Šire se teške optužbe na račun nacionalnog Crvenog križa u Petrinji
Nakon što je europarlamentarni zastupnik Fred Matić progovorio jučer o nepovjerenju u Crveni križ i Caritas, navodeći kako njima ne bi uplatio ni jedne lipe za pomoć stradalima u potresu koji je pogodio Petrinju i okolicu, jer se, kaže, boji gdje bi taj novac završio, po društvenim mrežama su se krenuli javljati volonteri koji su pomagali u Petrinji.
Dio volontera tvrdi da nacionalni Crveni križ, koji ima prihvatni centar na teniskim terenima u Petrinji, radi loše. Tvrde da djelatnici nacionalnog Crvenog križa po noći spavaju, dok istovremeno volonteri iz gradskog Crvenog križa rade punom parom.
Za početak treba razjasniti da u Petrinji postoje gradski Crveni križ i nacionalni Crveni križ.
Marina Lokner, predsjednica gradskog Crvenog križa, volonterka i liječnica, specijalistica obiteljske medicine koja se cijeli život bavi humanitarnim radom, za Index je rekla da su Gradsko društvo Crvenog Križa i nacionalni Crveni križ dvije različite stvari.
"Mogu reći da nam jako šteka komunikacija s nacionalnim Crvenim križem. Mi manekene ne trebamo, nama trebaju radnici. Na različitim smo lokacijama, mi smo na Trgu hrvatskih branitelja u šatorima, vani na kiši, dok je nacionalni stožer Crvenog križa smješten na teniskim terenima koji su zatvoreni", ispričala nam je i rekla da volonteri gradskog Crvenog križa neprestano rade.
Jedan od volontera na Facebooku je napisao komentar u kojem je opisao što se događalo u prihvatnom centru nacionalnog Crvenog križa u Petrinji, a razgovarali smo i s volonterima koji su nam potvrdili te navode.
"Oko 3 ujutro je došao vojnik u šator te rekao da je došao kamion od vojske i da treba istovariti. Na to se digao stariji gospon iz CK i rekao da istovara nema jer njegovi kolege spavaju, naravno, vojska i nas par je istovarilo kamion. Tuga, tuga, ekipa iz CK pije Colu, Fantu koji su bili namijenjeni stradalima, svi ostali su pili vodu. Sortiranje hrane od skupljih čokolada (Milka i sl.) na jednu stranu do jeftinijih na drugu, nemam riječi", ostavio je komentar na Facebooku jedan od volontera koji su odmah nakon potresa iz Zagreba došli pomagati ljudima u Petrinju.
Nacionalni Crveni križ je nakon objave ovog teksta na Facebooku objavio podulji status u kojem odgovaraju na optužbe.
"Tragom dijela komentara ispod objavljenih statusa, želimo istaknuti sljedeće:
1. Timovi Crvenoga križa, zajedno sa HGSS-om, Civilnom zaštitom, policijom i Hrvatskom vojskom i ostalim humanitarnim organizacijama koje djeluju na terenu, obilaze sela ( više od stotinjak, previše njih da bismo ih ovdje nabrajali) te stradale gradove i dijele humanitarnu pomoć. Uvijek postoji mogućnost da je u obilasku neka kuća propuštena, ali ako znate za neki takav slučaj, slobodno nam javite točne podatke (adresu, mjesto) na 0800 1188 i mi ćemo odmah otići dostaviti pomoć.
2. Skladišta su nam puna donacija i to je jako dobra vijest zbog ljudi kojima je pomoć potrebna. Iz tih skladišta neprestano odlaze paketi hrane, higijene, odjeće i ostalih potrepština stradalima u potresu. Roba se u skladištima ne zadržava već se dijeli i svim raspoloživim sredstvima distribuira na teren. Dijele ju volonteri Crvenoga križa, kao i volonteri drugih organizacija i službi te samoorganizirani volonteri. Razvrstavanje koje oduzima dio vremena je potrebno jer se krajnjim korisnicima mora dostaviti ono što im doista treba, a ne artikli koji će im biti beskorisni u ovom trenutku. Roba se razvrstava po proizvodima i količini, a ne po kvaliteti ili cijeni. Svaki put kad apeliramo da se ljudi strpe sa slanjem donacija, činimo to jer će ova situacija potrajati i pomoć će biti potrebna i u narednim tjednima, a ne samo ovih nekoliko dana. Važno je podsjetiti kako moramo voditi računa da roba ne propadne.
3. Prikupljena financijska sredstva, kao i u svakom drugom apelu koji smo raspisali, bit će vrlo transparentno i lako provjerljivo utrošena za pomoć stradalim ljudima, a o čemu ćemo dnevno izvještavati.
4. Komentari da se baca hrana nisu točni, ali točno je da kao humanitarna organizacija koja je obvezna djelovati u skladu sa zakonima RH, ne možemo dijeliti hranu kojoj je istekao rok trajanja, koja na sebi nema deklaraciju ili je riječ o domaćim proizvodima neprovjerene zdravstvene ispravnosti.
Molimo da se koncentriramo na stvarne probleme i konkretne informacije koje možete s nama podijeliti na 0800 1188. Reagirat ćemo na svaku konkretnu i točnu informaciju.
Ujedinimo snage za pomoć stradalim ljudima jer zajedno možemo napraviti značajne promjene za pomoć potrebitima, a što nam je svima cilj", objavili su.