ODLUKA IZVANREDNE UPRAVE Agrokor prodaje hotele i turističke agencije na krajnjem jugu Hrvatske
Taj plan ima mnoga ograničenja, poput toga da će se nakon nagodbe s onima kojim Agrokor duguje oko 56 milijardi kuna promijeniti i vlasnici svake pojedine tvrtke. No, uz ta ograničenja, Ramljak je u biti predstavio svoju viziju i potencijal tvrtki koncerna.
Iako je najproblematičniji za poslovanje najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum, on je ključan i za plasman roba ostalih proizvođača iz Agrokora, od Zvijezde, Jamnice, pa do PIK Vrbovca ili Vupika. Nakon smanjivanja broja trgovina sa 700 na za 105, što se već provodi i završit će do kraja godine, izvanredna uprava ne planira otpuštanja niti zatvaranje trgovina. Čak su danas i tražili nove radnike. No, što će učiniti novi vlasnici nakon što Konzum promjeni omjer vlasnika, to će se tek vidjeti.
Ono što će ići u brzinsku prodaju su tvrtke koje nisu osnovni posao Agrokora, dakle nisu niti maloprodajni lanci, niti prehrambeni i poljoprivredni proizvođači. Tu je ukupno 80 tvrtki od kojih su 16 potpuno neaktivni. I ranije nije bilo jasno zašto je Todorić ulazio u sve te poslove pokraj osnovnog poslovanja. Tako će na prodaju ići Adriatica.net, velika turistička agencija koja je brzo izrasla i Agrokor ju je preuzeo. Zatim Karisma Hotels Adriatic, hoteli u koje je Todorić ušao sa meksičkim megalancom Karismom. Projektgradnja, građevinska tvrtka koju je Agrokor preuzeo i za kojom se vuku repovi. Zagrebplakat koji je u suvlasništvo s Gradom Zagrebom i ima najveća je tvrtka za vanjsko oglašavanje u Zagrebu. U prodaju ide i Solana Pag, ali i poliklinika Aviva s kojom se Todorić okušao u zdravstvenom poslovanju. To su samo najvažnije tvrtke. Njihova vrijednost još nije poznata, ali je činjenica da su unatoč 1,5 milijardi kuna prihoda, poslovali s gubicima. Te tvrtke imaju čak 201 nekretnine uključujući 21.609 četvornih metara poslovnog prostora, preko 30.000 kvadrata industrijskih nekretnina, 160 hektara zemljišta, pišu 24sata.hr.
Podsjetimo, Adriatica.net je nastala od nekadašnje legendarnog Atlasa i najveći je vlasnik turističke agencije Kompas. Također, Karisma Hotels Adriatic je prvo od države preuzela Koločep, potom 2014. Hotele Živogošće, a lani je dovršena i kupnja Hotela Plat.