Bolji uvjeti rada za zaposlenike gradskih vrtića, izgrađeno novo raskrižje u Zatonu, predstavljeno ograničenje prometa u zoni oko povijesne jezgre
Grad Dubrovnik ovog tjedna radio je na mnogim projektima i aktivnostima.
Radi se na gradilištu na Lapadskoj obali
Zbog velikog broja upita, obavještavaju se građani da će na Lapadskoj obali u koordinaciji s izvođačem biti omogućen nužni prolaz stanara i gospodarskih subjekata.
Upućuje se sve prolaznike na prilaze poprečnim ulicama, odnosno Ulicom Eugena Kumičića, Uz Giman te iz smjera Ulice Ivana pl. Zajca.
Stanari i korisnici s osiguranim parkingom mogu koristiti isključivo prilaz od strane Orsana.
Zbog sigurnosnih razloga još jednom se mole građani da prolaze koriste isključivo u nuždi i s povećanim oprezom jer se radi o aktivnom i zahtjevnom gradilištu.
Izgrađeno novo raskrižje u Zatonu Velikom za projekt budućeg vatrogasnog doma
Završeni su radovi prometnog uređenja križanja na državnoj cesti D8 u Zatonu Velikom, a koji su izvedeni kao preduvjet realizaciji projekta izgradnje vatrogasnog doma DVD Zaton.
Naime, budući objekt vatrogasnog doma, planira se graditi uz sjeverni rub državne ceste D-8 te će se preko novoformiranog križanja spajati na postojeću javnu prometnu mrežu. Izgradnja trake za lijeve skretače realizirana je proširenjem državne ceste prema sjeveru, a desni skretač s državne ceste iz smjera Dubrovnika ukupne je dužine 41,89 metara. Dionica je opremljena s ukupno 11 stupova javne rasvjete visine devet metara raspoređenih uz sjevernu stranu ceste.
Ukupna vrijednost izvedenih radova je 997.310,47 kuna s PDV-om, a sukladno sporazumu Grada Dubrovnika i Hrvatskih cesta investicija je sufinancirana u omjeru od 50 posto između navedenih strana. Grad Dubrovnik je prethodno izradio potrebnu projektnu dokumentaciju ukupne vrijednosti 38.750,00 kuna s PDV-om. Radove je izvela tvrtka STRABAG d.o.o., dok je tvrtka IGH d.d. provodila stručni nadzor.
Posjetimo, izgradnja Vatrogasnog Doma u Zatonu, koji će imati i društvenu namjenu, uvjetovana je prometnim uređenjem križanja tako da se na državnoj cesti izgradi traka za lijeve i desne skretače i preduvjet je ishođenju građevinske dozvole za izgradnju objekta vatrogasnog doma za koji je prethodno dovršena projektna dokumentacija.
Novim kolektivnim ugovorom zaposlenici gradskih vrtića dobivaju veće plaće i bolje uvjete rada
Novi kolektivni ugovor za zaposlenike u gradskim ustanovama predškolskog odgoja i obrazovanja na snagu stupa 1. ožujka 2023. godine za što će se u gradskom proračunu osigurati dodatnih 1.096.619,24 eura. Ugovor kojim se povećavaju plaće, ali i druga materijalna prava svih zaposlenika, potpisao je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković sa Sindikatom radnika u predškolskom odgoju i obrazovanju Hrvatske i Sindikatom obrazovanja, medija i kulture Hrvatske.
Godinama su djelatnici dubrovačkih vrtića zaostajali u visini primanja u odnosu na svoje kolege koji su isti posao obavljali u općinama Konavle i Župa dubrovačka. Ovim kolektivnim ugovorom osigurana su veća primanja i priznanje za predani rad svih djelatnika dječjih vrtića kojima je osnivač Grad Dubrovnik. Među ostalim, radna prava pomoćnika za djecu s poteškoćama odsada su izjednačena s radnim pravima ostalih zaposlenika.
S obzirom na potrebe i stalan rast broja djeca, gradska uprava u posljednjih šest godina uložila više je od 200 milijuna kuna u objekte predškolskog i školskog obrazovanja te je otvoreno 280 novih upisnih mjesta. Energetski su obnovljeni vrtići Ciciban i Izviđač, izgrađeni su novi vrtići Put na more i Palčica II te je otvoren novi prostor u sklopu dječjeg vrtića u Zatonu.
Osim većih materijalnih prava i preko milijun eura vrijednog povećanja kolektivnog ugovora, Grad Dubrovnik je u siječnju ove godine potpisao i nove ugovore s privatnim dječjim vrtićima kojima su ovim ustanovama osigurana veća financijska sredstva, kako se povećanja cijena ne bi odrazila na roditelje. Do početka nove pedagoške godine u rujnu, Grad Dubrovnik planira otvoriti 120 novih mjesta u gradskim dječjim vrtićima, a procijenjena cijena nadolazeće investicije bit će poznata po okončanju postupka javne nabave.
Grad Dubrovnik prvi u Hrvatskoj donosi odluku o ograničenju prometa u zoni oko povijesne jezgre
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković predstavio je danas nacrt Odluke o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, od Ilijine glavice do Boninova.
Glavni fokus nacrta Odluke je na potrebama građana, a cilj je postići ravnotežu između svakodnevnog života i gospodarskih aktivnosti te potreba turističkog sektora uz zaštitu zaštićene kulturno-povijesne baštine. Uvođenjem posebnog prometnog režima Grad Dubrovnik će na trajno održiv način riješiti probleme prevelikog prometnog opterećenja u zoni oko povijesne jezgre.
Gradonačelnik Mato Franković naglasio je da se radi o prvoj ovakvoj odluci u Republici Hrvatskoj. –„Ona je posljedično element napora ove gradske uprave da Vlada RH izmijeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama, a što je omogućilo Gradu da, u skladu sa smjernicama UNESCO-a, smanji prometno opterećenje u zoni oko povijesne jezgre, a time i negativne utjecaje na spomeničku baštinu“. Gradonačelnik je istaknuo kako i Plan upravljanja kao jedan od osnovnih ciljeva uključuje smanjenje prometa u kontaktnoj zoni.
Dokument propisuje određene uvjete i pravila tko može ući u zonu posebnog režima, a obuhvaća sve kategorije; gospodarske subjekte i privatne osobe. Radi jednostavnosti i preglednosti, postoje oznake u bojama.
Crveno su označeni oni koji u pravilu neće moći prometovati što se odnosi na kamp kućice, kamperska vozila, traktore i slična vozila. Zelenom oznakom označeni su oni koji uvijek mogu prometovati, ulaziti i izlaziti iz zone – poput javnog prijevoza, mopeda, motocikala, interventnih službi, oružanih snaga, HGSS-a. Plava oznaka pripast će građanima koji žive u predmetnoj zoni i imaju prijavljeno prebivalište dulje od godinu dana, a žele svojim vozilom prometovati zonom neometano. Žuta oznaka je za sve ostale, pod uvjetom da imaju reguliran status: PPK, pre-paid parking, parkiralište ili garažno mjesto izvan sustava javnih parkirališta. Smeđa oznaka rezervirana je za različite kategorije gospodarstvenika. Zbog širine ovog segmenta, razlikuju se gospodarstvenici koji obavljaju prijevoz osoba i tereta jer su njihova vozila stalno na kolniku i u javnom je interesu organizirati njihov ulazak, prometovanje i izlaz iz zone. Važno je za istaknuti da se prometovanje turističkih autobusa, osobnih vozila 7+1 i 8+1 i car sharinga nastavlja pod istim uvjetima.
-„Budući da smo u ovome prvi u Hrvatskoj i s obzirom na nepostojanje prakse pozivam sve gospodarske subjekte s područja grada Dubrovnik, kao i sve građane da se uključe u javno savjetovanje o nacrtu odluke kako bi ona po donošenju bila što životnija, bolja i kvalitetnija. U tom smislu očekujem javnost da putem instituta javnog savjetovanja sudjeluje u kreiranju odluke slanjem svojih sugestija, prijedloga i promišljanja“, poručio je gradonačelnik Franković te najavio skore radne sastanke s predstavnicima gospodarstvenika na kojima će se detaljno proći stavke nacrta Odluke.
Uz optimiziranje prometnih gužvi, sukladno smjernicama UNESCO-a i Plana upravljanja, na ovaj način smanjit će se i štetan utjecaj motoriziranog prometa na zaštićenim kulturno-povijesnim cjelinama. Istovremeno, jedan od ciljeva je i potaknuti posjetitelje na korištenje javnog gradskog prijevoza, zbog čega je usluga javnog prijevoza i uvrštena u jedinstveni turistički proizvod Dubrovnik Pass.
Podsjećamo, u lipnju 2020. godine u zonu posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre ugrađena je potrebna oprema za tzv. zonu zagušenja prometa. Ukupno je postavljeno 10 kamera na potezu od Zagrebačke ulice preko Ulice II. Dalmatinske brigade, do Pila i Ulice branitelja Dubrovnika, a sustav uključuje kompletno softversko rješenje te integraciju s postojećim Bus web shop sustavom.