/* */

Huawei istražio: Koliko smo pristojni prilikom korištenja pametnih telefona?

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Huawei

Huawei je proveo online istraživanje na uzorku od preko 1000 ispitanika na području Hrvatske među korisnicima pametnih telefona. Većina ispitanika je ženskog spola, dobne skupine od 18 do 25 godina 

Rezultati istraživanja pokazali su zanimljive sociološke trendove i obrasce među Hrvatima koji, ako je suditi po anketi, teško mogu izdržati bez mobitela dulje od jednog dan ili ne mogu bez telefona uopće, a svoje slobodno vrijeme najradije provode upravo na smartphoneu.

Preko 60 posto ispitanika koristi svoj pametni telefon za slanje poruka i društvene mreže, a potom za razgovore i fotografiranje. No, čini se da su svjesni svog ponašanja te čak 67 posto njih smatra da su nepristojni kada koriste mobitel u društvu drugih osoba. Isto tako im smeta kada drugi u njihovom društvu gledaju u svoj pametni telefon i provjeravaju društvene mreže. No, koliko god im bilo neugodno, čak 27 posto ispitanika neće upozoriti osobu s kojom su u društvu da je nepristojna.

83% ispitanika smatra da je nekulturno obavljati telefonski razgovor na razglasu na javnim mjestima, a također više od polovice njih ne voli kada ih netko fotografira bez dozvole te jasno daju do znanja da im to nije u redu.

Zanimljiv je, ali i prilično zabrinjavajuć podatak da preko 50 posto ispitanika često ili rijetko koristi mobitel prilikom vožnje. Ipak, čini se da smo svjesni ovog problema o čemu svjedoči podatak da gotovo 90 posto ispitanika smatra da je potrebno osvijestiti korisnike o primjerenom korištenju pametnih telefona.

Službeni izraz za osobe koje zapostavljaju sugovornika radi smartphonea je phubbing. Sastoji se od dvije engleske riječi – phone (telefon) i snubbing (ignoriranje). Iako to radimo najčešće nesvjesno, druga osoba to može, s potpunim pravom, protumačiti kao da nas ne zanima. Čak 90.8 posto ispitanika nije znalo odgovor na pitanje što znači ovaj pojam, a upravo je to cilj ove ankete: otkriti navike korisnika pametnih telefona i osvijestiti što širu javnost o njihovom odgovornom korištenju.

Kad je riječ isključivo o uređajima, anketa je pokazala da Hrvati preferiraju crnu i plavu boju mobitela, a najvažnije stavke su im kvalitetna kamera i dugotrajna baterija. 37.4 posto ispitanika spremno je za novi mobitel izdvojiti do 2000 kuna, 34 posto njih od 2000 do 4000 kuna dok 13 posto ne pita za cijenu kada je u pitanju uređaj koji žele.

Na odgovore anketiranih, njihove želje i interese savršeno odgovara novi Huawei P30 Lite pametni telefon koji je namijenjen nešto mlađoj i urbanijoj publici. Njegova cijena iznosi nešto više od 2.000 kuna, a u trgovinama se može pronaći upravo u plavoj, crnoj te bijeloj boji. Prednost mu je lakoća korištenja te iznimna 48 MP trostruka AI kamera sa spektakularnim mogućnostima i iznimno dobrim noćnim načinom rada.

O Huaweiju

Huawei je sa svojim proizvodima i uslugama prisutan u više od 170 zemalja, a njima se koristi trećina svjetske populacije. Tvrtka je osnovana 1987. godine, a danas je vodeći svjetski pružatelj rješenja na području informacijske i komunikacijske tehnologije. Inovacije su oduvijek u samoj srži kompanije, a od 188 tisuća zaposlenika, njih 80 tisuća u 2018. godini bilo je uključeno u istraživanje i razvoj pa ne čudi činjenica da je tvrtka jedan od najvećih nositelja patenata. Globalna mreža Huaweija izgrađena je na gotovo 30 godina ekspertize u telekom sektoru, a posvećena je pružanju najnovijih tehnoloških iskoraka potrošačima diljem svijeta.

Za više informacija posjetite Huawei stranicu za korisnike, Facebook stranicu Huawei Mobile Hrvatska , Huawei Mobile Hrvatska Instagram, Huawei Mobile Hrvatska You Tube kanal, Huawei Mobile Hrvatska Twitter te Huawei Forum Hrvatska.

(promo)

Popularni Članci