/* */

Trajekt "TIEPOLO" i njegovi blizanci dolazili su u Dubrovnik

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Privatna arhiva

Nevjerojatnim danas zvuči podatak da je na održavanju trajektnih pruga između Grčke, Italije i Hrvatske u to vrijeme prometovalo čak 18 različitih trajekata.

U drugoj polovici šezdesetih godina prošlog stoljeća, talijanska su brodogradilišta izgradila čitav niz brzih i udobnih trajekata namijenjenih pomorskom povezivanju sve opterećenijih cestovnih kopnenih pravaca. Tako je i u brodogradilištu Italcantieri Castellammare di Stabia ízgrađena serija od pet brodova blizanaca od po 5900 bruto tona i dugih 126 metara koji su ovisno o namjeni mogli prevesti od 720 do 1165 putnika i 220 do 350 automobila. Dva diesel FIAT pogonska stroja ukupne snage 8800 kW omogućavala su im preko dvije propele plovidbu brzinom od 18 čvorova. 

Prva je 28. ožujka 1965. s navoza u more za brodara Societa Navi Traghetto iz Palerma porinuta novogradnja broj 367 krštena imenom CANGURO AZZURRO, a uskoro 4. srpnja iste godine slijedi novogradnja broj 638 CANGURO ROSSO po narudžbi Societa Navi Traghetti iz Cagliaria.

Nakon kraće stanke u more kliže 23. travnja 1967. novogradnja broj 645 CANGURO VERDE, potom 5. kolovoza 1967. novogradnja broj 646 CANGURO BIANCO te na koncu 7. travnja 1968. novogradnja broj 648 CANGURO BRUNO po narudžbi brodara Traghetti Sardi iz Cagliaria.

CANGURO VERDE

U to vrijeme komforni i brzi trajekti su uglavnom preuzeli pruge između luka: Genova, Porto Torres, Barcelona, Livorno, Olbia, Palermo i Cagliari. U kasnijim svojim plovidbama često mijenjaju itinerere, vlasnike i imena, a neki od njih počinju dolaziti i u Dubrovnik.

CANGURO VERDE je jednom 23. rujna 1977. uplovio u Gruž te ga na fotografiji vidimo privezanog uz obalu između brodova ACHILLE LAURO i JACOPO TINTORETTO, da bi u floti grčkog Strinzis Linea kao IONIAN HARMONY u ljetnoj sezoni 1989. i 1990. održavao frekventne pruge između: Patrasa, Krfa, Barija, Ancone, Splita i Dubrovnika.

Ponovo se vraća u Gruž 1998. nakon što je 1994. potpuno rekonstruiran u brod za kružna putovanja pod imenom CALYPSO. Izrezan je u staro željezo sredinom 2013. u indijskim rezalištima Alang.

CANGURO BRUNO

CANGURO BRUNO je u vremenu od 20. lipnja do 1. listopada 1990. u floti grčkog Strinzis Linea pod imenom IONIAN FANTASY redovito održavao svakodnevne trajektne pruge između grčkih, talijanskih i hrvatskih luka, među kojima i Dubrovnik. U rezalištima turske Aliage završio je svoje plovidbe u ožujku 2001. godine.

CANGURO BIANCO

 Nama najzanimljiviji pripadnik ove popularne obitelji "klokana" je CANGURO BIANCO, koji nakon službe u Tirenskom moru prelazi u Jadran i u floti venecijanske Adriatice započinje ploviti pod imenom TIEPOLO. Održavao je redovne trajektne pruge između dalmatinskih luka Splita i Dubrovnika i susjednih talijanskih luka Ancone i Barija.

U grušku luku TIEPOLO redovno uplovljava od 1983. do 1990. zajedno s kompanijskim trajektima: TIZIANO, TINTORETTO, ESPRESSO EGITTO, APPIA, PALADIO, SANSOVINO i LAURANA, u konkurenciji s grčkim trajektima: IONIAN FANTASY, IONIAN HARMONY, IONIAN GALAXY, IONIAN ISLAND i IONIAN STAR, hrvatskim brodovima: ILIRIJA, SLAVIJA, MARKO POLO i LIBURNIJA i crnogorskim trajektima: SVETI STEFAN i NJEGOŠ.

Sredinom ljeta TIEPOLO je znao ploviti i na kraćim turističkim krstarenjima iz Trsta, Venecije i Ancone prema Splitu, Zadru i Dubrovniku, povremeno tičući i albansku luku Drač. Nevjerojatnim danas zvuči podatak da je na održavanju trajektnih pruga između Grčke, Italije i Hrvatske u to vrijeme prometovalo čak 18 različitih trajekata. Vrlo česti posjetitelj gruške luke TIEPOLO je nakon završene plovidbene sezone 1989. raspremljen u Veneciji te je kasnije prodan u Egipat da bi početkom 2004. konačno završio na plažama rezališta brodova indijskog Alanga.

Popularni Članci