DUBROVNIK OVO NE MIRITA! Restoran 'Lajk' češlja policija zbog sumnjivih milijuna, gosti ga opisuju kao horor, a prozivaju ga i strani novinari

Autor: dubrovackidnevnik.hr

Ovakva usluga ne predstavlja štetu samo po goste koji se osjećaju prevarenima, nego po imidž cijele destinacije. I to prepoznaju i sami gosti u svojim recenzijama. Oni pišu kako je šteta da tako lijep i vrijedan grad može imati ovakvu uslugu, u svom samom centru

PIŠE: IVONA BUTJER MRATINOVIĆ, NIKŠA KLEČAK, AHMET KALAJDŽIĆ

Poslovanje restorana 'Lajk', koji se nalazi na Prijekome, vlasnika Frana Banića, već je mjesecima predmet istrage. Početkom listopada je izvršen pretres stana u ulici Od puča u kojem boravi ovaj dubrovački ugostitelj, a neslužbeno doznajemo kako je u sefovima pronađen veliki iznos novca od oko dva milijuna eura!

Također, tijekom pretresa, iz stana se značajna svota novca pokušala prebaciti na taracu na drugoj strani ulice, no u tom je procesu vrećica slučajno pala na ulicu, pravo pred policajce u civilu. Spominje se kako se u vrećici nalazilo nekoliko desetaka tisuća eura. 

PROVJERAVA SE PORIJEKLO NOVCA

Napominjemo kako je riječ o neslužbenim podacima. Iz policije ove detalje nisu mogli potvrditi, s obzirom na to kako krim istraživanje još uvijek traje.

„Možemo potvrditi kako su policijski službenici Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, temeljem prikupljenih operativnih saznanja, početkom listopada ove godine započeli kriminalističko istraživanje vezano za poslovanje ugostiteljskog objekta s područja Dubrovnika. Pretragom je pronađena veća svota novca čije porijeklo se u sklopu kriminalističkog istraživanja provjerava. 

Zbog interesa istrage, više detalja o kriminalističkom istraživanju u ovom trenutku nismo u mogućnosti javno iznositi“, odgovorili su iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske za Dubrovački dnevnik.

INSPEKCIJA NA LJETO ZAPEČATILA RESTORAN

Međutim sve je počelo već na ljeto, kad je Državni inspektorat zapečatio njegov restoran. Neslužbeno doznajemo kako je tada u objektu pronađena vrećica u kojoj se nalazilo oko 60 tisuća eura. 

Potom smo uputili upit prema Državnom inspektoratu odakle su nam potvrdili kako su obavljeni nadzori te kako je utvrđeno više nepravilnosti u vidu normativa i rada suprotnog rješenju, slijedom čega su poduzete prekršajne i upravne mjere. Banića smo tada putem telefona kontaktirali nakon tog saznanja, no on nam je kazao kako 'nema komentara'. 

AMERIKANAC SE POŽALIO DUBROVAČKOM DNEVNIKU: IZAŠLO ME VIŠE, NISAM DOBIO RAČUN

O ovom restoranu dosad se nije pisalo u kontekstu sumnjivog porijekla novca, ali jest u kontekstu, najblaže rečeno, nezadovoljavajuće usluge. Zbog nepoštivanja propisa Grada Dubrovnika, u nekoliko navrata je ostao bez javne površine, što je bila kazna za ignoriranje pravila. Također, na ljeto se redakciji Dubrovačkog dnevnika javio turist koji je posjetio ovaj restoran, a svoje je iskustvo opisao kao neugodno i razočaravajuće – ponajprije zbog cijena i načina izdavanja računa.

“Sve je bilo ispod prosjeka, ali ne i najgore što sam jeo”, kazao je Amerikanac, čiji su podaci poznati redakciji. Dodao je kako se spor između njega i osoblja, za koje pretpostavlja da uključuje i vlasnika, pojavio zbog računa koji mu se činio višim nego što je trebao biti.

Prema njegovim riječima, u restoranu gostima najprije pokažu iznos na ekranu, a zatim ih traže da plate isključivo gotovinom. Kada je Amerikanac inzistirao na papirnatom računu, vlasnik je tek tada počeo unositi stavke u kompjutor. Turist je cijeli postupak snimio i dostavio redakciji.

“Dao mi je nešto novca natrag da me se riješi. Očito uvijek ima pripremljen novac za ovakve situacije. Time ne vara samo goste, nego i državu za porez”, tvrdi Amerikanac.

Ističe kako je hrana bila pristojna, ali nipošto vrijedna cijene koja im je naplaćena. Turisti su, prema njegovom navodu, privučeni ponudom 'specijaliteta' po 15 eura, no račun je ubrzo iznenadio.

Za pet osoba naručili su riblji i pileći specijalitet (po 15 eura), predjelo od mušula (16 eura), te piće – no pivo i voda naplaćeni su po čak 10 eura. Dodatno su im, tvrdi Amerikanac, zaračunali i 15 eura za ulaz u restoran. Požalio se i na desert jer je na pjatu izgledalo kao da je crv, no vlasnik mu je pojasnio kako je riječ o komadiću hobotnice.

Račun je, prema njegovoj procjeni, trebao iznositi 175 eura, no uz dodatni “porez” popeo se na 205 eura. Nakon što je shvatio da nije dobio papirnati račun, vratio se i zatražio ga. Vlasnik mu je tada vratio 30 eura, a turist dodaje kako ga je iduće večeri ponovno posjetio – ovaj put kako bi i druge goste upozorio na ono što se događa.

 “Nisam se žalio na cijenu pića jer smo trebali tražiti meni, ali cijeli način poslovanja je neprihvatljiv. Rekao sam da slobodno zovu policiju jer bih im rado pokazao sve nepravilnosti. Nadam se da će ostati bez posla jer ovakve stvari uništavaju ugled vašeg prekrasnog grada”, rekao je.

TURISTI UPOZORAVAJU NA TRIPADVISORU: GOTOVO TRAUMATIČNO ISKUSTVO!

Slična iskustva dijele i turisti na stranici TripAdvisor, gdje je ovaj restoran ocijenjen ukupnom ocjenom od 2,9, a među pojedinačnim ocjenama prevladava ona najniža - 'terrible' (užasno). A ta ukupna ocjena bi vjerojatno bila još i niža, da se ne temelji djelomično i na 'staroj slavi' tj. 'peticama' koje je dobivao prijašnji vlasnik restorana. Naime, kad je restoran tek otvoren, o njemu su pisali i nacionalni mediji. Prijašnje recenzije su neusporedivo bolje u odnosu na ove posljednje. Kvaka je u tome što se promijenio vlasnik, a otkako je došao novi, srozale su se ocjene. Novi vlasnik prethodno je u vlasništvu imao bistro i wine bar Korta koji je na TripAdvisoru bio najlošije ocijenjen objekt u Dubrovniku. Ukupna ocjena tog objekta je jedinica, a Dubrovački dnevnik ga je prije nekoliko godina posjetio i objavio reportažu o posjetu. U recenzijama na taj objekt gosti su se otprilike žalili na iste stvari koje danas zamjeraju restoranu 'Lajk'. 

Kada se letimično pogleda stranica, u komentarima za restoran 'Lajk' se uglavnom ističu upozorenja poput 'avoid' (izbjegavajte), 'don't eat there' (ne jedite tamo) i 'tourist trap' (zamka za turiste). Kad se ti komentari podrobnije pročitaju, u njima su opisana najrazličitija iskustva razočaranih gostiju koji tvrde kako su prevareni, a u jednom se čak spominje i policija.

U trenutku pisanja ovog teksta, posljednji komentar na TripAdvisoru nosi ocjenu 1, u kojoj gosti kažu kako im je to što su sjeli u restoran bila velika pogreška. Kako navode, rečeno im je kako taj dan poslužuju svježu ribu, kako su naručili svježi file ovrate, a dobili su 'nešto što je imalo okus kao smrznuti oslić'. Dodali su i kako su platili ogromnu cijenu za piće, a kad su se požalili osoblju, ono ih je ignoriralo.

„Ono što je trebao biti ugodan ručak, pretvorilo se u zaista neugodno i gotovo traumatično iskustvo“, navode.

Još jedan korisnik opisuje ovo mjesto kao 'horor', dok drugi kaže kako je 'platio najveću cijenu za najgori obrok koji je imao u životu'.

MODUS OPERANDI: NAPLATI SE BRUTALAN IZNOS NA PIĆU, KAO I USLUGE KOJE NE POSTOJE

Ogorčeni turisti ispisali su na stotine komentara u kojima opisuju svoja neugodna iskustva i o njima bi se dalo dugo i iscrpno. No, sve se svodi na jedan koji je također nedavno ostavljen na stranici.

„Razbojnici su to, ne daju karte pića pa ne znate koliko ono košta. Pa vam ga dosta i naplate. Prlikom plaćanja, možete platiti samo gotovinom, a usto naplaćuju i tri eura po osobi za uslugu“, stoji u jednom od posljednjih komentara.

I to je upravo ono na što se gosti najčešće žale, a opisuje, čini se, modus operandi tog restorana. Naime, restoran tijekom sezone često ima istaknute promotivne cijene menija. Gosti pristanu na to, no ne dobiju karte za piće koje im onda, kako kažu, budu višestruko naplaćene. Neki od njih navode i kako im se zaračuna veća cijena za, primjerice, kruh koji dobiju, ali ga ne jedu.

SVE ZAVRŠILO NA NJEMAČKOJ TELEVIZIJI

Lani je restoran 'Lajk' isprozivao i poznati njemački novinar Peter Giesel u svojoj emisiji Achtung Abzocke koja se bavi turističkom ponudom u europskim destinacijama. Emisija se snimala i u Dubrovniku, a Giesel je sa svojom ekipom popio piće u spomenutom restoranu. Dvije pive, dvije čaše malvasije i vodu platili su 62 eura, što ih je iznenadilo. 

Giesel se nakon toga raspitivao kod ostalih ugostitelja u Gradu o cijenama pića i ustvrdio je da su one bitno niže nego u restoranu 'Lajk'. Zato se odlučio vratiti tamo, sjesti za stol i prije svega zatražiti cjenik pića. Međutim, osoba za koju nije moguće sa sigurnošću ustvrditi je li riječ o vlasniku ili djelatniku restorana jer mu je lice zamagljeno, ignorirao je pokušaje Nijemca da dobije cjenik kako bi provjerio cijene pića te mu je poručio da ode, ako mu se ne sviđa. 

"Kriju cijene jer su previsoke, ovo je jedna od najgorih prevara koje sam doživio u Dubrovniku", kazao je Giesel. Ovaj mu je poručio kako je sve legalno i naredio mu da odmah prestane snimati. "Ne, pustit ću to na njemačku televiziju i upozoriti ljude na ovaj restoran", odgovorio je Nijemac u videu kojeg je naslovio riječima - čuvajte se dubrovačke prevare. 

'KRIJU IME RESTORANA KAD ŽELIMO OSTAVITI RECENZIJU'

Zanimljivo je i to kako je restoran, gdje je to mogao, uklonio ime 'Lajk' s vidljivog mjesta. Dio turista smatra kako je to namjerno napravljeno, kako turisti ne bi mogli provjeriti recenzije, koje su godinu dana uglavnom jako negativne, prije nego sjednu u restoran. 

„Restoran je prevara i poslužuje užasnu hranu s jako lošom uslugom. Toliko je loše da je vlasnik uklonio sve natpise koji se odnose na naziv restorana tako da ih ljudi ne mogu potražiti na društvenim mrežama. Nigdje nećete pronaći natpis 'Lajk'. Pitali smo nekoliko puta vlasnika i konobara kako se zove restoran, rekli su kako se zove 'Prijeko', što je naziv ulice. Hrana je bila užasna, a upravo smo tu platili najveću cijenu za vrijeme našeg boravka u Dubrovniku,“ piše jedan turist. I nije jedini koji se žali kako ime restorana nigdje nije istaknuo. 

„Nema naziva restorana ni na jelovniku, ni na vratima, ni na zgradi, samo na računu, tako da ne znate u kojem ste restoranu dok ne platite račun. Vrlo pametno za 'deranje' turista. Jako ružno iskustvo,“ piše jedan posjetitelj, a drugi dodaje kako mu je osoblje reklo drugo ime kad ih je pitao kako se zove restoran. Prema informacijama s kojima raspolažemo, gosti bi znali dobiti i imena okolnih restorana, zbog čega su probleme imali drugi ugostitelji koji ništa nisu skrivili.

OGROMNA ŠTETA ZA DESTINACIJU

Dubrovnik broji na stotine restorana. U nekima se jede bolje, u nekima lošije, no u rijetkima se jede katastrofalno. Ovakva usluga ne predstavlja štetu samo po goste koji se osjećaju prevarenima, nego po imidž cijele destinacije. I to prepoznaju i sami gosti u svojim recenzijama. Oni pišu kako je šteta da tako lijep i vrijedan grad može imati ovakvu uslugu, u svom samom centru.

Slanjem ovakve slike o Dubrovniku u javnost, razočarani su i ugostitelji s kojima smo razgovarali. Kako nam kažu, vlasnika restorana se naziva 'ugostiteljem'. No, je li on to zaista? Jer, podsjećaju, ugostitelj je onaj koji će gosta primiti kao 'u sebe doma'. A što se ovog konkretnog slučaja tiče, smatraju kako su institucije imale mehanizme, ali i razlog za djelovati puno prije no što je situacija kulminirala. Sada se u isti koš stavljaju neodgovorni pojedinci s ljudima koji su gradili i grade dubrovačko ugostiteljstvo, i s njim žive 365 dana u godini. 

Često se u javnom prostoru govori o tome kako pomiriti grad kao mjesto za življenje i grad kao destinaciju. U tom procesu mirenja često suprotstavljenog, iz vida nikada ne treba gubiti što se to od Grada uzima, a što mu se može dati. U ovom slučaju, od njega se uzima mnogo, ne zbog nečije sposobnosti, baš naprotiv, nego zbog činjenice kako je objekt smješten u raju kojeg su baštinili i na čuvanje ostavili naši stari. Zar je taj raj ovo zaslužio zauzvrat?

Popularni Članci