/* */

Što je pokazalo posljednje brojanje prometa i analiza raskrižja u Dubrovniku

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Petar Ipšić

Na temelju projektnog zadatka Grada Dubrovnika u lipnju je izvršeno ručno i automatsko brojanje prometa na gradskom području. 

Brojanje se vršilo 24. lipnja u periodu od 6.30 do 20.00 sati, a u svrhu dobivanja nove prometne slike koja je rezultat niza prometnih i građevinskih zahvata, odnosno mjera koje je Grad realizirao. Posljednja mjerenja prometa izvršena su 2011. u sklopu izrade prometne studije.

Analiza tvrtke 'Promel Projekt' pokazala je da su poboljšanja postignuta na svim raskrižjima, osim na Domu zdravlja na kojem nisu provedene nikakve mjere, ali je zbog svog položaja u prometnom sustava Grada izvršeno istraživanje i analaiza.

Rekonstrukcija pojedinih segmenata mreže a pogotovo raskrižja Spitski put-Nazorova utjecali su na prometnu sliku na raskrižju Dom Zdravlja. Na privozu Splitski put smanjeno je prometno opterećenje dok je na privozima Put Republike i P. Čingrije povećano. Privoz iz Ulice A. Starčevića ima jednako prometno opterećenje kao i 2011. godine.

Razina uslužnosti na raksrižju Ilijina Glavica poboljšana je iz razine D (stabilan tok visoke gustoće) na razinu C (stabilan tok pod značajnim utjecajem drugih sudionika u prometu). Na raskrižju V. Nazora i A. Hebranga provedenim rješenjem omogućeno je lakše uključivanje iz ulice A. Hebranga što je doprinjelo i povećanju prometa na predmetnom privozu. U usporedbi sa 2011. godinom prometn na raskrižju povećan je za 15.2 posto.

Rotor na Pošti Lapad ima razinu uslužnosti B (stabilan tok), a povećana je sigurnost pješačkog prometa.

Mjerenje prometnih tokova u zoni Lapad Stanice pozuje dnevno opterećenje od 33250 vozila dnevno. Najopterećeniji je privoz je iz Vukovarske ulice sa 12520 vozila dnevno dok privoz iz Obale S. Radića i N. Tesle imaju opterećenje od 10002 odnosno 10728 vozila dnevno.

Analiza navodi i kako je na raskrižju Lapad stanica prometno opterećenje smanjeno za 11.8 posto zbog promjene u odvijanju prometa kroz spojnu cestu. U drugoj fazi predviđena je semaforizacija raskrižja i pješačkih prijelaza te njihova koordinacija.

U zaključkju analize prometnog elaborata navodi se kako je uz mjere u individualnom prometu potrebna provedba mjera u poticanju javnog prijevoza kroz kombinaciju različitih instrumenata prometne politike od tehnologije, korištenja prostora, infrastrukture, upravljanja do formiranja cijena.

-'Planovi Grada da oslobodi Ul. branitelja Dubrovnika, Ulicu N. Tesle i dio Ulice obala S.Radića od individulanog prometa doprinjet će značajnom iskoraku u razvoju i poticanju pješačkog prometa i pješačkih zona', stoji u zaključku elaborata. 

(pi)

Popularni Članci