u tzv. redomatu McDonald'sovog naplatnog uređaja za pristup šalteru svjedoči o apsurdnosti modernog života u kojem smo svi, bez osobnog identiteta svedeni na broj iz aparata. No, upravo su umjetnikovi potpisi na tim rednim brojevima dali im dotad nepostojeći identitet, a činjenicom da listići postupno blijede a potpis ne, umjetnik želi pokazati kako potpis zapravo označava pobjedu nad anonimnosti.
Navedimo i to da je Jurković prošle godine dobitnik nagrade “Radoslav Putar“ za najboljeg mladog likovnog umjetnika u Hrvatskoj, a nagrada mu je omogućila i dvomjesečni studijski boravak u New Yorku.