Uskoro promjene: Trgovci će morati objavljivati cijene svih proizvoda, kupci će ih lako moći uspoređivati
Prema novom zakonu, svi trgovci u Hrvatskoj će morati na internetskim stranicama objavljivati cijene svih proizvoda, a ne samo letka s akcijskim cijenama.
Na taj način potrošači bi trebali imati transparentniji izbor pri odlukama kod koga žele ostaviti svoje novce. Pridržavaju li se trgovci tih pravila provjeravat će Državni inspektorat. Osim toga, zakon predviđa i mogućnost praćenja promjene cijena, što znači da će svaki trgovac morati uz trenutačnu maloprodajnu cijenu jasno naznačiti i prethodnu cijenu proizvoda. Ne budu li se trgovci držali ovog zakona kazne idu i do 30 tisuća eura.
O tome hoće li se na ovaj način konačno uvesti prava tržišna utakmica među velikim trgovcima i kako bi to trebalo izgledati u praksi, za Net.hr govori Josip Muller koji je osmislio aplikaciju za uštede.
"Mi kao vodeća aplikacija za uštede, koju je skinulo 240 tisuća ljudi, pozdravljamo taj korak gdje će ljudi moći vidjeti ne samo promotivne cijene već i sve cijene pa tako i usporediti košarice kod raznih trgovaca. Ono što trebamo znati je da takav korak iziskuje određene operativne izazove kod trgovaca. Neki trgovci imaju različite cijene u raznim formatima, zatim različite cijene ovisno o sezoni pa čak i po kvartovima. Po meni je jako bitno da se jasno definira je li se trebaju objavljivati sve cijene ili samo u one u najvećem formatu dućana kako korisnici bi na kraju bili sigurni da imaju točnu informaciju, jer mi samo možemo prenijeti informaciju od trgovca. Ovisno o kvaliteti informacije i korisnici će imati kvalitetu informacije", rekao je.
Riječ je zapravo o izraelskom modelu transparentnosti cijena, a već ga je preuzela Italija. Sada je na redu Hrvatska, a Muller je podijelio svoje razmišljanje o tome kada možemo očekivati vidljive znakove da je stvar uspjela ili nije.
"Prvo trebamo vidjeti u kakvom će formatu biti objavljivani podaci i koliko će se često osvježivati kvaliteta tih podataka. Na temelju toga mi možemo dodati u našu aplikaciju modul poredbe cijena gdje će ljudi moći uspoređivati košarice po trgovačkim lancima, a ovisi i o tome koliko će ljudi htjeti koristiti to rješenje. Znamo da su ljudi u Izraelu vrlo racionalni. Pitanje je hoće li kod nas ljudi htjeti uložiti svoje vrijeme i trud da bi dodali 30-ak proizvoda i na temelju usporedbe odabrali svoju košaricu, to može odlučiti svatko za sebe. Ono što je bitno da se ovim potezom da mogućnost ljudima pruža. Ljudima koji gledaju na svaki euro i u tom smislu mi pozdravljamo tu inicijativu", zaključio je.