VODIČ ZA KUPNJU Bliži nam se Black Friday, znate li što je to uopće?
Crni petak, dan nakon američkog Dana zahvalnosti već se tradicionalno obilježava kao dan kada počinju rasprodaje. Kao i mnoge druge stvari koje dolaze iz SAD-a i Crni petak prihvatili smo s vremenom kao nešto svoje, a trgovci su ga masovno počeli oglašavati. Ni ove godine neće izostati oglašavanje velikih popusta i akcija, ali ni prigovora da sve to nisu prava sniženja i da se u inozemstvu mogu dobiti daleko veći popusti.
Ove godine Crni petak pada na 29. studeni i to je dan kada će se u fizičkim trgovinama, ali i na online shopovima nuditi popusti od 20 do 70 posto. Česte kritike na račun hrvatskih trgovaca odnose se na visinu popusta koji nisu baš jednaki onima u američkim kod kojih je uobičajeno sniziti cijene na 50 do 60 posto (za neke artikle i do 80 - 90 posto).
U Dubrovniku je prošle godine Crni petak došao sa zakašnjenjem jer nije bio previše najavljivan, a popusti su bili mizerni.
U jedinom konkretnom shopping centru u blizini grada, Sub City u Srebrenom, trgovine su bile spremne za taj dugo očekivani tjedan. Naime, New Yorker i H&M imali su popuste tijekom cijelog tjedna te razne pogodnosti. Popusti od 20 do 50 posto su u H&M trgovini, a u New Yorkeru su dijelili kupone te imaju također popuste do 50 posto.
"Tijekom Black Fridaya na dan 23. studenoga 2018. broj fiskaliziranih računa iznosio je ukupno 7,198.887, a iznos fiskaliziranih računa iznosio je 689,566.364,61 kunu. U sklopu Black Fridaya raspon sniženja kreće se između 20% i 70% i u načelu je riječ o većim popustima nego tijekom sezonskog sniženja", službeni su podaci Hrvatske gospodarske komore.
U Sjedinjenim Američkim Državama prošle godine prosječan kupac je potrošio oko 1000 dolara na Crni petak.