Ispred elitnih hotela tijekom cijele sezone turisti su gledali nered i glomazni otpad, vodstvo reagiralo nakon našeg upita

Autor: Petra Srebrović Autori fotografija: Goran Mratinović
Prostor Valamara kojega su koristili hoteli grupacije Royal Resort konačno izgleda nešto pristojnije

Volimo se dičiti luksuznim hotelima i turističkom ponudom za goste 'dubokog džepa', imponira nam biti u vrhu ljestvica najpoželjnijih turističkih gradova, svake godine brojimo silne eure koje su posjetitelji ostavili u gradu, a onda tjednima ispred tih istih gostiju stoji glomazni otpad. 

Dok izlaze iz sobe koju su platili k'o suho zlato jer tako priliči Dubrovniku, na putu do plaže pogled im pada na stare jacuzzije, bojlere, pitare s usahlim cvijećem, vreće odbačenog građevinskog materijala i drugo smeće. Prizor je to koji gledamo mjesecima na zemljištu ispred Hotela Royal Princess i Neptun. 

Dogovor dvije hotelske grupacije oko prostora

Zanimljivo je kako taj prostor, iako bi se tako moglo zaključiti 'na prvu', ne pripada kompleksu Royal Resorts, već Valamaru. Zbog toga smo upitali jedne i druge čije je to smeće na parceli ispred hotela s pet zvjezdica. 

„Predmetno zemljište na kojem se nalazi ograđeni parking je u vlasništvu Valamar Riviere, međutim Valamar se istim ne koristi, već je dano u zakup te je od zakupnika zatraženo žurno uklanjanje otpada“, istaknuli su u odgovoru iz Valamara na upit Dubrovačkog dnevnika. 

Inače, nakon našeg upita iz hotela Royal Resorts potvrdili su da su oni zakupci navedenog zemljišta i kako su nam rekli u telefonskom razgovoru „ne radi se o glomaznom otpadu, već sitnom inventaru koji tu sporadično odlažu i koji se ukloni brzo, već nakon nekoliko dana“. Napomenuli smo im kako to baš i nije točno s obzirom na to da otpad s fotografija na tom mjestu stoji najmanje nekoliko tjedana, a dio građana tvrdi kako se radi o mjesecima, a Lapađani koju tuda svakodnevno prolaze kažu kako je na toj parceli to tako godinama. Još manje točna je konstatacija kako se radi o 'sitnom inventaru' jer jacuzzi baš nikako ne možemo nazvati 'sitnim'. 

Započeli s uklanjanjem

Glomazni otpad poput jacuzzija uklonjen je odmah isti dan nakon našeg upita, a kako je do toga došlo? Pa da nije tragično, bilo bi komično. Priča ide ovako - hotelskom gigantu Royal Resorts konkurentski turistički div Valamar naredio je da ukloni smeće, smeće koje se nalazi ispred hotela Royal, i koje gledaju gosti hotela Royal, a uklanjanje traži Valamar. 

Inače, u doba kada čak i stanovnici najmanje razvijenih europskih država počinju razmišljati o važnosti pravilnog odlaganja otpada i kada je baš u Dubrovniku goruća tema novi sustav gospodarenja otpadom, ne treba posebno naglašavati kakav je stupanj svijesti prosječnog dobrostojećeg gosta iz inozemstva gdje se otpad razdvaja, sortira, reciklira pa do najmanjeg detalja. Ovakvi prizori koje su neki od njih gledali tijekom cijele sezone pred hotelima u kojima su odsjedali može gradu biti jedino na sramotu. 

Nakon našeg upita, kako sad stvari stoje, započelo je odnošenje glomaznog otpada, iako ovaj neuređeni dio sigurno zaslužuje bolju pažnju, vlasnika ili zakupnika - manje je bitno, jer Dubrovčani već godinama upozoravaju – lanac i obraslo neobrađeno bilje nije rješenje niti lijep prizor. 

Ali ipak na kraju, bez obzira na sve, obje hotelske grupacije odmah su reagirale što svakako treba pohvaliti. Sezona je bila izazovna, uz globalne peripetije, inflaciju, krizu i kronični nedostatak kadra sigurno nije bilo lako misliti na sve pa je zbog toga možda i ovaj naizgled periferni problem došao u drugi plan. Možda sad pri kraju sezone dođe na red i kompletno uređenje ove zapuštene površine u turističkom središtu Lapada. 

Popularni Članci