EKOTAXI: Dubrovnik je zreo za kvalitetniju i jeftiniju uslugu, neka Grad otkloni prepreke za to
Iako je nadležni gradski Upravni odjel za poduzetništvo, turizam i more Grada Dubrovnika do sada zaprimio prijave, a potom i sankcionirao manji broj taksi koncesionara, činjenica je da se niti jedan koncesionar ne pridržava gradske odluke po kojoj građani s pokazom plaćaju niže cijene prijevoza.
Osim navedenog, isti Upravni odjel već mjesecima muku muči kako bi svi koncesionari uveli POS aparate. Neki taksisti su tvrdili kako se radi o pogodovanju jednoj poslovnoj banci, dok druga strana misli kako bi se na taj način uvela bolja kontrola, ali bi se i jednostavnije evidentiralo vožnje u kojima su koncesionari vozili građane po posebnim cijenama. I građani su u interetskoj anketi Dubrovačkog dnevnika rekli svoje mišljenje.
Razlog takve kontrole prvenstveno bi bila preraspodjela vožnji po jeftinijim tarifama, kako se ne bi dogodilo da jedno vozilo odvozi povlaštene korisnike više puta, a drugo vozilo niti jednom.
Dubrovački dnevnik istražio je cijene taksi usluga u drugim gradovima. Taksi koncesionar iz Rijeke se na cijene taksija u Dubrovniku slatko nasmijao i rekao kako u Rijeci voze strance po cijenama s kojima bi njihove dubrovačke kolege trebali voziti građane. Isplati se, pa i mi smo svoje cijene morali regulirati dolaskom konkurencije, međutim cijene u Dubrovniku su preskupe i dobro je da nema liberalizacije taksi tržišta u Dubrovniku, ali samo za dubrovačke taksiste, priznao je taj dugogodišnji taksist.
Otvoreni za dolazak u Dubrovnik
Iz zagrebačka tvrtke Ekotaxi u odgovoru na upit izjavili su kako Dubrovnik vide kao potencijalno tržište svojih usluga.
„Opciju dolaska u Dubrovnik razmatrali smo nekoliko puta i ona je još uvijek otvorena. No, zbog zatvorenog tržišta, odnosno prepreka koje su kroz gradske odluke postavljene, to do daljnjeg neće biti moguće. Apelirali smo na gradske vlasti da se te prepreke promijene kako bi se Dubrovniku mogao pružiti znatno jeftiniji i ekološki osviješten taksi prijevoz, no za sada nismo dobili pozitivne odgovore,' kažu iz zagrebačkog Ekotaxija, dok se još uvijek nadaju kako će dubrovačka gradska uprava liberalizirati tržište.
Kako to oni rade
Svatko tko se u Dubrovniku koristio taksi servisom zna da dubrovački taksisti ne izdavaju račune osim na upit, dok se tek u posljednje vrijeme može platiti i kreditnim karticama.
Cijene variraju od vozila do vozila. Po internetskim blogovima se može naći kritika turista kako cijene nisu transparentne, a da taksimetri pokazuju onoliko koliko vozač želi. Za primjer je jednamušterija rekla kako je za svoju veliku obitelj naručio dva taksi vozila od Pila do privatnog smještaja. Kada su došli na odredište, jedan iznos je bio 73 kune, dok je drugi taksimetar za potpuno istu rutu izbacio osam kuna veći iznos.
Ekotaxi, za razliku od njih, svaku vožnju fiskalizira te izdaju detaljan račun s prijeđenom kilometražom i cijenom prijevoza. 'Uveli bismo i dodatne popuste za studente i umirovljenike. Uvjereni smo da je Dubrovnik zreo za kvalitetniju i jeftiniju uslugu taksi prijevoza, te se nadamo da će u gradskom poglavarstvu i prepoznati sve prednosti koje na tržištu donosi konkurencija,' zaključuju iz tvrtke Ecotaxi.
Infografika
U infografici Dubrovačkog dnevnika donosimo usporedbu cijena u Zagrebu i Dubrovniku. Od same cijene po kilometru vožnje, vrlo bitnu ulogu u konačnom iznosu 'igra' i start kojeg u Dubrovniku cijene sa 27 kuna, dok je isti taj start u Zagrebu kod Ekotaxija nešto manje od devet kuna, a kod Taxi Cammea 15 kuna s uključena dva kilometra.
Kod dubrovačkih taksista se naplaćuje čak i prtljaga u iznosu od dvije kune po komadu prtljage dok je sat vremena čekanja četverostruko skuplji u Dubrovniku u odnosu s čekanjem u Zagrebu.
(Aktivna infografika, za usporedbu cijena kliknuti na naziv tvrtke)
Kad je riječ o suživotu Grada i udruženja taksista, ni gradonačelnik Andro Vlahušić, a ni bivša gradonačelnica Šuica nisu imali baš lagan posao s dubrovačkim taksistima. Podsjetimo, 2003. godine, taksisti su bili u 13-dnevnom prosvjedu. Tada su oštro prosvjedovali i to sve do početka Uskrsa. Kada je trebao početi posao, onda su prekinuli štrajk, koji je potom opet krenuo pet mjeseci nakon što su na dva sata blokirali desni trak Ulice branitelja Dubrovnika od Pila do Boninova.
Razlog štrajka je bio veliki broj izdanih koncesija i povećanje koncesijske naknade sa 150 na 5 tisuća kuna te broj novih koncesija koji se dodjeljivao. Željeli su 72, a dobili 102 koncesije.
Hoće li se obistiniti ideja odluka Grada o jeftinijoj taksi uslugom za građane ostaje za vidjeti u narednom periodu, kada bi akteri ove 'gongule' trebali zajednički sjesti za stol i dogovoriti se u interesu građana Dubrovnika.
Ako do dogovora ne dođe, izvisit će građani koji se idalje neće moći voziti po jeftinijim cijenama. Ili bi možda gradska uprava trebali početi razmišljati o tvrtkama Ekotaxi i Taxi Cammeo, pa tko voli nek izvoli.