/* */

„Bolero“ je bio među prva tri kruzera koji su nas posjetili nakon Domovinskog rata 

Autor: Ivo Batričević Autori fotografija: Željko Tutnjević, Ivo Batričević privatna arhiva

Kršten imenom BOLERO, započeo je od konca prosinca 1995. kružna putovanja s polascima iz Genove. Na tim putovanjima je redovito posjećivao i Dubrovnik. Veliku je ulogu BOLERO odigrao u povratku brodova na kružnim putovanjima u naš grad poslije Domovinskog rata.  

Norwegian Caribbean Line (NCL) naručio je u njemačkom brodogradilištu AG Weser iz Bremerhavena novogradnju broj 935, putnički kruzer od 13000 bruto tona, dugog 160 metara koji je mogao prihvatiti 800 putnika i 330 članova posade. Dva šesnaest - cilindarska MAN dizel pogonska stroja ukupne snage 12792 kW omogućavala su mu preko dvije propele brzinu od 21 čvora.  

Brod je završen 1968. te je zaplovio iz Miamija prema Karibima pod imenom STARWARD. Kako je Knut Kloster, vlasnik NCL-a još uvijek vjerovao u poslove trajektnog prijevoza, brod je mogao prevoziti i 220 automobila. Pod imenom STARWARD je plovio u floti NCL-a ukupno 27 godina.  

Rekonstruiran je 1976. i 1985. u američkom brodogradilištu u gradu Jacksonville na Floridi, a kada je na red došla nova obnova, NCL ga je u srpnju 1995. prodao grčkom brodaru Festival Cruises. U Pireju je potpuno preuređen za plovidbe Sredozemljem.  

VELIKU ULOGU ODIGRAO JE ZA POSTRATNI TURIZAM 

Kršten imenom BOLERO, započeo je od konca prosinca 1995. kružna putovanja s polascima iz Genove. Na tim putovanjima je redovito posjećivao i Dubrovnik. Veliku je ulogu BOLERO odigrao u povratku brodova na kružnim putovanjima u naš grad poslije Domovinskog rata.  

Nakon što je legendarna LA PALMA prva doplovila u grušku luku 1994. i 1995., naša DALMACIJA je bila drugi kruzer koji nam se vratio 11. travnja 1996., a treći je bio BOLERO koji nas je posjetio 22. travnja i 3. svibnja 1996. Te su godine ovamo još uplovili samo SEA GODDESS I dva puta i LEV TOLSTOJ jednom. Već sljedeće, 1997. godine s ukupno 12 uplovljavanja BOLERO, zajedno sa brodovima PRINCESS DANAE i COSTA CLASSICA tvori trio koji se nakon dubrovačke ratne kalvarije prvi vratio u redovne tjedne posjete Dubrovniku te time najavio njegov vrtoglavi uzlet do jedne od najposjećenijih mediteranskih luka za kružna putovanja.  

Festival Cruises je doista izuzetno forsirao Dubrovnik u svim svojim planovima razvoja, pa su tako uz brodove THE AZUR i FLAMENCO ovamo često dolazile i njegove novogradnje MISTRAL i EUROPEAN VISION.  

Nažalost, kompanija je koncem 2003. došla u nepremostive financijske poteškoće. Početkom svibnja 2004. vjerovnici su im zaplijenili brodove pa se tako i BOLERO našao na prisilnom vezu u Gibraltaru. Tu ostaje gotovo cijelu godinu sve do studenog kada je na dražbi prodan panamskom Orient Queen Shippingu, iza kojeg je stajao bejrutski Abou Mehri Cruises. Ime mijenja u ORIENT QUEEN koje je zadržao i nakon što je u kolovozu 2006. još jednom ponovo prodan, ovaj put ciparskom Louis Cruise Linesu. Potpuno rekonstruiran od tada ima 15800 bruto tona i mogao je ugostiti 850 putnika. 

ZAVRŠIO U REZALIŠTU  

U srpnju 2006. ORIENT QUEEN je uz pomoć razarača USS GONZALES evakuirao grupu od oko 750 američkih državljana iz ratom po tko zna koji put zahvaćenog Beiruta.  

U nedjelju 19. kolovoza 2007. godine u sedam sati ujutro na gruškom se sidrištu konačno pojavio i ORIENT OUEEN. Ostao je tu do 13 sati kada je digao sidro i otplovio dalje prema Veneciji. Od 2010. ORIENT QUEEN ponovo povremeno posjećuje grušku luku, ali i od 2013. kada mijenja ime u LOUIS AURA. Od 2017. plovi Egejskim morem u jednogodišnjem najmu turskog Etstura pod imenom AEGEAN QUEEN.  

Nakon 49 godina plovidbe u listopadu 2017. brod je stavljen u raspremu pored grčke luke Pirej te je 2018. prodan indijskom rezalištu brodova Alang. Dana 17. srpnja 2018. je nasukan na plaže Alanga pod imenom AEGEAN i odmah je počelo njegovo rezanje. 

Popularni Članci