Na Petku motoriziran može tko god želi jer je rampa 'na ručno'
Iako vrijedi zabrana prolaza motornim vozilima na Petku može voziti tko god to poželi. Razlog za tako ponašanje pojedinaca je rampa koja već duže vrijeme ne radi. Da biste s autom ili motorom otišlli do vrha Petke potrebno je samo nakratko stati, izaći iz auta, podići rampu i proći. Spuštanje rampe – po želji.
Redakciji Dubrovačkog dnevnika javio se čitatelj, česti posjetitelj park šume Velika i Mala Petka, zaštićene od 1987., upozorivši nas na neodgovorno ponašanje pojedinaca koji često svoje automobile 'rekreiraju' po Petki, a mi smo slijedom toga potražili odgovore od nadležnih.
Pristup park šumi motornim vozilima dozvoljen je samo djelatnicima tvrtke Odašiljači i veze d.o.o., policiji i vatrogascima te pojedinim pravnim osobama. No, u praksi nije baš tako. Prema informacijama od čitatelja, a koje su nam potvrdili i drugi sugrađani, na Petku motoriziran ide tko god to želi jer postavljena rampa ne funkcionira, a kontrole nema. Čitatelj nam je rekao i kako je prethodno slao dopise nadležnim institucijama izloživši im ovaj problem, ali stvari se nisu pomakle s mrtve točke.
Da je rampa postavljena na 'ručno upravljanje' uvjerili smo se i sami. Da biste je podigli ili spustili potrebna vam je jedna ruka i sasvim malo snage ili truda.
Rampu postavljenu na početku šetnice financirao je Grad Dubrovnik i to preko Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu, ali je, doznajemo iz Grada, naknadno prenio vlasništvo na Javnu ustanovu za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima Dubrovačko-neretvanske županije koja, između ostalog, brine o Petki.

-'Promet motornim vozilima na prostoru park šume Velika i Mala Petka reguliran je vertikalnom signalizacijom, odnosno znakom zabrane prometovanja motornim vozilima. Kao dodatna mjera ugrađena je rampa koja je trenutno postavljena na ručno upravljanje', odgovorila nam je Marija Crnčević, ravnateljica Javne ustanove za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima Dubrovačko-neretvanske županije. Iako smo pitali, Crnčević nam je propustila odgovoriti koliko dugo je rampa 'na ručno' i kada će 'proraditi'.
Da je rampa postavljena na 'ručno upravljanje' uvjerili smo se i sami. Da biste je podigli ili spustili potrebna vam je jedna ruka i sasvim malo snage ili truda.
Osim navedenog, veliki problem ovog vrijednog gradskog zelenog prostora je nepostojanje hidrantske mreže, no na tome se radi.
Hidrantska mreža uskoro?
Javna ustanova za potrebe izgradnje hidrantske mreže na prostoru park-šume Velika i Mala Petka izradila je idejni projekt na temelju kojeg je ishođena lokacijska dozvola. Nakon toga izrađen je glavni projekt, te slijedi ishođenje građevinske dozvole.
Dogovoreno je da će Javna ustanova financirati dokumentaciju, a Grad Dubrovnik izvođenje radova teških 2,5 milijuna kuna. Kada i ako se riješe imovinsko-pravni odnosi koji već godinama opterećuju ovaj projekt na potezu od Rašice kroz Petku postavit će se deset hidranata.
-'U tijeku je organizacija akcije čišćenja predmetne park-šume u sklopu koje će se organizirati i sastanak sa svim dionicima ovog podrucja s ciljem određivanja daljnjih mjera korištenja prostora', rekla je Crnčević.

Podsjetimo, nedavno je u sklopu projekta Adria Move It!, financiranog iz europskih fondova, otvorena obnovljena 3,5 kilometra duga biciklističko-pješačka staza koja povezuje Goricu Sv. Vlaha sa Velikom i Malom Petkom namijenjena isključivo rekreaciji.
Velika i Mala Petka zaštićene su 1987. godine Odlukom Skupštine Općine Dubrovnik u kategoriji park-šume zbog izuzetno razvijene makije i šume alepskog bora. Park šuma obiluje eumeditreanskom biljnom zajednicom s najmanje 97 biljnih vrsta, od čega 13 endemskih. Manji dio površine park-šume oštećen je u požaru 2002. godine.
