Dubrovački profesor održao lekciju: Ako u školama možemo zabraniti neprimjerenu odjeću i opasne predmete, zašto ne možemo i mobitele?
Profesor Ivica Hajdić, član udruge Tata je tata, na svom Facebook profilu komentirao je zašto bi bilo dobro ukinuti mobitele u školama.
"Konačno rješenje ove priče oko škole i mobitela, i konkretna jasna i glasna poruka treba doći izravno od resornog ministra i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, koja bi se odnosila na sve osnovne škole (srednje škole su specifičnije za ovakvom mjerom i iziskuju drugačiji pristup ovom problemu).
E sad zamislite da svi hrvatski mediji prenesu da se od početka školske godine ova mjera uvodi u sve škole kao obaveza, da dođe odluka na sve škole, da se u školu mogu nositi samo i isključivo satovi za pozive i poruke.
Zamislite da se ministar obrati u udarnom terminu Dnevnika, da se strogo zabranjuje uporaba i nošenje mobitela u školu za osnovnoškolce, i da odluka stupa na snagu od prvog dana školske godine uz predstavljene ozbiljnih sankcija za pojedince ako se ne provodi mjera.
Siguran sam da bi benefite od ovakvih mjera imali prije svega učenici, ali i cijelo nastavno osoblje, ali i roditelji.
Imam osjećaj da smo se počeli skrivati iza želja učenika, roditelja, nečeg nametnutog, da smo zaboravili odgojno-obrazovnu svrhu društva da zaštitimo učenike od njih samih i od globalnih anomalija.
Čini mi se kao da se bojimo javno reći ono što nije dobro, prokazati ono što je štetno, kao da nam autoritativnost postala nepoželjna, nego radije biramo liniju manjeg otpora koja nas vodi prema permisivnom odgoju koji nam kaže da se ne treba previše truditi, jer će se „to nešto“ svakako dogoditi.
Bez jasno postavljenih zabrana i granica, izgubit ćemo temeljnu odgojno-obrazovnu funkciju škole.
Opet naglašavam, ako roditelji imaju potrebu komunikacije s djecom iz objektivnih razloga, osobno bi dozvolio jedino satove preko kojih se može ostvariti poziv i poslati poruka, a koji za vrijeme nastave moraju biti ugašeni, jer realno živimo u takvom vremenu konstante komunikacijske ovisnosti.
Mnoge puno razvijenije države su shvatile iz raznih znanstvenih istraživanja koliko negativnosti nosi epidemija mobitela u školi.
Ekranizacija društva općenito, gdje su djeca sve manje koncentrirana, odsutna, gdje im je pažnja skraćena, gdje mobitel ima veliki remetilački faktor na cijeli nastavni proces i još cijeli niz činjenica koje govore u prilog tome, da ih makar za vrijeme nastavnog procesa zaštitimo od digitalnog života koji je apsolutno zavladao životima naše djece i razara ih u svakom pogledu.
Neki ljudi kažu da od zabrana nema ništa, da su one kontraefektivno... Ma ljudi moji, ako u školu možemo zabraniti neprimjerenu odjeću, unošenje bilo kakvih opasnih predmeta i naprava primjerice, zbog čega ne bi mogli zabraniti nešto što apsolutno nije potrebno za vrijeme nastavnog procesa?
Pitanje zabrane je pitanje vremena, a posljedice će biti katastrofalne i razarajuće za društvo, obitelj i pojedinca, kada konačno shvatimo koliko štete našoj djeci rade mobiteli.
Sačuvajmo ih makar u školi. Tih par sati, neka djeca budu ono što trebaju biti. Zaigrana, nasmijana koja ne bulje zombirano u ekran. Toliko smo im dužni. Naša je obaveza da ih štitimo", poručio je profesor Ivica Hajdić.
Grad Zagreb izdao je preporuku zagrebačkim osnovnim školama da zabrane korištenje mobitela.
"U Zagrebu je već veći broj škola samoinicijativno kućnim redom zabranilo korištenje mobitela djeci, uz propisane iznimke i sankcije, a sada ide preporuka za sve i nadamo se da će škole u velikoj mjeri to prihvatiti", poručila je zamjenica gradonačelnika na konferenciji za novinare.