INTERVJU Nikola Dobroslavić uoči drugog kruga izbora: 'Zajedno ćemo otvoriti Pelješki most'

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Ususret drugom krugu lokalnih izbora aktualni župan Nikola Dobroslavić rekao je što misli o napadima koji dolaze iz suparničkog Mosta. Osvrnuo se na projekte prometne povezanosti, projekte lučke infrastrukture koji su u tijeku te ne najavio izgradnju dodatnih 1500 komunalnih vezova u naredne četiri godine.

Vaš protukandidat u drugom krugu Mostov Božo Petrov žestoko vas kritizira od početka kampanje. Rekli ste i sami kako je njegov nastup agresivan.

Kandidat koji je prošao lošije u prvom krugu pokušava to nekako preokrenuti i ide u pravilu oštrije. To nije problem, ako se ne prijeđe granica, što je bio slučaj u sučeljavanju na jednoj televiziji. Mogu se s tim nositi, a smatram da to ne donosi suparniku bodove kod birača, mislim da kod velikog broja njih djeluje odbijajuće. Ja se držim pozitivne kampanje temeljene na učinjenom i na programu, ali ću i odgovoriti na napade kakve god oni vrste bili.

Sigurno ste analizirali rezultate prvog kruga, vaših 40 posto i  21 posto podrške Boža Petrova. Što kažu vaše analize za drugi krug?

Uvjeren sam da ću pobijediti u drugom krugu kao što je to bilo i u prvom u kojem sam dobio gotovo dvostruku potporu u odnosu na drugoplasiranog. Birači su dali jasnu poruku, ali i obvezu mojem timu, našoj koaliciji i meni. Dobili smo potvrdu za urađeno, potporu za Izborni program, a u Skupštini ćemo sastaviti apsolutnu većinu. Zato očekujem potporu birača i u drugom krugu.

Neki predviđaju da će glasovi ljevice presuditi?

Drugi krug izbora je uvijek sučeljavanje dvaju kandidata, njihovih programa, ideja i stavova. Svoj program od početka kampanje jasno predstavljam biračima i svaki detalj iz programa koalicije HDZ-HSS-HSLS-HSU-HS je jasan. Kod protukandidata je to sličnije popisu želja, a nikako ne realnim, utemeljenim i razrađenim programima. Program moga protukandidata, odnosno Mosta ni ne postoji, objavljeno je 15 natuknica za program, potpuno uopćeno tako da ne razumijem takvo podcjenjivanje birača. Morate imati razrađen program da biste tražili povjerenje za mandat, a ne uopćene fraze kao: bolje zdravstvo, bolje korištenje poljoprivrednog zemljišta i sl. Smatram da birači neće odluku donositi ideološki nego upravo prema programima koji im jamče bolje sutra.

U završnici smo kampanje u drugom krugu, a vi smireno odbijate žestoke napade protukandidata. Zašto? Mostovci vas neprestano prozivaju, bili je tu i poprilično degutantnih udaraca ispod pojasa.

Kampanja dosta govori o samim kandidatima. Kada bismo po predstavljenim kampanjama ocjenjivali kako bi neki kandidati vodili županiju, za pretpostaviti je da to nikako ne bi bilo povoljno za naše građane. Ne volim vrijeđanje i nikada druge opcije ne nazivam pogrdnim imenima ili izvedenicama kao što to rade čelnici Mosta.

Mislite na izjave Nikole Grmoje i pojmove „iphone-ljevicu“ i „eko-lenjiniste“?

Nije mi jasno kako Srđevci nakon takvih izjava mogu javno tražiti od svojih birača da potporu daju tim ljudima koji ih tako nazivaju. Siguran sam da su birači pametni i da će samostalno odlučiti da samo zajednički možemo stvoriti idealno okruženje za život svih nas. Ne trebaju nam nove podjele.

Ipak, otvoreno kritizirate i jasno zamjerate svom protukandidatu Božu Petrovu stav oko ukidanja županija i općina.  Oni su 2015. tvrdili da će ukinuti Županije do 2021. te predlagali regionalni preustroj u kojem bi Dubrovnik izgubio status regionalnog središta jer bi to za istu regiju bio Split.

Božo Petrov mora javnosti objasniti zašto se kandidira za župana, a županije želi ukinuti i treba svima jasno reći da želi ukinuti većinu naših općina, kao na pr. Konavle, Župu dubrovačku, Orebić, Slivno, grad Opuzen itd. To ne dolazi u obzir, sve ove općine potvrdile su se, donijele su svojim građanima novu kvalitetu življenja i moraju opstati.  Također je iznimno bitan status županije i Dubrovnika kao regionalnog središta. To nitko neće dovesti u pitanje, njegov odnos prema Dubrovniku je pun nerazumijevanja i omalovažavanja.

Izoliranost otoka je korištena kao kritika vlasti u predizborno vrijeme, posebno vezano uz Lastovo. I onda je ovoga tjedna krenula redovna brodska linija Dubrovnik – Lastovo, bili ste na prvom putovanju.

Lastovo je naš najudaljeniji pučinski otok pa je cjelogodišnja linija Lastovo – Korčula – Dubrovnik povijesni uspjeh i veliki dobitak za Lastovce, Korčulane, ali i za cijelu našu županiju. Zahvalni smo Vladi Andreja Plenkovića koja je podržala našu inicijativu i u proračun uvrstila 12 milijuna kuna potpore ovoj liniji. Najvažnije je zadovoljstvo mještana koji sada za 3 i pol sata plovidbe mogu biti u Dubrovniku, a naša lučka uprava počinje rekonstrukciju luke Ubli za koju su osigurana sredstva. Projekt je vrijedan 60 milijuna kuna i jedan je od 7 projekata luka na otocima koje provodimo ukupne vrijednosti od 700 milijuna kuna.

Nedavno ste se sastali s građanima vezano uz komunalne vezove na području Grada. To je isto tema koja se dosta provlačila kroz kampanju.

Definirali smo korake kako bismo osigurali nove vezove u gruškom zaljevu i u Mokošici. Osnovat ćemo radno tijelo za provedbu aktivnosti u kojemu će, uz predstavnike Županije, Grada i Lučke uprave biti i dva predstavnika građana. Županijska lučka uprava će pripremiti projekte temeljem potpisanog sporazuma za nastavak Batale, pojas do Solituda i Mokošicu. Grad će se uključiti financiranjem interventnih rješenja i potrebnim izmjenama prostornih planova, a županija će projekte prijaviti na financiranje iz EU fondova. U našem je programu za sljedeće četiri godine 1.500 novih komunalnih vezova na području cijele županije.

Akvatorijalni dio naše županije čini 80 posto teritorija, a vrijednost županijskih projekata lučke infrastrukture je, dakle, više od 700 milijuna kuna. Je li to dovoljno?

Uz spomenutih 7 projekata pripremljena su još dva, Perna i Prigradica. Ostali projekti koji su u postupku su Polačište u Korčuli, Vela Luka, Ubli, Trpanj, Koločep, Puntin, dok su u pripremi Cavtat i Srebreno. Podupiremo i projekte luka nautičkog turizma u Pločama, Cavtatu i na Mljetu.

Većina  od spomenutih projekata se financira iz fondova EU. Ali, koliko smo zaista dobri u njihovom korištenju?

Mi smo od početka prepoznali mogućnosti  financiranja projekata europskim novcem. Najbolja smo županija u Hrvatskoj s ugovorenih 7 milijardi kuna europskih sredstava, prema podacima Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Opet smo postavili visoke ciljeve i očekujemo nove rekorde u korištenju sredstava fondova EU. Okrećemo se narednom razdoblju i nastavljamo s povlačenjem sredstava koja će dodatno osnažiti ulaganja Županije u zaštitu okoliša, razvoj infrastrukture, obrazovanje, zdravstvo, razvoj poduzetništva i poljoprivrede te očuvanje prirodne i kulturne baštine.

Županija nije mala, vaši suradnici tvrde da vaš dnevni ritam zna biti zahtjevan za pratiti?

Moj ritam je oduvijek takav i dok sam radio u realnom sektoru i kao načelniku općine i sada je kad sam župan. Strog sam prema sebi, ali i prema drugima oko sebe. Biti župan znači biti na raspolaganju građanima iz cijele županije u svakom trenutku. Nametnuo sam taj ritam i postigao sam da ga i svi moji suradnici prihvate.

U prvom planu svih vaših govora bila je prometna povezanost juga Hrvatske. Uvijek ste pričali o Pelješkom mostu u gotovo svim važnim prilikama. On se sada nazire  pred očima svih nas, iz dana u dan, sve smo bliže završetku projekta. Jeste li ponosni?

Povezivanje krajnjeg hrvatskog juga je od početka naš prioritet. To je važno prometno, gospodarski, turistički, ali naročito sigurnosno jer je ovo područje geostrateški izloženo. Zbog toga osim Pelješkog mosta koji se završava očekuje nas nastavak gradnje autoceste do Dubrovnika (Osojnika), brze ceste do Zračne luka i brze Pelješke ceste. Nakon Pelješkog mosta želimo dovršiti povezivanje unutar županije i s ostalim dijelom Hrvatske i EU. Županijskoj upravi za ceste, u sljedeće četiri godine, plan je u prometnice uložiti više od 262 milijuna kuna. Naglasit ću spoj Metkovića na autocestu odnosno projekt spojne ceste od  naselja Vid do naselja Nova sela i spojnu cestu od nove luke Polačište do državne ceste. Tu su obilaznica naselja Vela Luka i zaobilaznica Orebića kao projekt direktno vezan uz novu luku Perna. Već je potpisan ugovor za naš veliki projekt rekonstrukcije županijske ceste do Račišća na Korčuli. I sad ću, na kraju, odgovoriti na vaše pitanje jesam li ponosan. Ponosan sam i veselim se što ćemo uskoro  s građanima najljepše županije, zajedno otvoriti Pelješki most, ponos cijele Hrvatske.

Popularni Članci