Svjetski dan zaštite potrošača
Spomenuti dokument precizirao je četiri temeljna prava potrošača: pravo na sigurnost roba i usluga, na njihov izbor, na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju te pravo potrošača da se čuje njihov glas.
Hrvatska je u deset godina zakona o pravima potrošača napredovala, no još je daleko od zadovoljavajućeg, ocijenio je tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Tomislav Lončar. Najčešće su pritužbe na javne usluge, prije svega ovrhe.
"Potrošači se često žale da nisu dobili ovršne prijedloge s rješenjem jer im se isporučuju preko oglasnih ploča sudova. Problem je još uvijek telekomunikacijske usluge, pa recimo, odvoz kućnog otpada koji se često puta naplaćuje nezakonito, ne prema volumenu, količini i prema ljudima, već prema broju ležajeva", ističe Lončar.
Da uoči 1. srpnja ne stojimo najbolje po europskim mjerilima, našim su udrugama nedavno natuknule i kolege iz Europske unije.
"Kad smo ih pitali kad ćemo mi dostići taj nivo zaštite potrošača kao što imate vi, onda su oni rekli ovako. Kada bude kod vas potrošački pokret star 40-ak godina kao što je kod nas, onda ćete imati uređeno puno više stvari. Ali mi iz udruga potrošača opet kažemo, zašto da otkrivamo toplu vodu koja je otkrivena", kaže Lončar.
Lončar ipak smatra da po pitanju zaštite potrošača, Hrvatska ukupno gledajući ide na bolje.
Izvor: Media Servis