'

Kako je Hrvatska rent a car kuća dovela slovenske kolege u bankrot

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Za rent a car tvrtke je protekla godina prošla burno. Dio onih koji su kršili zakon, točnije kršili Istambulsku konvenciju o zabrani iznajmljivanja stranih vozila, su i platili velike kazne te su im, od strane carine oduzeta vozila. Najbolje su prošli oni koji su se uspjeli izvući, a zasigurno je bilo najteže onima koji su radili po zakonu, a iz razloga što su imali nelojalnu konkurenciju.

Više od pedeset slovenskih vozila je zaplijenjeno tvrtki Avis Rent a Car (koja je ujedno i vlasnik licence Budget). Oni su od tvrtke Avis iz Slovenije uzeli u podnajam više od 150 vozila. Avis je druga najstarija franšiza, prisutna u više od 120 zemalja svijeta. Iza Hrvatskog naziva Avis se skriva više tvrtki koje se otvaraju jedna za drugom i to periodično, ovisno o tome kada jedna padne u blokadu. Tako se samo u zadnje dvije godine cijela priča vrti oko Spectator Internacional d.o.o., Autonajam d.o.o., Auto Superbia, dok je to ranije, dok je bilo malo više novaca bila tvrtka Spectator Avant d.o.o., članica grupe Spectator, inače zastupnika za jahte Sunseeker i Aston Martin. 


Obitelj Crnčević je upravo postala poznata u Hrvatskoj po zastupstvu plavog programa Sunseeker. Proteklih godina je preko njihove tvrtke u Hrvatsku upala i NLB Ljubljanska banka i to otvaranjem liznig kuće, obzirom da od HNB-a do okončanja postupka hrvatskih štediša u Ljubljanskoj banci, nisu mogli dobiti suglasnost za otvoriti banku.
Kasnije je preko njih otvorena i Tesla banka u Hrvatskoj, ali su u svakom slučaju, Crnčevići protekle tri godine u velikim financijskim dubiozama, pa im je zadnja karta spasa bilo rent a car poslovanje koje su pokrenuli prije osam godina.

Tada im je naravno, ovaj posao bio stvar prestiža, a danas preživljavanja.
Iako su kršili zakon da se nepripadno okoriste, nisu se sjetili gotovo tri godine uplatiti svojim djelatnicima doprinose. Djelatnica iz Zagreba, koja je željela ostati anonimna, kaže:
-Situacija nije nimalo blistava, nema povrata poreza jer oni u upravi „ne znaju“ plaćati doprinose, a plaća kasni po par mjeseci. Vozila i sada fali bar 100, a pitanje je hoćemo li ih i kada dobiti, jer Slovenskih više – nema.

Njima je na graničnim prijelazima, mahom prema Dubrovniku, Bistrini i Kleku, oduzeto više od trideset slovenskih vozila koja su iznajmljena u Hrvatskim poslovnicama. Sukladno Istambulskoj konvenciji to je carinski prekršaj, a prema navedenim propisima strano vozilo se može vratiti u drugoj državi, isto tako i iznajmiti u stranoj državi, pod uvjetom da ide prema svojoj državi. Avis Hrvatska je gotovo cijelu sezonu 2012. radila s tim vozilima na području RH, pa je samim time oštetila državu za više milijuna kuna po stavkama PDV-a na vozila, trošarine, cestarine.

Oni zabrljali, Slovenci bankrotirali

Ministarstvo financija je tek u kolovozu shvatilo da je na cesti previše slovenskih vozila, pa su krenuli u rat s ilegalnim iznajmljivačima. Osim Avisa, vozila je izgubila još jedna rent a car tvrtka, ali je u međuvremenu platila kaznu od 200 tisuća eura, pa je dobila vozila natrag.

Treća za koju se zna je prošla nekažnjeno. Tvrtka Vero rent ili Vero Mobilis d.o.o. iz Rijeke je svoja vozila kada je počela „gužva“ na graničnim prijelazima parkirala na parkinge i nije ih više davala korisnicima. Vlasnik tvrtke, Bosanski državljanin, Dženan Husejnović je šleperima pokupio vozila iz Dubrovnika, Splita i Zagreba, te u poslovnim knjigama uništio dokumentaciju. Inspektori porezne uprave nisu našli ništa i on je danas miran čovjek.
Obzirom da je Avis Slovenija izgubio više od 50 vozila koja su bila u vlasništvu lizing kuća, došao je dan naplate. Vozila više nisu u njihovom posjedu, nego u carinskim skladištima, a lizing kuće potražuju vozila. Kako su dobili informacije o blokadi vozila tako su iznosom vrijednosti svih vozila blokirali Slovence. Pretpostavlja se da je riječ o više od 900 tisuća eura iz čega je i njima bilo teško isplivati.

Avis Slovenija / Alpe No.1 d.o.o. danas je i službeno u stečaju.

Ulaskom u EU se ništa ne mijenja

Ulaskom u EU stvari ostaju iste, međutim velike internacionalne tvrtke koje u Hrvatskoj svoje poslovanje vode noseći jednu od pet najvećih franšiza ostvarivati će dosta velike flotne popuste koje njihove korporacije dogovaraju na globalnoj razini. To bi mogao biti veći problem za dilere automobila u Hrvatskoj jer se vrlo lako može dogoditi da tvrtke poput Sixta, Hertza ili Europcara svoju flotu počne nabavljati u Austriji ili Njemačkoj.
 

Popularni Članci