Je li Hrvatska preskupa? Direktor Turističke zajednice: "Još smo uvijek konkurentni u odnosu na Španjolsku, Grčku i Italiju"
Tema o tome je li Hrvatska preskupa kao turistička destinacija i što nas čeka ovog ljeta u turističkom sektoru bila je središnja u emisiji Otvoreno.ž
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je da su trenutačne turističke statistike zadovoljavajuće.
Govoreći o praćenju rezultata, objasnio je kako se promatraju tri ključna vremenska razdoblja: “prvih šest mjeseci, prvi dio turističke predsezone, koji nam je izrazito bitan. Zatim glavni dio godine, odnosno dva ključna ljetna mjeseca. I onda postsezonu”. Također je podsjetio da Hrvatska ne cilja samo na ljetne goste, već se pozicionira kao cjelogodišnja destinacija, prenosi HRT.
Ministar je naveo da se aktualni podaci uglavnom uklapaju u ranije zacrtana očekivanja. “Imali smo oscilacije, treći mjesec imao je veliki pad, gotovo 30 %, pa je onda četvrti mjesec imao rast. Početak lipnja je iznimno dobar, tako da vjerujem da ćemo u najmanju ruku ponoviti rezultate za turističku predsezonu koje smo imali prošle godine”, rekao je Glavina.
U međunarodnoj promociji Hrvatska se nastoji prikazati kao destinacija koja nudi dobar balans između cijene i kvalitete. I premijer Andrej Plenković nedavno je poručio kako je važno da turistički sektor ostane razuman u formiranju cijena, budući da i druge zemlje imaju more i konkurentsku ponudu.
“Utakmica je nikad ozbiljnija, nikad otvorenija, ovisi o nama kakav ćemo imati turistički rezultat”, dodao je Glavina, podcrtavši koliko je odgovornost sada u domaćim rukama.
Britanci se vraćaju
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić pojasnio je da struktura gostiju varira ovisno o dijelu godine: “Uobičajeno je da je struktura gostiju u prvom dijelu godine nešto drugačija nego na kraju godine, kada primat preuzimaju strana tržišta koja gravitiraju prema Hrvatskoj u ljetnim mjesecima i kada ostvarujemo najveći promet”.
Među stranim gostima i dalje prednjače turisti iz Njemačke, a slijede ih Austrijanci, Slovenci, Česi i Poljaci. Posebno je istaknuo i povratak britanskih posjetitelja: “Prošle godine zabilježili smo potpuni povratak britanskog tržišta i ove godine imamo kontinuitet rasta turističkog prometa s tog tržišta”.
Staničić smatra da raznolikost tržišta s kojih Hrvatska privlači goste govori o njezinoj privlačnosti i kvaliteti: “To znači da smo interesantni, da smo jedna od najpoželjnijih destinacija, da smo prisutni na tržištu kroz brojne marketinške aktivnosti, kampanje, suradnje i sve ono što radimo u kontekstu promocije Hrvatske kao cjelogodišnje i kvalitetne turističke destinacije”.
Ostojić: Cijene su u skladu s kvalitetom
Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, napomenuo je da konkurentske destinacije ulažu ozbiljne napore te da Hrvatska mora biti na oprezu. “Konkurencija ne spava. Prema sadašnjim brojkama u organiziranom dijelu hrvatskog turizma, pritom mislim na hotele i kampove, stvari su relativno dobre. Ne postoji nekakva bojazan za neke velike teškoće i sve ide ka brojkama od lani”, rekao je.
Očekuje da će prihodi u hotelijerstvu i kampingu ove godine biti veći za 3 do 5 % u usporedbi s prošlom godinom. “Dobro smo čuli poruke koje su nam upućene, no hrvatski hoteli su prošle godine u odnosu na pretprošlu poskupjeli svega 1,9 %”, dodao je, ističući i impresivne podatke o popunjenosti:
“Hrvatski hoteli s pet zvjezdica prošle godine 15. kolovoza bili su popunjeni 96,5 %, a kampovi s pet zvjezdica bili su popunjeni 100 %”. Zaključio je: “To znači da tržište prihvaća ove cijene koje nudimo u odnosu na kvalitetu koju nudimo”.
Fokus na kvalitetu i stabilnost cijena
Joso Smolić, potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore zadužen za ugostiteljstvo i turizam, naglasio je važnost zadržavanja visokog standarda usluge i sigurnosti. Goste u Hrvatskoj, kako kaže, dočekuju poznata destinacija, sigurnost i kvaliteta.
Po njegovim riječima, cijene u ugostiteljskom sektoru zasad su ostale na razini prošle godine. Pozvao je kolege iz struke da pokušaju zadržati postojeće cijene, uz poseban naglasak na kvalitetu usluge.
Kristjan Staničić se osvrnuo i na usporedbu Hrvatske s konkurentima poput Španjolske, Grčke, Italije i Francuske: “Omjer cijene i kvalitete u Hrvatskoj u odnosu na Španjolsku, Grčku, Francusku, Italiju, kao naše najveće konkurente, s obzirom na naše interne analize, ali i istraživanja koja pratimo na globalnoj razini, govori u prilog tome da je Hrvatska još uvijek, generalno gledajući, cjenovno konkurentna zemlja”.
Pred turističkim djelatnicima je, zaključuje, vrlo intenzivan period: “Puno je posla pred nama, moramo biti mudri i pametni u formiranju cijena. Potruditi se da damo najveću razinu kvalitete i da budemo dobri domaćini”, zaključio je Staničić.