Zračna luka Dubrovnik u ožujku dobiva novi sustav navigacije!
Kako je vidljivo iz NOTAM-a (Notice to Airmen) za Zračnu Luku Dubrovnik, od 5. ožujka se uvodi novi sistem navigacije koji nam je najavilo i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
Upravo dubrovačkoj zračnoj luci je taj sistem i najpotrebniji, zbog konfiguracije terena jer će omogućiti neometano slijetanje iz smjera 300, koje se do sada koristilo većinom danju.
Konfiguracija terena a i blizina granice sa Crnom Gorom, što znači i tuđi zračni prostor, su otežavale postavljanje ILS-a (Instrument Landing System) za stazu 30 što bi ovim sistemom trebalo biti riješeno jer nije ovisan o zemaljskim radionavigacijskim uređajima.
PNB sistem se naveliko koristi na nekim aerodromima u Norveškoj, odnosno na nekim tamošnjim fjordovima.
Pilot Boran Pivčić je za Avio Radar cijeli sistem pojednostavljeno objasnio:
U najkraćim crticama, PBN nije striktno prilaz, već STANDARD za navigaciju (sama kratica znači Performance-Based Navigation) . PBN je dio jednog šireg standarda koji se zove RNP (Required Navigation Performance), koji određuje preciznost tzv. Area Navigation sustava (RNAV).
PBN/RNAV podrazumijeva navigaciju koja je neovisna o zemaljskim radionavigacijskim uređajima. Prije uvođenja ove tehnologije, avioni su u prometu mogli letjeti samo od uređaja do uređaja; npr. samo od VOR-a do VOR-a, NDB-a do VOR-a i ostale kombinacije. Bilo kako bilo, početna i završna točka zračnog puta i rute su morale biti obilježene nekim fizičkim uređajem na zemlji koji je davao podatke o udaljenosti i smjeru.
Cijeli tekst pročitajte na Avio Radaru.