NAKON DUBROVNIKA, ZADAR Ispali iz igre za terminal u Gružu pa se javili za luku u Gaženici

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Goran Mratinović

Na natječaj Lučke uprave Zadar kojom se tražio koncesionar koji će sljedećih 20 godina upravljati lukom Gaženica, javila se samo jedna tvrtka - Zadar International Port Operations d.o.o. iz Zagreba, javlja Zadarski list. 

Je li ponuda te tvrtke valjana u sljedeća dva mjeseca odlučit će Lučka uprava Zadar, tj. Upravno vijeće LUZ-a na čelu s Božidarom Longinom, koje će potom donijeti odluku o davanju koncesije ili o neprihvaćanju pristigle ponude i poništenju postupka. Temelj za odluku bit će im prijedlog sedmeročlanog Stručnog povjerenstva koje ima zadatak pregledati i ocjeniti pristigle ponude.

Iz LUZ-a ističu kako je jedan od uvjeta natječaja bio da Putnička luka Gaženica postane i matična luka za brodove na kružnim putovanjima. Pojašnjavaju da matična luka znači da se radi o ukrcajnoj luci za putnike i teret, a ne samo luci za dnevni tranzit brodova za kružna putovanja te dodaju kako to donosi novu vrijednost za čitavu destinaciju, kao i mnoge multiplikativne efekte za ukupnu privredu Republike Hrvatske.

-  Ovakav projekt omogućuje Zadru, županiji i Hrvatskoj da po prvi put neka hrvatska luka ima potrebnu infra i suprastrukturu za postati matičnom lukom za brodove na kružnim putovanjima, pojašnjavaju iz LUZ-a gdje su danas zatvorili natječaj za koncesiju koja podrazumijeva pružanje usluga putnicima uz korištenje i održavanje objekata lučke podgradnje i lučke nadgradnje na području luke otvorene za javni promet od osobitoga (međunarodnoga) gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku, nakon što je bio otvoren gotovo tri mjeseca.

Interes za 20 godišnju koncesiju u Gaženici tijekom natječaja pokazalo je nekoliko tvrtki, a zaključenje natječaja dva puta je na njihov zahtjev prolongirano kako bi imali dovoljno vremena za pripremu zahtjevne natječajne dokumentacije, no na koncu se nisu javili, piše Zadarski list. 

Procjena vrijednosti koncesije je 113.183.146,72 kuna. Budući koncesionar imat će 180 dana za pripremu i ulazak u zgradu putničkog terminala, pa će nove lučke tarife i pravila, stupiti na snagu početkom 2019. godine.

Podsjetimo, Global Ports Holding stoji iza francusko-turskog konzorcija Dubrovnik International Port Investment koja se javila za koncesiju putničkog terminala u Gružu. Ipak, Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik lanije donijelo odluku prema kojoj konzorcij nije ostvario uvjete kako bi se sklopio ugovor o koncesiji pa su time 'ispali iz igre'. 

Popularni Članci