/* */

MOST JE IZGRAĐEN, ALI... Grci zapali u probleme na stonskoj obilaznici

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Mario Babarović/DD

Pelješki most ukrao je slavu pristupnim cestama, mostovima, vijaduktima i tunelima na kojima su se izvodili i još uvijek traju nimalo manje značajni građevinski radovi s tri mosta, dva vijadukta, četiri tunela.

Također su sagrađena i dva vidikovca te prijelazi za poljoprivredne strojeve lokalnom stanovništvu. Dovršeno je 25 km pristupnih cesta, a nedovršen je ostao još jedan manji dio od 7,5 kilometara od Prapratnog do Stona, takozvana stonska obilaznica, koju gradi grčki Avax, a Strabagova gradilišna dionica privodi se kraju.

Beskrajno dug postupak javne nabave, birokratske zavrzlame i brojne žalbe usporavale su projekt pristupnih cesta.

- Osim toga, dovršen je i čvor Brijesta, koji podrazumijeva i vijadukt nekih dvjestotinjak metara, gdje se spušta spojna cesta na lokalnu cestu u Brijesti - pojasnio je za Jutarnji list inženjer Davor Perić.

Na kopnenoj strani Strabag je gradio podvožnjak u čvorištu Duboka te podvožnjak na D8, a na poluotoku uz ostalo Tunel Kamenice, Vijadukt Doli, Most Dumanja Jaruga 1, Most Dumanja Jaruga 2, Tunel Debeli brijeg, podvožnjak Zaradeže.

Po ugovoru, Strabag Hrvatska je zadužen za trasu ukupne dužine veće od deset kilometara, od čega na kopnenoj strani 1300 metara, a na Pelješcu 9220 metara, čija je vrijednost 478,3 milijuna kuna.

Najduži među tunelima, onaj Debeli brijeg od 2,4 km koji je prvi probijen još u prosincu 2020. Međutim, dok je Strabag uspješno odrađivao svoje dionice, Grci su zapali u probleme na stonskoj obilaznici. Najprije je bio problem s dovozom strojeva i opreme iz Grčke, pa je stigla pandemija i nedostatak radne snage, a onda su uslijedili financijski problemi u Avaxu. Tako da je gradnja vijadukta "Prapratno", tunela "Polakovica", tunela "Supava" i mosta "Ston", ukupne vrijednosti 511 milijuna kuna, zakasnila, ali i oni bi trebali biti gotovi do konca ove kalendarske godine.

Avax je zakačila i eskalacija cijena materijala, poglavito betona i čelika zbog čega je bilo potrebno korigirati već ugovorene cijene. Prema informacijama Hrvatskih cesta, korekcije cijena na Pelješkom mostu neće biti jer je materijal nabavljen prije inflacije i poremećaja na svjetskim tržištima, a korekcije bi se mogle dogoditi kod pristupnih cesta. Međutim, takvo povećanje ne bi trebalo biti veće od 10 do 15 posto od trenutačno ugovorene cijene izvođenja radova.

Dok se ne dovrši stonska obilaznica, preko Pelješkog mosta neće moći prometovati teški kamioni i kamioni koji prevoze opasne terete kako se ne bi zagušivao Ston i eventualno ugrožavao okoliš. Oni će i dalje prometovati po starom preko Neuma.

Maksimalna dopuštena brzina vožnje Pelješkim mostom bit će 90 kilometara na sat koju će, kao i na pristupnim cestama, regulirati dinamična prometna signalizacija, kojom će se upravljati iz Zaradeža.

Pelješki most s dijelom pristupnih cesta skraćuje put od Zagreba do Dubrovnika za dva sata. Kilometarske kolone i višesatna čekanja na graničnim prijelazima Kleku i Bistrini kojima svjedočimo ovih dana već od utorka navečer odlaze u povijest, donosi Jutarnji list.

Popularni Članci