test

THE EMERALD, česti posjetitelj Dubrovnika bio je jedan od posljednjih klasičnih kruzera

Autor: Ivo Batričević
Naš sugrađanin Ivo Batričević u novom izdanju feljtona 'Priče o moru i brodovima' piše o The Emeraldu koji je uplovljavao i u Dubrovnik. 

THE EMERALD, jedan od posljednjih klasičnih kruzera, dugo je godina bio redoviti posjetitelj gruške luke i lokrumskog sidrišta. Izgrađen je kao klasični lajner po ugovorenoj cijeni od 25 milijuna USD i krštenim imenom SANTA ROSA za američkog brodara Grace Line, 1958. godine kao novogradnja broj 521 u brodogradilištu Newport News u Virginiji. 

Mogao je ukrcati 546 putnika, imao je 15371 bruto registarskih tona, bio je dug 178, širok 26 metra, a brzinom od 19 čvorova pokretale su ga četiri General Electric parne turbine ukupne snage 14720 kW. Zajedno s brodom blizancem SANTA PAULA zamijenio je istoimene starije brodove na redovnim plovidbama iz New Yorka prema Karibima i Venezueli. Njegov prethodnik istoga imena nas je kasnije redovno posjećivao kao grčki ATHINAI.                                                

Nije plovio 20 godina

Dvanaest godina nova SANTA ROSA uspješno plovi, ali kada je 1970. godine Prudential Lines kupio matičnog brodara, mijenjaju ime u Prudential - Grace line, odlazi u raspremu te na mrtvom vezu u Hampton Roadsu ostaje sljedećih 18 godina. Otplovio je tek 1990., prvo za Baltimore te potom u Grčku gdje je nakon dvije godine rekonstruiran u brod za kružna putovanja. 

U brodogradilištu tri puta mijenja ime, prvo u PACIFIC SUN i DIAMOND ISLAND, da bi na koncu 1992. iz njega konačno isplovio kao REGENT RAINBOW. Cijena ove rekonstrukcije je iznosila 70 milijuna USD, skoro tri puta više od gradnje, što je očigledan rezultat globalne inflacije i njena najprimjerenija ilustracija. Od tada na svojih deset putničkih paluba može ugostiti oko 1150 putnika i 420 članova posade iz svih krajeva svijeta koju predvode grčki i ciparski časnici, bruto tonaža mu je povećana na 26431 (volumen broda). Kada je 1995. matični brodar otišao u stečaj, brod je raspremljen i cijelu tu godinu ponovo ne plovi.  

Louis  Cruise  Lines

Sljedeće 1996. godine ga na dražbi kupuje ciparska kompanija Louis Cruise Lines iz Limassola koja ga je nakon još jedne kozmetičke rekonstrukcije preimenovala u THE EMERALD. Odmah je unajmljen najvećem svjetskom organizatoru putovanja, britanskom Thomsonu za kojeg dugo plovi po Sredozemlju. Iz luke Krf, koji mu je cijelu godinu bila ukrcajno - iskrcajna luka (home port), u ljetnim mjesecima je redovito uplovljavao u Dubrovnik. U dva različita programa posjećivao je naš Grad, u sedmodnevnim plovidbama kada uplovljava u luke Krf, Brindisi, Ravenu, Trst, Veneciju, Split i Dubrovnik te u četrnaestodnevnim na istoj ruti nakon koje otplovljava prema Kefaloniji, Pireju, Kusadasiju, Mikonosu, Santorinu, Iraklionu i Zakintosu. 

Putnici su bili vrlo zadovoljni plovidbama brodom THE EMERALD, posebno veličinom i standardom putničkih kabina te čistoćom. Brod je veličinom bio optimalan, dovoljno velik s puno sadržaja, a opet nije izgubio intimnost i osjećaj po kojem putnik nije samo jedan u nizu brojeva, što je zapravo i najveći nedostatak suvremenih megakruzera.

Kružna putovanja

 U 2007. godini THE EMERALD je plovio ljeti na izmjeničnim tjednim kružnim putovanjima s polaskom iz Krfa prema Kopru, Veneciji, Zadru, Brindisiju i Dubrovniku u okviru programa Adriatic  Explorer, a potom u programu Pearls of the Aegean prema Kefaloniji, Pireju, Kusadasiiu,  Rodosu, Santoriniju i Zakintosu. U programu putovanja za 2008. ljetnu sezonu THE EMERALD je nešto  modificirao svoje jadranske plovidbe pa je umjesto Brindisija i Kopra tom prigodom posjećivao  Rovinj i Trst. Na egejskim putovanjima je luke Rodos i Kefalonija zamijenio Mikonosom.

 Nakon isteka desetogodišnjeg ugovora o najmu s britanskim organizatorom putovanja Thomson  Holidays, THE EMERALD je u sezoni 2009. s ne baš puno uspjeha zaplovio na trodnevnim i desetodnevnim kružnim putovanjima iz Limassola prema lukama Egejskog i Crnog mora. I naravno, kako za doista ostarjeli brod (51 godinu) više nije bilo unosnog posla, te konvencija SOLAS 2010 su ga prisilile na prestanak plovidbi. 

THE EMERALD se brzo našao na mrtvom vezu zaljeva  Eleusisa pored Pireja u Grčkoj. Prodan je rezalištu Alang u Indiji, otegljen je pod nešto kraćim imenom EMERALD, gdje je do kraja 2012. izrezan u staro željezo.

Popularni Članci