ODLUKA IZVANREDNE UPRAVE Agrokor prodaje hotele i turističke agencije na krajnjem jugu Hrvatske

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: karismaadriatic.com
Izvanredna uprava Agrokora koju vodi vladin povjerenik Ante Ramljak upravo predstavlja svoj plan kako postaviti koncern Ivice Todorića na zdrave noge.

Taj plan ima mnoga ograničenja, poput toga da će se nakon nagodbe s onima kojim Agrokor duguje oko 56 milijardi kuna promijeniti i vlasnici svake pojedine tvrtke. No, uz ta ograničenja, Ramljak je u biti predstavio svoju viziju i potencijal tvrtki koncerna.

Iako je najproblematičniji za poslovanje najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum, on je ključan i za plasman roba ostalih proizvođača iz Agrokora, od Zvijezde, Jamnice, pa do PIK Vrbovca ili Vupika. Nakon smanjivanja broja trgovina sa 700 na za 105, što se već provodi i završit će do kraja godine, izvanredna uprava ne planira otpuštanja niti zatvaranje trgovina. Čak su danas i tražili nove radnike. No, što će učiniti novi vlasnici nakon što Konzum promjeni omjer vlasnika, to će se tek vidjeti.

Ono što će ići u brzinsku prodaju su tvrtke koje nisu osnovni posao Agrokora, dakle nisu niti maloprodajni lanci, niti prehrambeni i poljoprivredni proizvođači. Tu je ukupno 80 tvrtki od kojih su 16 potpuno neaktivni. I ranije nije bilo jasno zašto je Todorić ulazio u sve te poslove pokraj osnovnog poslovanja. Tako će na prodaju ići Adriatica.net, velika turistička agencija koja je brzo izrasla i Agrokor ju je preuzeo. Zatim Karisma Hotels Adriatic, hoteli u koje je Todorić ušao sa meksičkim megalancom KarismomProjektgradnja, građevinska tvrtka koju je Agrokor preuzeo i za kojom se vuku repovi. Zagrebplakat koji je u suvlasništvo s Gradom Zagrebom i ima najveća je tvrtka za vanjsko oglašavanje u Zagrebu. U prodaju ide i Solana Pag, ali i poliklinika Aviva s kojom se Todorić okušao u zdravstvenom poslovanju. To su samo najvažnije tvrtke. Njihova vrijednost još nije poznata, ali je činjenica da su unatoč 1,5 milijardi kuna prihoda, poslovali s gubicima. Te tvrtke imaju čak 201 nekretnine uključujući 21.609 četvornih metara poslovnog prostora, preko 30.000 kvadrata industrijskih nekretnina, 160 hektara zemljišta, pišu 24sata.hr

Podsjetimo, Adriatica.net je nastala od nekadašnje legendarnog Atlasa i najveći je vlasnik turističke agencije Kompas. Također, Karisma Hotels Adriatic je prvo od države preuzela Koločep, potom 2014. Hotele Živogošće, a lani je dovršena i kupnja Hotela Plat.

Popularni Članci