NEŠTO ŠTO ĆE ZANIMATI IZNAJMLJIVAČE Booking.com uvodi kvadratiće umjesto zvjezdica i to su fantastične vijesti

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Ivona Butjer
Tko god putuje, jasno mu je da su kriteriji za kategorizaciju hotela i privatnog smještaja od države do države posve različiti. Primjerice, hotel s tri zvjezdice u susjednoj Italiji ne nudi istu razinu i kvalitetu usluge kao njegov " brat blizanac" u Hrvatskoj.

Ako se čime ovdje možemo pohvaliti, to je da se zvjezdice vlasnicima turističkih kapaciteta ne dijele šakom i kapom pa gosti često budu ugodno iznenađeni onim što u tom smislu zateknu u Hrvatskoj i o tome ostavljaju pozitivne komentare na društvenim mrežama, svjesni da tri zvjezdice na Jadranu "pizaju" kao objekti koji negdje drugdje imaju oznake najviše kategorije.

Najviše konfuzije stvaraju oznake apartmana, pa gosti teško mogu na temelju dodijeljenih im zvjezdica ocijeniti o kakvome se objektu radi i što mogu očekivati za cijenu koju su spremni platiti.

Globalno mjerilo

Dok će u Hrvatskoj, zbog izuzetno velike ponude na tržištu i kvalitete koja je prati - jer je borba za svakog gosta ovdje nesmiljena - gost uživati komfor i u apartmanu od tri zvjezdice, na francuskim bi skijalištima, primjerice, mogao u objektu iste kategorije doživjeti teško razočaranje. Sobice bez besplatnog interneta, posuđa ili dovoljno posteljine, stvarnost su i po mnogim razvikanim europskim destinacijama, no u Hrvatskoj na takve smještajne objekte, u kategoriji tri zvjezdice, sigurno (više) nećete naići.

Jest da je udio privatnog smještaja u ukupnoj masi turističke ponude prevelik, ali smo zato kvalitetom nadišli konkurenciju. Ali, kako to osvijestiti među našim gostima? Kako im objasniti da naše tri zvjezdice - a takvih je apartmana najviše - sjaje punim sjajem? E, tu bi nam mogao pomoći Booking.com, koji kao najveći globalni online servis za oglašavanje smještaja uvodi ocjene kvalitete za apartmane, vikendice i vile. Sustav je sličan hotelskoj klasifikaciji, ali se odnosi na privatni smještaj koji preferiraju Booking.comovi posjetitelji, i uvelike će olakšati usporedbu smještaja gostima jer će biti uspostavljen na istim kriterijima.

- Ova će ocjena služiti kao globalno mjerilo putnicima kako bi jednostavnije mogli prepoznati i odabrati objekte koji odgovaraju njihovim kriterijima za kvalitetu. Čak 39 posto putnika diljem svijeta i 60 posto putnika iz Hrvatske, u 2020. će radije odabrati boravak u vikendici ili apartmanu, a ne u hotelu, a broj zvjezdica jedan je od najpopularnijih filtera na Booking.comu, pa ova inovacija odražava stalnu predanost i ulaganje Booking.coma u stvaranje što jednostavnijeg iskustva putovanja - priopćila je Andrea Filipović iz Dialog-komunikacija u ime Booking.coma.

Splićanka Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK, misli da će ova inovacija svakako koristiti gostima ali i privatnim iznajmljivačima.

- Booking.com već ima toliko iskustva u toj branši i stvorili su tako jako ime da su svakako vezali uza se veliku klijentelu koja ima povjerenja u usluge koje pružaju, pa će tako vjerovati i njihovom sustavu ocjene kvalitete apartmana, ako, naravno, zaista bude vjerodostojan. Dakle, budu li sami držali do uspostavljenih kriterija i ako oni budu pod nekom vrstom kontrole, a ne da tu gosti presuđuju pišući ovo ili ono, za svoje će klijente puno napraviti. To će im povećati interes gostiju jer će se oni, birajući smještaj, oslanjati na njihove ocjene. Što se naših iznajmljivača tiče, te nam ocjene mogu biti dobar orijentir u smislu usporedbe s konkurencijom u drugim zemljama. Na taj ćemo način shvatiti i to koliko je naš zakonodavni okvir, što se kategorizacije tiče, u skladu s onim što se radi drugdje, no mi se u tom smislu nemamo čega sramiti, dapače, nudimo više od drugih - kaže Martina Nimac Kalcina.

Više pročitajte OVDJE.

Popularni Članci